lammöronsbakelser...

...till fredagsfikat!!!

..............................................

mmmums
varsegoa och ta för er av bakelserna!!!
maränger och små tårtor...
av lammöron, ja det är bäst att ta det igen...jo, det är en växt!
visst blev dom vällan söta!?

nu ska jag iväg och fynda ett olivträd till uterummet...haha det lilla rummet ja!!!

som är ett som ett stooooooooooort skämt!

den sjuttielfte snickarn har nu hoppat av, och en ny som verkar på...

herregud vad vi ska fira när det väl bara startar, ett skämt att få tag i hanverkare i stockholm!!!

ha en underbar helg, ni underbara!

p&k lotten

.....................................................

Kommentarer

  1. Vilka underbara lammöronsbakelser du har gjort! Och lampskärmen är ju döhärlig! Jag vill också haaa...
    Så lena och mjuka de måste vara... tänk att få lägga en bakelse mot kinden, det brukar man ju inte kunna göra annars, men dom här skulle jag sitta och gosa med tror jag...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  2. OTROLIGT vad de var fina Lotten!!!

    : )

    KRAM & trevlig helg!

    /Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. Men Lotten.. vad du kan, dessa små bakelser var ju verkligen helt underbara! Ha en trevlig helg vännen! Kram /Anna

    SvaraRadera
  4. Men gud vad söta bakelser lotten! Jag som också har lammöra i trädgården blir lite sugen på att testa.. kram!

    SvaraRadera
  5. Åh så goda dom ser ut! Lammöron är så fina och framför allt lena.
    Jasså det är så svårt att hitta hantverkare. Då borde man bli det alltså om man är arbetslös i Stockholm.

    SvaraRadera
  6. Du är för goo... det tog mig en stund att förstå bakelsen tanke på jag såg lampskärmen... eller har jag förståt rätt det är en växt?

    Jag vet en bra duktighantverkare.. men han bor här i bålsta..

    Kram sari

    SvaraRadera
  7. Ohhhh jag blir alldeles tokig här av allt fint du visar..ojj..ojj..
    Och vilken underbart fin dukning du gjorde då ni hade gäster...!!
    Jag förstorade bilden för att kunna kika ordentligt på allt vackert,jag ser att du har så fina monogram baktill på dina vita stolar !! Var har du fått tag i dom ?jisses vad fina...
    Ha det gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Men gud så fina bakelser du gjort av lammöron. Även lampan var ju klädd med det. Ha en bra helg nu.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  9. Du ska veta att jag funderade lite extra när jag såg din rubrik... "Lammöronsbakelser" och sedan såg den första bilden.

    Hm... tyckte ju att "bladen" såg lite smått gråaktiga i tonen och tänkte... hon kan väl ändå inte ha använt små riktiga lammöron...

    Vilken tur det nu var en växt och inte små söta lammöron... hi hi ! Jag har aldrig sett något liknande faktiskt... så det var något helt nytt för mig.

    Jätte fina bilder var det !

    Ha en fortsatt trevlig fredag.

    Kram Kram

    SvaraRadera
  10. Helt otroligt fint, Lotten!! Hur har du gjort dem?? Det måste du visa med bilder... om du vill förstås. ;)

    Vad kan man säga om snickarsläktet... Suck! Jag vet inte hur många historier jag hört om dem...
    En gång i tiden hade vi byggnadsfirma i familjen. Gissa om jag saknar den. Inför vår ombyggnation så bävar jag för att välja byggare... och du förstår ju varför.
    Jag håller tummarna för att ni hittar en hantverkare snart!!

    Ha en underbar helg!!
    Kramar
    Willewira

    SvaraRadera
  11. Åhhh, du Lotten, vilka ljuvliga bilder!!!
    Jag faller som en fura för lampskärmen och dessa fantastiska bakelser!!
    ha en underbar helg!!
    kraaam

    SvaraRadera
  12. Lägg av vad fina!!!Jag satt i på jobbet idag och undrade om Lotten kommer visa sina bakelser idag....och det ser jag ju nu att du gör :)
    Du har gett massor av fin inspiration med dina inlägg hela veckan, Ha det bäst nu ska jag kolla in S.
    Kram kram på dig din lilla inspiratör
    Caroline

    SvaraRadera
  13. Hej! Vad kul att du var inne och hälsade på mig! Tack för bakelserna! Jag bjöd på lammöron boll igår. Där finns fortfarande kvar om du vill provsmaka!!Kramar Tulipa

    SvaraRadera
  14. Du är en konstnär. Jag skulle vilja ha en sån där vit gjutjärnskruka. Vore mycket glad att få tips var man kan finna dom.Ha en underbar helg

    SvaraRadera
  15. Att man kan använda lammöran på detta sätt, du öppnar den ny värld för mig min Lotten, helt underbara så ljuvliga, ja hantverkare, dom är en grupp som har makt i samhället! Detta har man fått uppleva åtskilliga gånger, ha en riktig skön helg med de dina, Puss, VIOLAN

    SvaraRadera
  16. Hur underbara blev inte Lammöronen i detta nya sammanhang...jag är mållös...det händer inte ofta...du har liksom bara gjort det igen...inspirerat mig upp över öronen;)
    Dessa bakelser måste väl ändå vara nyttiga att förtära...har så svårt att motstå godsaker...
    Största kramen,
    Bella

    SvaraRadera
  17. Tack för besöket och fina ord. Min bebbe är 10 månader. Vad tiden går fort...Och din bebbe? Börjar få jobb/dagisångest...:(

    SvaraRadera
  18. TACK!!!

    Loreena McKennitt = UNDERBAR magisk vacker musik!!!

    : )

    KRAM, Jenny

    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  19. Herregud vad fint! Blir supersugen på att göra något jag med med denna fina växt. =)

    Trevlig helg/Evelina

    SvaraRadera
  20. Men wow vad fina. Döläckert mot vitt, dessutom! HUR gör du dem?? Allt jag gör med dem är att klappa, klappa, klappa. Så gosiga!

    Ja, mejla gärna en tomtebild om du har tid. Tror fotografvännen är hungrig på fler uppslag! :-)

    Kramar - kanske dejt nästa vecka..?

    /R

    SvaraRadera
  21. Men heeeeej kära du! Undrar om vi är inne samtidigt? ! Men du,så OTROLIGT VACKRA saker du skapat...UNDERBARA! Det här måste du visa för flera..du skulle ju kunna ha en utställning..det är säkert..Kommer tillbaka i morgon (efter jobbet) och tittar igen.......

    Jag vill jättegärna fika med dig...ska titta i almanackan i morgon!

    KRAM KRAM KRAM
    Hanna

    SvaraRadera
  22. Hej Lotten!

    Så fina de var!! Det ser jättevackert ut under din glasklocka också. Jag har inga lammöron, men nu skulle jag önska att jag också hade det!

    Ha en riktigt skön helg!
    Många kramar
    Karin

    SvaraRadera
  23. Hej du har en sak att hämta inne hos mig=)
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  24. Tack för din titt hos oss. Vilka fina "goa" bilder du har. Lammöron e ju så myjsiga...har inte haft de som bakelse dock hi hi..
    Kram
    Marina

    SvaraRadera
  25. hej Vännen!!
    Jag blir alldeles överväldigad av de vackra lammöronen..så fint du har gjort..oerhört dekorativt..

    Hoppas verkligen ni får tag på en snickare som går att lita på..
    kram anna

    SvaraRadera
  26. Så jättevackert! Vilka fina idéer du bjuder på, Lotten! Vackert dokument också som skymtar i bakgrunden!
    Önskar dig en skön helg!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  27. Har just suttit och suckat och imponerats över dina otroooligt fina bakelser samt lampskärm somd u fixat till med lammöronen. Man blir helt stum! Du gör sååå fina saker och har så otroligt inspirerande blogg.
    Vilken vacker dukning du gjorde förresten, blev maten lika bra..?
    Tur att man kan förstora bilderna för att kunna krypa närmare och se alla detaljer. Hoppas du och familjen får en underbar helg tillsammans, kram

    SvaraRadera
  28. Lotten!Du e ju bara för duktig!
    Sen är ju jag ett kontrastfreak ,och det var en otroligt vacker kontrast med den mjuka gröngrå färgen mot vitt!!
    I Like=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  29. Åh så mysigt men lammöron. Då tänker jag på min mamma, hon älskar den växten.

    Kramis Anna

    SvaraRadera
  30. Mållös. Vilken kreatör du är! Tage Andersen, nu får du passa dig!

    Jag tillber min stora inspiratör!

    Lena

    SvaraRadera
  31. Guudars vilka fina lammöronskapelser! :) Man vill bra gärna klappa lite på dom :) Vilken underbart vacker dukning du gjorde när ni hade gäster! Monogrammen på stolarna är ju nästan för fint hur har du gjort dom :)
    Ha en skön helg
    Kram Karin

    SvaraRadera
  32. MY GOOOOOD! Det är bara så himla fint! Måste ut och slita upp alla lammöron jag har där ute.....Måste härma!!! GUd, så duktig och kreativ du är. Vi hörs om när vi kan ses, ska bli så kul att höra mer om hur du gjort detta!!! SÅÅÅÅ fint Lotten! Trevlig helg!
    /Fredrika

    SvaraRadera
  33. Nää vad fint!!! Tack goa du för all inspiration du ger
    Kraaaam

    SvaraRadera
  34. Vad fint! Nu fick jag inspiration till vad jag kan göra med mina små lammöron i trädgården. En väldigt användbar växt som det verkar:) Lampskärmen var ju bara för härlig! Älskar också din fina hall förresten.

    Kram

    SvaraRadera
  35. Helt underbara bakelser du gjort.
    Jag har massor av lammöron. Tack för tipset.
    Annika

    SvaraRadera
  36. DU mitt ljuva lammöra..:)
    SÅ fint!
    Alltså, guuud så fint!
    Helt fantastiskt!!!

    Och du är helt fantastisk!
    Vet du att ajg blir alltid så himla varm i hjärtat när du varit inne hos mig...dina varma spår är så otroligt värdefulla Lotte! Jag vill bara att du vet det...på riktigt!

    Och vet du sifonen lyckades jag ropa in för 160 kronor...
    *lyckad lycka* eller hur..?!

    Stoooor lördagskram till dig och den soligaste söndagen hoppas jag blir din...

    SvaraRadera
  37. Du har fått nåt hos mig.. ;-) kram och natti!

    SvaraRadera
  38. Oj, så vackert och vilka underbara bilder! Lammöron har så härlig grågrön färg och gör sig verkligen mot det vita! Gu va duktig du är!
    Kul att se att det är fler än jag som är vaken och bloggar den här tiden på dygnet!:)..man lessnar ju liksom på teven!
    Kram kram

    SvaraRadera
  39. Hej!

    Så läckert :) Mjukt, mossigt och så min älsklingsfärg...

    Önskar en skön söndag!

    /Anna

    SvaraRadera
  40. Hahahaha, har Ni en för svår ritning eller Lotten. Tänk att det skall vara så svårt hmmmm, nåväl det blir nog klart skall du se. Å gud vad du har varit duktig med lammen...jättefint allting å så lent du må ha det hemma nu :-)Ha det gott kram kat

    SvaraRadera
  41. Hej hej! Vilka underbara skapelser, de är ju för underbara de mjuka lammöronen. Förra året använde jag lammöron när jag gjorde min julkrans till dörren men jag blir helt klart sugen på att testa detta. Så inspirerande och ljuvligt! Hoppas du får en härlig söndag...

    Kram Karin

    SvaraRadera
  42. Åh, så fina:)
    Ha en härlig söndag.
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  43. Sååå fint.. lampskärmen e min favorit..
    kram Linda

    SvaraRadera
  44. Oj oj vilka otroligt vackra bilder och så fint du gjort! Måste säga att jag blev helt förälskad i bilderna på din dukning !!! Vill ha dom, vill du så får du hemskt gärna skicka dem och mer! Kram på dig!
    /Petra

    SvaraRadera
  45. Din stora kreatör!!!
    Hur gör man dessa "lammbollar"????

    Guud så läckra!

    Jag tar mig så sakteliga tillbaka in i bloggvärlden igen.

    Kram L

    SvaraRadera
  46. Ja du, finaste Lotten, det vore ett sant nöje att få träffa dig någon gång! Min finaste Jenny och jag ska ju göra en roadtour till Dalarna på tu man hand nästa sommar.
    Det ska bli så himla kul, gå på loppisar utan tidsbrist, träffa några goa bloggare i norra Sverige.

    Stora kramen /Lena

    SvaraRadera
  47. Så läckra skapelser du har gjort! Lammöron är så mysiga, man vill ju bara dra dem mot kinden för att de är så lena :-)

    Kram

    SvaraRadera
  48. Naiiiij..! Sluta! *skrattar* Torsdagar är i princip den enda dan när jag har bråttom-fnatt hem efter jobbet. Jag har det så lyxigt; Mannen hämtar alltid barnen på dagis - utom då just på torsdagar. Men du - kanske en LUNCH PÅ TORSDAG???

    PoK så länge

    PS. Läste inläggen nedan också. Hahaha, är det säkert att det inte är RIKTIGA lammöron? ;-) !!!!!

    SvaraRadera
  49. Fantastsika bakelser, så fint!!
    Har aldrig sett något liknande.

    Känner igen det där med hantverkare i Stockholm, det är ju ett hopplöst kapitel men hoppas det löser sig för er.

    Ha en härlig vecka!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  50. Vilken inspirationskälla du är Lotten! Bakelserna är ju helt bedårande, jag kan inte se mig mätt på dem! Och lampskärmen, såååå fin! Vill också ha! Men jag har så lite lammöron i trädgården, räcker nog bara till en bakelse, hihi. Måste plantera flera!!!!!

    Igår var jag förbi Lustfyllt en liten sväng! Jag säger bara en sak om ladugården, HELT OTROLIGT VACKERT!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ha det allra bäst min goa Lotten!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  51. Men Lotten jag tror jag dånar du är ju en riktig blomsterkonstnär så himla fina bakelser du gjort man äter dom verkligen med ögat mums.
    Vilken otur ni har med snickare, förstår att de inte växer på trän i Stockholm t.o.m här i min lilla stad är det inte så lätt att hitta någon heller.
    Dina bilder är alltid så ljuvliga.
    Stor kram till dig vännen min/Ingela.

    SvaraRadera
  52. Men tack snälla gulliga du för dina gulliga ord......de värmde....
    men nu blev JAG alldeles hänförd....
    Vika konstverk!!!
    Himmel har du gjort dem själv???
    Såååå fina...jag vet inte ens vad lammöron är för växt.....fniss...låter ju lite makabert.....
    Den där lampskärmen...har du gjort den med???
    Och alla sakerna på bordet...eller borden....så fint arangerat....
    Åååå vad du är duktig!

    Stoooor kram
    Katarina

    Fniss...just ja......had einte alls tid att blogga igår men var här inne hos dig 2 gånger bara för att läsa upp den där nunne historien...först för syrran o den för mamma o pappa......alla tjöt av skratt...;)

    SvaraRadera
  53. Lotten!
    alltid en fröjd för sälen att titta in till dig... du skpar magi tejejen vet du det.. hur luckas du så med dina foton.. skulle jag aldrig klara av.. så vackra och vilken könsla du förmedlar!!

    kan tipsa er om Sjösa bygg.. de byggde vårt uterum.. bara bäst alltså.. kom alltod i tid.. gjorde sitt jobb perfekt..och supertrevliga.

    Oh du skrev förut om bloggträf...klart skulle ju vara superkul..och där i januari när llt annat är så trist!!

    ha en fin vecka kära du!
    KRAMAR
    A-C

    SvaraRadera
  54. Vilken cool idé med bakelser på lammöron! Det ska jag tipsa mina kollegor om!

    SvaraRadera
  55. Men så snyggt kan man göra det av lammöron!! Bakelser!!! något att prova verkligen..


    Kram Marina

    SvaraRadera
  56. Vilka härliga bakelser du gjorde Lotta.
    Härliga att titta på och härliga att känna på. Det är mina favo blad för att dekorera med, de torkar fint i dessutom.
    Kram på dig.
    Gerda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg