en dag kom solen...

..in i det ljusa glasrummet!

i dag ska gardinerna sättas upp, supertunn och gles linnegas, det ni!
ett gammalt vacker lakan på juteväv får vara julduk i år!
vita hyacinter, olivträd och myrten är mina favoriter!
under bordet zinklådan fylld med julrosor och tazetter
..........................


tack underbara marie
för dessa ljuva små vingar från lustfyllt!
kommer aldrig glömma vilkén underbar dag vi hade ihop där i somras!



en liten enekrans!

hallå go vänner!
vill önska alla en underbar helg, kan tänka mig att ron inte kanske infinner sig ännu men inte skynda för att ha ro sen, vi lever här och nu!
den varmaste kramen till er alla!
lotten

Kommentarer

  1. Det är så himla fint i uterummet Lotten!!! Vad snyggt med alla lökarna på fatet och med mossan runt...du är så påhittig.
    Tack för igår.
    Vi hörs.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  2. Åh så otroligt vackert du har i ditt uterum! Tänk om jag kunde få lika gröna fingrar som du, då vore jag världens lyckligaste hihi! ha niu en underbar fjärde advent! Stora kramar fån mig till dig! /Petra

    SvaraRadera
  3. Du har gjort så fint!
    Verkligen stämningsfullt och personligt, gillade att du använde ett lakan på en juteväv som duk, väldigt bra ide!
    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  4. Hej !
    Hittade just din blogg, men, åhh så fint du har det ...ska lägga den som favorit... det är som att hitta en ny inredningtidning, man vill läsa mer ... va, kul ...

    Här uppe har vi en vit jul , men slaskigt och halt ...
    Ha nu en trevlig helg i julstöket !
    MVH Sussi O

    SvaraRadera
  5. Men så underbart vackert!

    Tack för dina gulliga ord i vår svåra stund, det värmer!

    Ha det så gott!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  6. Du har det så otroligt fint! Och det menar jag verkligen. Det ser så harmoniskt ut och väl genomtänkt allting! Jag tittar och njuter. Fågelkvittret gör upplevelsen än bättre!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  7. Jättefina bilder! jag har jultulpaner nu som ligger o väntar på att bli planerade. Ligger i uterummet så de inte ska slå ut ännu.
    Det är en av få röda blommor som finns här nu, annars är det mest vita.

    SvaraRadera
  8. Åhh, så fint du har det Lottens, trevlig advent och God jul om vi inte hörs!/ kram Fredrika

    SvaraRadera
  9. Vilket ljuvligt rum det blev. Ser fram emot de "glesa" gardinerna, ha, ha.
    Hoppas du har en bra dag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  10. Hej Lotten!

    Vad underbart att ha en alldeles egen botanisk trädgård...dina växter set ut att stortrivas!!
    Du kommer att kunna glädjas över ditt uterum året om...det är så skönt att ha ett rum, där man kan ändra inredningen efter årstiderna...vad vackert du har det!!

    Önskar dig en riktigt skön 4. advent!!

    KRAM

    SvaraRadera
  11. Jodå lOtten du har så rätt, vi finns här och nu så jag tar julen med ro, tar lite i taget och vill njuta av jullovet som har infunnit sig, börjar även bli lugnt i butiken, så jag önskar dig en skön och lugn helg och underbara bilder med så mycket vackert, kramar

    SvaraRadera
  12. Hej Vännen!!
    Varje gång jag stiger in hos dig häpnas jag över allt vackert..Du slår mig med häpnad varje gång..
    Du är så duktig på att skapa..
    Kram anna

    SvaraRadera
  13. Hej fina, goa Lotten!
    TACK för dina kloka ord...tog en härlig paus med lussekatter, pepparkakor och en god latte!

    Såååå UNDERBART du har det...kära nån!! Tror att jag kan komma hem till dig och fota till en hel bok...kanske skulle vara nåt det!?

    Ha en underbar helg!!!
    KRAM
    Hanna

    SvaraRadera
  14. Hej! Tack för din kommentar hos mig. Bra ide med bordsgran, faktiskt tänkt på det själv. Vilket fantastiskt uterum du har! Så inspirerande bilder, man kan titta länge....Kram

    SvaraRadera
  15. Så fantastiskt vackert det ser ut..!

    : )

    Kramiz min vän!

    Jenny

    <3

    SvaraRadera
  16. Hej! Men så fint du har gjort...kommer du hem hit och hjälper oss sedan när du är färdig hos dig? VI skulle behöva en säker hand och mycket idéer :)

    Kram!

    SvaraRadera
  17. TACK vännen!

    Jag polisanmälde faktiskt grannarna idag...så nu hoppas jag på att det händer lite saker till det bättre här hemma..!Flytta vill jag mer än gärna, men har inga pengar till att köpa nåt eget dessvärre...

    Du har ju visst det snö på bloggen..!

    : )

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  18. Vilket uterum, där skulle man vilja vara. Hoppas att jag får se en bild när gardinerna är uppe, kommer bli jätte fint.

    Ha en trevlig advent
    Kram Annica

    SvaraRadera
  19. Jag ser annonsen också..!Det kan ju vara så att det tar lite tid för sidan att laddas klart, åtminstone snön kan ta lite tid har jag märkt..!

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  20. Hej gulliga,
    ja här njuter man lika mycket som vanligt vackra bilder som vanligt alldeles underbara blommor som vanligt och allt är såå fint.

    Vad go hon är Marie som skickat de finaste vingarna till dig, de passar dig perfekt.
    Kram hela helgen/Ingela.

    SvaraRadera
  21. Så härligt du pyntat - gasväv kommer att bli perfekt!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  22. Så jättevackert ditt uterum är!!!
    Kommer bli underbart med tunna gardiner!
    Önskar dig en skön helg!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  23. Gillar verkligen dina projekt med lammöron! De är helt underbara. Igår såg jag bollar av mossa med kopparfärgad ståltråd runt och guldglittriga. De var jättefina! Det var på en riktigt fin blomsteraffär Bladverket, Nytorgsgata på Söder, som är ett måste att besöka för inspiration om man är i krokarna!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  24. Så fint du har det!!!
    Älskar allt grönt och vackert du har gjort!!
    Håller själv på med tredje uppsättningen med hyacinter nu...täckte dem med snå grankvistar istället för mossa...det blev riktigt fint tycker jag...
    Och du skulle se min amaryllis...den har slått ut nu i natt..så jag hoppas den får stå till Jul...riktigt fin... vit med röda ränder!
    Och vilken lycka att det är med en stängel till i knopp!
    Tänk att man kan bli så glad för blommor!
    Guben min har just hämtat hem granen, och den blir nog fin i år...om den får plats, hihi!
    Älkade din fina mosskrona!!
    Och jag såg din TV-lista....
    Älskar Patsy och Edina jag också!...annars blir det mest Inrednings och antikprogram....
    och ikväll missar man väl inte Ernst!!!
    ha en fin helg med en massa julefrid!!
    kram på dig!!

    SvaraRadera
  25. Helt ljuvligt.... *drömmer mig bort*

    Ha en trevlig helg!

    kram

    SvaraRadera
  26. Nä så sjutton om jag fattar hur du får till det. Du är helt makalös, kvinna! :-D Så romantiskt, så fint, så snillrikt, så elegant, så kvinnligt. Jag gillar dina små snöflingor också. Och så gillar jag dig.

    Tusen miljarder kramar, Rana

    SvaraRadera
  27. Vad härligt du grejar - får så mycket idéer och inspiration från dig...
    Kramar/Annelie

    SvaraRadera
  28. Hej Lotten!!
    sittre här hänförd över din blomsterprakt... så himla vackert ni har det i ert uterum
    Du kan du..
    Njut nu i fulla drag.. jag älskar oxå kitt veranda/uterum... lkuset är magiskt!!


    Stor stor kram till DIG
    Ann-Catrin

    SvaraRadera
  29. Sagolikt fint! :o)
    4:e adventskram
    Lydias Gröna Fingrar

    SvaraRadera
  30. Härinne hos dej är det vackert som vanligt...du gör så mycket fint.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  31. Vilket mysigt uterum. Jag skulle vilja kliva in och titta lite närmare =)

    Trevlig helg! / Linda

    SvaraRadera
  32. Så fint det blev med ett lakan på juteväv som duk!
    Härlig, vintrig stämning på dina bilder från uterummet.
    Ha en fortsatt trevlig helg!

    Kram Annika

    SvaraRadera
  33. Hej goaste Lotten!

    Åh jag får gåshud när jag tittar på dina fina bilder..! Klickade upp och förstorade för att se ännu bättre..och vad fint med alla växterna. Vad är det som du planterat runt olivträdet, det ser så fint ut.

    Det kommer bli såå fint med de skira gardinerna..!

    Kram och ha en underbar 4e advent vännen!
    Mia

    SvaraRadera
  34. Åhh så himelskt ljuvligt du fått till det och sen med alla dessa underbara växter. Är inne på runda 2 med hyacinter och på jakt efter tazetter......

    skulle inte ha något emot att njuta i ditt underbar uterum......; lite avis

    Ha nu en riktigt God Jul ...... njut njut njut!

    Hälsn.
    Ann

    SvaraRadera
  35. Hei Lotten.
    Vil bare ønske deg en god jul og alt godt i det nye året! Selv slutter jeg å blogge nå...

    Klem

    SvaraRadera
  36. Du har gjort ert uterum till ett litet paradis!!! Skön jul till dig din vrma goa och kreativa vän! Kram, Minna :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg