tänkvärt i finanskrisen...

...skynda fynda!



hmmmmmm!
Om man köpte Ericsson aktier för 100,000 Kronor för cirka 3 år sedan
så är de värda kring 4,600 Kronor idag.
Om man istället köpte till exempel Song Networks, för 100.000kronor
så har man idag kvar 791 Kronor.
Om man var klok och för 3 år sedan gick på bolaget och köpte starkölför 100,000 Kronor,
drack ur dem, hade trevligt och idag går och pantar tomflaskorna så får man 6,741 Kronor.
Det är därför grabbarna på torget i centrum kallas för A-laget.
...................................
jag har med sparat en del slantar...
i går var jag på bauhaus, där hade de utförsäljning på en del julvaror!
köpte ett ljushus för 59 kr och små ljusstakar som jag ska skriva 1-4 på!
jag har med fyndat ett jätteolivträd, säkert 1.70 högt för 299 kr fast det var på ett annat ställe, det ska få stå i uterummet som nu är en verklighet!
största tack till zinkbaljan för en härlig award,
det värmde sååååå
hjular och rodnar samtidigt!
ha en underbar höstdag!
håll i slantarna och tänk loppis, hihi!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Hej Lotten, tack för din kommentar hos mig! Det är kul när "nya ansikten" dyker upp och jag blir bara så glad för att du länkar! :-) Jag lägger upp dig jag med!

    Vilka kap - finanskris eller ej... det där olivträdet lät ju fantastiskt! Jag tror jag gav 299 kr för mitt som är bara en halvmeter!

    ha en fortsatt bra vecka!
    /kristin

    SvaraRadera
  2. Hallå! Ja det är inte så kul att få böter, men nu kör jag saaakta! Ljusstakarna var jättesöta som du ska skriva siffror på...och ljushuset med!
    Kram Zinkbaljan

    SvaraRadera
  3. Efter de räkenskaperna tänker man efter en gång till innan man investerar i aktier... vilket jag inte gjort tidigare... så jag är mao en vinnare.
    Trots att jag inte tillhör a-laget... :)

    Härliga fynd!! Alltid lika roligt att göra sådana...


    Ha en underbar dag, du rara!
    Kram!
    Willewira

    SvaraRadera
  4. Hej Lotten!
    Vad glad jag blir när du säger så....
    Nej,det är en tvättsäck som jag strukit på en bild...den kostar
    129 kr.
    Säcken kommer från ett militärt överskott och finns i olika färger från beige till militärgrönt. Många har köpt den för att ha barnens strumpor i och hänga på en krok....
    Hör av dig om du vill ha en :)
    Kraaaaam Malin

    SvaraRadera
  5. Vilka kap du har gjort och så duktig du är på matte! Jag är glad att jag klarar plus och minus ;-) kram

    SvaraRadera
  6. Intressant det du skriver om A-laget.... lite tänkvärt.
    Ja ibland önskar man att man kunde se in i framtiden...

    Tänkte också på det du skriver att du sparat pengar... det har ju väl inte om du shoppat? :-)

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  7. Vilka fina fyndgrejer! Köpte du verkligen ljushuset på Bauhaus? Viket kap i så fall!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Hi, hi! Kommer nog att köpa både och! Kanske ses vi hos Fredrika på torsdag. Jag jobbar till fyra och åker direkt! MÅSTE ha ett hus!

    Gilar verkligen din blogg!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Snacka om att du har fyndat! Vilket pris på ljushuset - precis lagom. ;)

    Jag/vi har också fyndat idag och är jätteglad/a.

    Tack för fina mysiga bilder!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Kul historia med aktier/spritinköp, den stog i vår morgontidning igår och den läste jag högt för min man.
    Appropå sprit så kom Allt i hemmets julspecial igår och i den en bild på årets julglögg 2008, en blå flaska och smaken blir då naturligtvis blåbär, Den fick inget bra betyg i testet, men det ska man väl inte lite på...
    Härliga inköp du gjort, förstår att du är nöjd. Själv ska jag in till stan imorgon och kolla in min favvo-butik, Himlen runt hörnet (den har en egen blogg) som öppnar upp på nytt ställe.
    Há det så bra, kram

    SvaraRadera
  11. har de sådana fina ljushus där?? Då har jag missat något. Fint att skriva siffror på ljusstakarna. Vilken härlig "kupol/kupa" du visade i förra inlägget, den skulle passa i mitt hem *ler*
    Kram sari

    SvaraRadera
  12. Hihi, ja det är tur att vi sparar pengar genom att fynda så bra saker på loppis och andra ställen.. =) Jättefina fynd du gjort! Olivträd skulle jag med vilja ha.. =) Ha det gott Lotten! Kram /Anna

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Vilka fynd!
    Du, jag skulle vilja rusa in till dig med en stor hockey-trunk och rafsa ner alla saker från hyllorna i den! Sen skulle jag snabbt som fasen rusa ut igen..... Hahaha.
    Du har SÅ mycket fint som man vill HA!
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Rik fast i annan bemärkelse har jag blivit idag. Har lyssnat på en härlig föreläsare vid namn Paal Evjent, hört honom? Han tade om vinnande atityder.
    Härliga fynd du gjort och vad fint det kommer att bli i ditt uterum!
    Ha det gott!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  15. Tassar in och berättar att jag har något till dig hos mig. Kram sari

    SvaraRadera
  16. Jag tänker loppis, det vet du :) Vilka söta små ljusstakar, kommer bli jättegulligt. Olivträdet låter som ett enormt fynd.
    Ha det bäst min vän, jag mailar dig ang torsdag.
    Kram kram
    Caroline

    SvaraRadera
  17. Vad ska man säga om finanskrisen...hujedanemig...du har ju räknat lite på det! Jag blundar och håller för öronen och hoppas att världen ska rätta till sig! Arbetslöshet och minskad konsumtion, vad blir det. Inte bra!
    Kramar till dig som tänker till och fyndar - STORKAP! Kramiz Tulipa

    SvaraRadera
  18. Ha, ha, ja nog är de ett A-lag alltid, det är bara vi som inte fattat det förr: ) Så vackert, så vackert, och såna där små julljusstakar med kulfötter!! Olivträdet var verkligen ett fynd!! Mari.

    SvaraRadera
  19. Hej sötis!

    Så många fina och tänkvärda inlägg jag har missat här hos dig de senaste dagarna. Blir så ledsen när jag läser om din bror, en extra stor varm kram till dig Lotten.
    Du, det där olivträdet låter ju som ett superfynd!!!! Vill också ha!!!!!!!!!!!

    Stor kram
    Marie

    SvaraRadera
  20. Det var det bästa jag har läst!!
    Det säger ALLT om finans världen.
    Hurra va du är BRA.
    Annika

    SvaraRadera
  21. Hej!

    A-laget..den var ju toppen...fniss.

    Vilka fynd du har gjort....fyndar man ju så får man ju mera för pengarna eller hur...för vem behöver spara.....

    Tack för din rara kommentar.

    Ha´en bra vecka!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  22. Hej...hihi...A-laget ...hahhaaa!
    Kram!!!

    SvaraRadera
  23. Hej Lotten! Visst är det roligt när man kan fynda. Ljushuset var jättefint och det kommer att bli så fint när du skriver siffror på ljustakarna också. Bra idé. Ja det är tur att man inte investerat i några aktier. Har ibland önskat att jag gjort det men just nu är jag väldigt glad att vi lät bli. Så många vackra inlägg jag missat hos dig...Försöker ta igen mig nu och frossa i allt ditt vackra du visar...mmmmmmm ögongodis. Kramisar Paula

    SvaraRadera
  24. Tänkvärt, absolut!! Söta adventsljusstakar du har fyndat. Det kommer att bli jättefint under advent. Kram Eva Linnea

    SvaraRadera
  25. Hej gulliga Lotten, ja du vart får du allt roligt i från man blir på så bra humör när man kommer in till dig.

    Nu har du allt fyndat igen;
    jag har oxå ljushus men inte i närheten av det priset, vilket klipp du gjorde, och vilken bra ide att skriva siffror på ljusstakarna det kommer bli super fint.

    Tack för att du alltid skriver så rara ord till mig kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  26. ja här är en som tänker loppis!!
    :-D

    Som alltid blir man så glad av allt fint du visar och klokt du skriver bästa goa Lotten.

    En stor varm kram!
    Susanne

    SvaraRadera
  27. Ja, den uträkningen var skön!!!,,,Första gången jag kika in hos dej,,men det kommer jag att fortsätta med!!!! Jättemysigt!!

    Ha det gott!!!
    Eva-Karin/noll54

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg