murphys lag dag...

...jooo det är mycket ännu!!!

prinsessan ingeborg är jag numera stolt ägare till!
och dessa nedre inte, men det är "villhasaker"!

efterlysning, liten (högst 110 cm bred) pinnsoffa,
vet nån, nån som vill sälja en sån!

mattan var nästan 3,5 m bred och gick för bara 650 kr, missade det budet, snyft!

blåsintrumenten är ju såååååå pampiga, såg massor av roliga möjligheter med dom, men dom gick för 2600 kr


kolla in denna vikskärm, mmmm gick för jättemycket!


vaknade i ottan...morr
gustav tänkte inte somna om...suck
lilleman lekte lite brevid, jag somnade...dåligt samvete
gustav sätter sig i mitt ansikte med en blöja som stinker...kräkvarning
kokar vatten, favorit teet slut...suck
ebba vansinnig, hittar inte läxböcker...uppstressande
åt tråkiga rester till lunch...bukfylla bara, ingen njutning alls
klär oss i massor av lager, ska till stan...såg ut som jag skulle ut och mjölka
ville verkligen ha mina fina högklackade stövlar och fina kappa...helt fel i dag lotten
tokregnar och blåser snett upp i ansiktet...herregud
bussen försenad...stressad
gus kränger runt...svettig
springer till tåget...får åka kisshiss två gånger
får precis alla dörrar rätt i nosen...f...n är det här medmänsklighet, morr
släpar upp vagn på buss...ingen ser, alla tittar ned, stockholmsfenomen?!
till auktionskammaren som är fullt av hämtare...döööövarmt
alla verkar hittat underbara saker...avundsjuk
ursnygg kille hämtar 3 ljuvliga slagbord...JÄTTEAVUNDSJUK
hämtar min tavla...ohhhhhh vad fin hon är och gus sitter och slänger pussar till alla,
alla börjar le...mitt gråa stockholmshumör förvandlades i den sekunden

till ett ödmjukt varmt och sprittigt...
guuuuuu vilken bra dag det blev iaf!
var tvungen att kolla när jag kom hem om den ursnygga killen dessutom tokfyndade...näää han hade minsann fått betala rejält och det kändes iaf bra...
herregud man kan ju inte få allt ju, hihi!
kom och tänka på Murphys lag eller Lagen om alltings jävlighet.
denna dag började så ju!!!
och så for snöbollen med detta negtiva förhållningssätt på tills gustavs slängpussar där på auktionsklammaren! så omge er med slängpussare,
det blåser bort det negativa i sinnet!!!

stora slängpussar till er alla!
lotten

pst bilderna är på saker jag budat på...och inte fått...morr!
men prisessan ingeborg, henne är jag sååå glad för, för hon är min!

(är det det där som är motivet, fy f..n så ful, sa kalle nästan 13)

Kommentarer

  1. Ha, ha. Av barn (om man nu kan kalla en 13-åring för barn?!) får man höra sanningen!! Men vi andra tycker som du, att tavlan är fin. Och vad dyra sakerna blev. Kanske är likadant här, har inte varit i stan på auktion så jag vet inte.
    Ha en fortsatt bra pussdag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  2. Kära lotten!!

    men vad jag har mycket att ta igen här ser jag.. så mycket roligt och fint att läsa och titta på!!

    Auktion i Stockholm.. inte lätt att göra fynd inte.. då ska man verklogen ha TUR!!

    Ingeborg.. henne ska du vara rädd om!!

    Måste kika vidare här nu.. så mycket!!

    KRAMAR
    Ann-Catrin

    SvaraRadera
  3. Ja, skönhetsidealen har ju förändrats med åren, med tanke på din sons kommentar. Från zorns dalkullor till pinnar utan bröst, som går som spanska hästar i en dressyruppvisning - benen högt och utslängande vid varje steg. (vid catwalk'en).
    Jag hör inte dit kan jäg säga... ;)

    Vet hur det känns att inte få det man vill ha på auktionen. Oftast är det för att jag inte vill gå så högt i pris - man vill ju fynda ju!

    Men det är bara att bita ihop och försöka igen. Och det gör man ju så gärna. Auktioner hör ju till livets guldkorn.

    Tavlan är jättefin! :)

    Sköt om dig vännen! Nu ska jag få iväg ett inlägg... På tiden!

    Kramar
    Willewira

    SvaraRadera
  4. Hej goa Lotten!

    Tur att dagen slutade så bra ändå! Hihi den kommentaren fick jag av maken när jag kom hem med madonnan/damen i färg från mitt senaste inlägg. Din tavla är iaf jätte vacker.

    Många kramar till dig!
    Anna

    SvaraRadera
  5. Attans vad avundsjuk jag är på dig som kan springa och buda på auktionsverket!!!

    Ingeborg var underbar och den där snyggingen kunde du väl tagit kort på !!!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  6. Prinsessan Ingeborg var ett mycket bra köp. Så himla fin tavla.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Jamen Lotten du fick ju med dig en underbar vacker prinsessa i rosa och guldram, att du bara orkar, hur mycket energi har du människa, kände blöjans doft ända hit, fniss..har inte du fullt upp just nu, snart är det ju lördag var det inte då det skulle bli kalas, eller....en go liten kille har du ju oxå som vet hur han ska charma omgivningen, så sött...imorgon är det fredag coh mari och jag planerar det sista för bloggträffen på lördag, ska bli så roligt, vad synd att du inte är med, men du nämnde om någon träff i januari..kanske vi kan ses då , många kramar till dig min Lotten

    SvaraRadera
  8. va bra att det blev en bra dag iaf! det började ju kanske inte på bästa sätt :)

    fin tavla du fick med dej hem!
    KRAM

    SvaraRadera
  9. Vilken dag du har haft!..ojoj...men vilken fin tavla du fick tag på och fina andra saker som du inte fick!
    Kram :)

    SvaraRadera
  10. Hej!!
    Tavlan var jättefin! Grattis!
    Såg bilden på blåsinstrumenten och tänkte att jag nog har gjort ett "kap"...
    Köpte ett postiljon-horn (heter det så, den runda trumpeten?) på loppis här i höst för 60 kronor...
    Trevlig blogg du har. Hit vill jag gärna återkomma!
    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  11. Ja, ibland har man verkligen morgonen från helvetet.
    Skönt att dagen slutade bra iaf.
    Tavlan är jättefin, men kanske inte en 13 årings smak.
    Kram Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Tur att du inte ger upp i första taget...och tur att du har en slängpussare...för egen del får jag nog slänga pussar själv men då finns det nog risk för att jag åker fast för obscent uppträdande eller något i den stilen...min minsting är ju 13 år och risken att han skulle slänga pussar omkring sig är typ obefintlig...han tycker dessutom att jag har taskig smak...han skulle inte heller ha gillat tavlan...han förstår inte att inte alla vill ha snowboard och skateboardar på väggarna. Nä Lotten...vi får tampas med världen själva...men skam den som ger sig!
    Hade också en sån där dag då allt jvls med en...virus på datorn då jag har deadline imorgon...slut på kamerabatteriet när jag måste lämna in bilderna imorgon...osv...blä!
    Men nu är det kväll och jag skall snart dra täcket över huvudet och snarka så där skönt som bara jag kan!
    Det bästa önskar jag dig min vän!
    Kram,
    Bella

    SvaraRadera
  13. håhåjaja vilken dag du verkar ha haft...men allt blev ju bra till slut...tack vare ett leende från en lilleman :-).
    Ett leende kan ju göra under för människan.
    vet du..jag har hört att när man känner sig ledsen och nedstämd så ska man leee för då sätter endorfinerna och produceras och man blir på bra humör.

    Jag brukar försöka med det ibland när jag känner mig nedstämd...först blir det ett stelt lismande leende men efter ett tag så känns det riktigt bra, hahaha.

    Vilken underbar tavla du införskaffat. Och du, visst känns det bra när man vet att något man verkligen gillade blev väldigt dyrt...det hjälper till på något sätt, fastän det var en snygging som fick dem ;-).
    Ha det nu så bra Lotten....fyller du snart? :-)

    Kraaamar i massor
    Melinda

    SvaraRadera
  14. Åh vlket härligt morgonskratt jag har fått nu! :D

    Du skriver så roligt om så vardagliga detaljer. Jag kommer såå ihåg känslan när man somnade om och sedanhittade en kissblöja som satt som fastlimmad på det stackars barnet, som trots det gick så glad omkring och lekte. Tänkte nu skulle barnavårdsnämden vart här!!!! Dåligt samvete, suck! Nu är min yngsta sju så det blev en liten flashback när jag läste om din morgon.

    En så fin liten prinsessa du fick. Ska du på någon marknad eller julfika här i Stockholmstrakten? Jag tycker det vore kul att dra ihop till en liten miniträff med bloggare som har lite tid på dagtid?

    Kramar Lena

    SvaraRadera
  15. Visst är det väl idag du fyller??? Stor kram och grattis!!!! Katta

    SvaraRadera
  16. Vad är det jag läser i en kommentar, fyller du år idag..!?
    Isåfall kommer här massor med gratulationshälsningar ifrån ett vintervitt norrland. Hoppas du får en fin dag och många paket.
    Jag och gubben var till Umeå igår och det mesta jag handlade var julblomster i alla valörer och former.Klapparna får vänta lite...
    Så nu ska jag arrangera och fredagsstäda medans gubben gått ut i skogen för att hugga den adventsgran han sett ut.
    Han är granmästaren i släkten, alla vet hur noga han är med grankvalitén och utseendet så han har lite att fixa nu. Bra med en skogsmulle ibland. Há en underbar dag med din familj, kram

    SvaraRadera
  17. Ett stort GRATTIS till världens bästa Lotten (för visst är det väl idag?). Hoppas du haft en riktigt toppendag och jag är sååååå nyfiken på vad det är i det vackra paketet du köpt till dig själv!!!!

    Många födelsedagskramar
    Marie

    Ps. Prinsessan Ingeborg är underbar!

    SvaraRadera
  18. Ha ha, det är dessa dagar man blir stark av! Tänk på det du, Lotten! Fin tavla och många vackra vill ha-saker!
    Önskar dig en trevlig helg!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  19. Hei Lotten!
    Grattis med prinsessen!
    God helg!

    Slengkyss fra monarkisten i grannlandet =)

    SvaraRadera
  20. Oj, har du bursdag..??! Da må jeg gratulere!!!!!!

    Bursdagsslengkyss kommer seilende over grensen og helt over til Sveriges östra kust.....

    SvaraRadera
  21. Ja vissa dagar går allt i motvind.. men det kanske är för att man ska uppskatta de bra sakerna mer.. som gus slängkyssar.. =) Ha det så gott i helgen!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  22. Hahaha, skrattar åt sonens kommentar. Lilla vännen, såååå mycket tretton.

    oj, vilken pissdag som sen blev bra. Du skriver så jävulskt bra också!!!!!!!!

    Massor av kramar, R

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg