hjärtat i halsgropen..

...denna fredag för precis ett år sen!!!
vi åkte så tidigt denna morgon, vi satt alldeles tysta i bilen, en stor dag väntade oss!
i dag var dagen inne som vi så länge sett fram emot, också haft såååna våndor kring...
i dag skulle du komma, vår älskade prins, nu var tiden inne!
att få barn är bland det största som kan hända och vi skulle berikas med vårt tredje, en riktig kärlekssladdis!
det var ju nio år sedan, våra sår som vi trodde var läkta började värka...
kommer vi att möta livet i dag?
ebba kom med buller och bång, har länkat tommys berättelse förrut om hur nära jag blivit en änglamamma där i i ebbas livsögogonblick,
vill nån läsa tryck här
(det ska ju stå ebbas mamma..)
vi hade fått en tid till ett kejsarsnitt och när ögonblicket kom bara grät vi,
det var sååå läskigt, sååå stort, sååå overkligt
jag kommer aldrig glömma den unga narkosläkaren som satt och klappade min hand och sa
-nääää nu behöver vi lite musik och så drog han högt på radio rix som skvalade ut anastasias låt...
då kom du till mig för första gången till den låten,
vi såg på varandra och vi var sålda båda !!!
hjärtan är symbol för kärlek och liv, i går gjorde jag två, ett till dig min lillegus
och ett som en hyllning till livet!
--------------------------------------------------------------------
såg ett hjärta i senaste lantliv och har burit runt det ett tag inom mig och inte kommit till skott..
använde mig av hönsnät som jag bände till och fyllde med tidningspapper (bra tips från tulipa)
jag klädde hjärtanen med juteväv som jag målade med vitgrundfärg,
sen lindade jag spetsar, band, silvertrådar och klistrade på en vacker spets på den ena!
ha den bästa av helger!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Åhh Lotten jag fick nästan tårar i ögonen (igen) av de vackra ord du skriver.. men kanske också för att jag har förmånen att få se dessa mirakel.. =) Vilket underbart hjärta du knåpat ihop!! Grattis till Gus på ettårsdagen! Trevlig helg! Kram /Anna

    SvaraRadera
  2. Lotten... jag blir både varm och kall på samma gång.
    Jag är helt tagen!!

    Jag förstår så väl att denna dag är inte bara ebbas födelsedag, utan även din (den andra).
    I dessa situationer kommer man till insikt om hur skört livet är och hur viktigt det är att vi tar vara på det.
    Mirakel, säger Anna ovan... Jag håller med!

    Ditt hjärta du gjort är så vackert...så vackert!

    Önsker er alla en underbar födelsedag!! och en härlig helg!

    Många varma kramar!
    Willewira

    SvaraRadera
  3. Fick tårar i ögonen... finns inga ord. Glad att det gick bra.
    Hoppas ni har en bra dag!
    Kramar Malin
    Ps. Jättevackert hjärta

    SvaraRadera
  4. Lotten, du skriver så ofantligt vackert.. KRAM vännen!

    SvaraRadera
  5. Nu har jga läst det långa din man skrivit. Mycket känsloladdat och mycket fint och bra skrivet. Svårt att föreställa sig hur det känns när mna inte varit i den situationen men att det måste har varit fruktansvärt omvälvande och jobbigt för er familj kna jag ju tänka mig.
    Hoppas det lbir en bra födelsedag nu! Kram!

    SvaraRadera
  6. Underbaraste Lotten!

    Jag har precis läst din mans berättelse och nu sitter jag här med tårarna rinnandes längs mina kinder...

    Visst vet man att förlossningar inte är helt riskfria men på något sätt tror man ändå inte att något ska hända... Vilken fantastisk lycka att allt gick som det gjorde! Men jag förstår att det är många känslor som finns inuti er, som aldrig kommer försvinna...

    All lycka till dig och hela din familj!
    Stor kram från Jenny

    SvaraRadera
  7. Blev så tagen så jag helt glömde kommentera ditt hjärta...

    Det är urfint!!!!!!!

    SvaraRadera
  8. Nydelig, vakkert skrevet og kjenner presis som de andre over her at jeg blir rørt dypt inn i sjelen. Neimen ikke risikofritt å sette barn til verden, så bra at det endte godt din dramatiske opplevelse.

    Grattis med dagen og ha en vidunderlig helg...og duu, hjertet var vakkert som bare det!
    Klem

    SvaraRadera
  9. Vad vackert skrivet blev verkligen rörd, så otroligt glad att allt gick bra för er. Vet dock att sånt här kan hända, mamma berättade själv för mig som vuxen hur nära både hon jag hade varit att gå bort under liknande omständigheter. Hennes moderkaka brast men som tur var var hon redan inlagd pga av sin diabetes så de klarade livet på både henne och mig. Förstår nu i efterhand att för 25 år sedan var det väldigt sällan man hade sådan tur.
    Ha en bra helg
    Varma kramar Jenny

    SvaraRadera
  10. Du skriver så fint...blir så rörd..!

    <3

    Otroligt vackert hjärta...får nog försöka mig på ett liknande..!

    KRAM & trevlig helg!

    /Jenny

    <3

    SvaraRadera
  11. Hej Lotten! Här sitter man och snörvlar av lite förkylning och blir ännu snörvligare efter dessa ord som jag fått ta del av här...Det var otroligt rörande läsning. Förstår att det kommer upp till ytan extra starkt när det är på året..Vilken tur att det slutade med LYCKA. Och så lämpligt att ditt hjärta kom till nu också. Det är jättefint! Hjärtan som jag tycker är den vackraste av symboler!
    Idag får jag ge någonting tillbaka till dig. Känns jättebra att du får den just idag...en inspirationsaward! Till dig från mig. Du får komma och hämta den! Många kramar från Tulipa.
    Glöm inte att smaka av tårtan. Även lämplig till födelsedagsfirande!

    SvaraRadera
  12. Jag sitter och tårarna rinner... har läst din mans berättelse. Tur att allt gick bra. Klarar intet av att säga mera för jag ser knappt datorn Kram sari

    SvaraRadera
  13. Lottelina!!

    Tårar..tårar på min kind...känner hur du känner...tänk att livet kan vara både så vackert och så mörkt. Så underbart att allt gick bra och att ni har världens finaste Lottenpojke!

    Vet vilket hjärta du menar, jag fick "konstigt nog" mail av hon som har gjort det häromdagen..det var verkligen jättefint..och du, ditt är verkligen detsamma! B R A V O ! ! !

    Gratta lillen från mig!

    KRAAAAM
    Hanna

    SvaraRadera
  14. Åhhh DU underbara kvinna!
    Nu har du gjort det igen...fått mina tårar att trilla!
    Jag är så tagen av din värme!
    Och jag kommer så väl ihåg då jag läste din mans berättelse om Ebbas födelse. Det var en av de först gångerna jag hittade till dig! Och jag var fast!

    Tack, tack tusen tack för att du är som du är och berikar våra liv med vart endaste inlägg!
    Jag vill sååå träffa dig, och tvekar inte för en sekund att vi skulle passa som handen i handsken..:)
    Din vishet och värme gör mig hel!
    TACK!

    Hoppas denna dag har varit precis som ni ville. Pussa lilla Gus!
    Och du...jag fullkomligt älskar dina hjärtan!
    Fantastiska!

    Kvällen största kram är din...

    SvaraRadera
  15. Men vad fint!!
    Jag börjar gråta när jag läser din mans berättelse. Det är så fint och så fruktansvärt på samma gång. Var rädda om er!!
    Kram Heidi

    SvaraRadera
  16. Vännen så vackert ni båda skriver. Vilken hemsk upplevelse samtidigt i den enorma lycka över att fått sitt barn. Jag är så glad för er skull att allt gick bra!
    Ett stort grattis till lill-prinsen på ett årsdagen och till er som familj.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  17. Åh, vad fint du berättar, Lotten.
    Jag blir rörd lång därinne och jag kan tänka mig. Men bara tänka, hur stort och omvälvande det var för er.
    Och är ännu när ni tänker på det.
    Och så fint hjärta.
    Varm kram från mig till dig.
    /Lallis

    SvaraRadera
  18. Åhhh.. Jeg sier bare jeg blir varm i hjerte og våt i øynene..Hadde keisersnitt til begge våre 2 englebarn, så jeg tenker tilbake når jeg leser ditt vakre innlegg...

    Er ikke kjærligheten uendelig sterk og vakker...

    Varme klemmer og gratulerer med 1år..:)

    Klemmer heidi-anitha

    SvaraRadera
  19. ja man blir verkligen berörd av dina ord du skriver.
    Ha en bra helg
    Kramis mamma C

    SvaraRadera
  20. Nämen har du åxå födelsedagsbarn hemma den här dagen.Grattis till er och framförallt till honom. Vackert hjärta, kram Katta

    SvaraRadera
  21. Käraste Lotten,
    vill börja med att gratulera Gus till 1 år...och dig och Tommy som vågade igen...
    Här rinner tårarna när jag läser...känner så med dig...gick själv igenom något liknande när jag fick mitt tredje barn...man blir så tacksam, så ödmjuk inför livets mirakel...
    Vackert hjärta Lotten!
    PS. Det enda som jag vet är bra emot lågt blodtryck är promenader DS.
    Underbara trädgårdsbilder i förra inlägget!
    Stor Kram,
    Bella

    SvaraRadera
  22. Grattis till lillen! Fina ord :-) Hjärtat var verkligen underbart!!
    Ha en fin fin helg!
    Kram o hej!
    Maria

    SvaraRadera
  23. Vackra ord! Visst är det något magiskt med att hålla det nya livet i famnen för första gången! Jag är glad och tacksam över våra fyra!

    Kram Annica

    SvaraRadera
  24. Jaaa du Lotten vad ska jag säga, svårt att förmedla känslan av en historia som är så sann och medryckande, känner av din mans berättelse ända ut i fingerspetsarna. Förstår att det var en hemsk upplevelse men ett riktigt gott slut, vilken tur och vilken lycka att du och det lilla livet fick mötas igen.

    Du skriver så fint och känslosamt och man kan nästan känna känslan genom skärmen.

    Ditt hjärta är såå underbart vackert och vilken härlig ide' så enormt fina helt enkelt.
    Kram goa Lotten/Ingela.

    SvaraRadera
  25. Vad ska jag skriva Lotten, snyft kanske, blev väldigt berörd av berättelsen och vad härligt att ni har era tre småknott och man får sig en tankeställare om hur skört livet är, ja vi har med oss mycket i bagageti våra liv, minns som igår när jag förlorade mit första barn i missfall minnet är fortfarande glasklart, Grattis till den lille då på 1-års dagen, du får vill ge honom en kram från mig, kramis

    SvaraRadera
  26. Grattis till Gustav! Idag ska vi ha kalas för min lilla Plutt. Vet inte om du minns men han har ju födelsedag bara några dagar efter Gustav. Jaa... minnet av förlossningen och när man fick sin lilla kille är et häftigaste och mest omvälvande man kan vara med om tror jag... Såå härligt!

    Stor kram till dig och Gustav!

    /M

    SvaraRadera
  27. Vilket underbart hjärta du knåpat ihop och vilken berättelse! Förstår om det var blandade känslor när nr 3 skulle komma till världen.
    Kram

    SvaraRadera
  28. Jisses vilket drama Lotten! Jag gråter av blandade känslor när jag läser din mans berättelse, skräck, glädje, sorg och jag vet inte vad... Livsvilja tror jag! Fina fina ord idag också gumman, du gillar att få folk att lipa va? ;)

    SvaraRadera
  29. Lotten, vad fint du skriver! Det berör verkligen.
    Ja barn är verkligen ett mirakel.

    Stor kram!
    /Johanna

    SvaraRadera
  30. Hej gumman!
    Hoppas att Gus hade en riktigt fin födelsedag igår, grattiskrama honom ifrån mig.
    Du skriver så levande Lotten så man kan känna eran skräck och eran glädje när Gus kom till världen. Kommer ihåg när jag läste Tommys berättelse förra gången, jag grät en låång stund efteråt. Livet är verkligen skört, det gäller att ta vara på alla dagar som man får!

    Hjärtana är helt ljuvliga, underbara!

    Ha en fortsatt fin helg!
    Kramar Marie

    Ps. Jag läste din kommentar högt för J häromdagen om snickarens stooora hund och lilla frun. Vi skrattade gott en lång stund! Var sjutton ska du göra av dem hela dagarna??????

    SvaraRadera
  31. Sååå vackert du..!! Både det du skriver och hjärtat: ljuvligt!
    Kram!

    SvaraRadera
  32. Jag slutar nog aldrig att bli impad över ditt sätt att utrycka dig! Allt blir så målande och levande! Visst är de väl bara de bästa som finns de små liven!!
    Vilket flott hjärta du gjort! Jag tror att jag ska stjäla den iden! hihi
    Ha det gott! Kram Petra'
    Ps. Jag har så gott som flyttat min blogg nu till;
    http://romantiskahem.blogspot.com/ ds

    SvaraRadera
  33. Jag fick tårar i ögonen när jag läste detta inlägg och det som din man skrivit, mycket gripande läsning och dessutom mycket vackert skrivet.
    Så glad för att det gick bra.

    Önskar er alla en underbar födelsedag!

    P.S vilket ljuvligt hjärta du gjort!

    Stor kram Katarina

    SvaraRadera
  34. Hej Lotten!
    Jag blev verkligen berörd när jag läste både din och din mans berättelse vilken tur att allt gick bra till sist.

    Föstår att denna dagen är specill för er.
    Grattis till Ebba på hennes födesedag!

    Jättefint hjärta du har gjort och tack för titten inne hos mig.
    Kram Frida

    SvaraRadera
  35. TACK för din gulliga kommentar...STOR kram till dig!

    : )

    /Jenny

    <3

    SvaraRadera
  36. Så vackert du skrivit...och visst minns jag din mans berättelse....

    Då grattar vi den lille gossen då!!!!
    Och själva firade vi vår 11 åring Edvin igår!!!
    Hjärtana är jättefina!!
    Ha en fortsatt trevlig helg!!
    kraam

    SvaraRadera
  37. Grattis till Gus på 1-årsdagen!
    Kommer ihåg hur jag kände, när jag läste din mans berättelse. Mycket gripande.
    Vilka vackra hjärtan du knåpat ihop! Underbara!
    Må så gott!
    kram vännen!
    nina

    SvaraRadera
  38. Sitter här och snyftar. Vilken story. OCH vilket hjärta! Tycker du gör sååå fina saker. Allt skulle passa på "S" där jag var häromdagen. Unnade mig också ett litet, litet, litet paket som ligger och väntar på att bli öppnat en dag (Vet inte vilken). Vad sägs om antik en dag? Torsdag denna vecka kanske? /kram Fredrika

    SvaraRadera
  39. Hej gumman,
    Å mina ögon tåras av dina ord... Vi vet ju både du & jag hur det är med kritiska ögonblick i samband med ädelstenars födelse.... Tack för att du delar med dig & största kramen!!!

    Jes ♥

    SvaraRadera
  40. Ja visst är det små skatter! Vilka minnen vi bär med oss. Läste precis din mans berättelse för den hade jag inte läst innan och gudars skymning så vackert han skriver... vilken man, vilken poet. Vilka känslor! Sitter här med ögonen fulla med tårar på morgonkvisten... men det är lyckotårar - att allting gick bra och att ni nu har varandra där i lilla familjen! Vad häftigt.

    All lycka till er! Kram Jenny

    SvaraRadera
  41. Hej
    Man blir alldeles rörd och varm....och ditt hjärta som du gjort är helt fantastiskt underbart!!!!! STOR KRAM fr C

    SvaraRadera
  42. Jaa du, visst är det så att när barnen har födelsedag så kommer man ihåg den där dagen då man for till BB....
    Min dotter fyllde 18 år igår !! jag berättade återigen den historien åt henne, den dagen då du kom till oss !!
    Åren går så fort...
    Vilket vackert hjäret du har gjort..ojjjj så fint !
    Kram Anette

    SvaraRadera
  43. tack för din fina kommentar hos mig!!!!!!

    SvaraRadera
  44. Ohh Lotten, du rara goa som skriver så vackert, så berörande om känslan som är så övermäktig, då livets stora ögonblick stundar. Då livet är så skört....Vilken lycka att allt ändå gick bra.

    Dina trädgårdsbilder är helt underbara. Jag bara njuter av dem och inspireras..mmmmmm ha en underbar söndag....Kraaaaam Paula

    SvaraRadera
  45. Oj vilken berättelse , blev alldeles varm när jag läste den.

    Hoppas ni haft en underbar föd.dag o helg.

    Kramar från Betty !

    SvaraRadera
  46. Kikar in och önskar dig en fin söndag.
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  47. Vackra ord som vanligt! Och vackert hjärta!

    Hoppas ni får en fin kväll!

    Kram!

    SvaraRadera
  48. Hej! Lotten...
    Åhh, vilket vackert hjärta du gjort...du är sååå kreativ, och jag blir alltid inspirerad här hos dig...både av dina kloka ord och berörande berättelser och alla dina unika påhitt och skapelser...
    Tack för att du är som du är.. :)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  49. Lotten, tack för allt du delar med oss. Vilka starka känslor de väcker, din och Tommys berättelser. Liv och död, så nära varann. Och mitt i allt - lyckan, glädjen att livet var tillräckligt starkt. Tänk vilka makalösa berättelser vi alla går och bär på! Mina flickor vill alltid höra berättelsen om sin födelse när födelsedagen kommer. Inga detaljer är för små att komma ihåg.

    Ett av livets största ögonblick. Mäktigt hjärta, det måste ha känts bra att göra det.

    Stor, varm kram/Lena

    SvaraRadera
  50. Du skriver så himla fint och här sitter jag och tårarna rinner. Otroligt fint hjärta, helt fantastiskt fin blogg, jag är så glad att jag fann dig....
    Kram Lena

    SvaraRadera
  51. Helt fantastisk skrevet.
    Rørenede!
    Ble helt satt ut.

    Nyydelig

    Klem Malin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg