alive and kicking...

......i dag, en obra dag!

ett brev till min ängel

-------------------------------
i dag har det har gått 17 långa år...
då det största och värsta vägskälet hände i mitt liv,
den dan den 24 okt då du varmaste människan på jorden blev kall...
en gång sa du till mig, du min allra bästa vän, min bror
-om jag dör kommer jag vara din ängel och allra lämna dig en enda sekund...
fasen vad jag saknar dig, jag har varit sååå arg, så ledsen men jag vet att du aldrig viker från min sida,
det är en sååån styrka att veta att du alltid är här!
men jag skulle kunna göra vad som helst för att det aldrig skulle ha hänt...
undrar om människor kan känna på sig att livet kanske kan bli kort, jag undrar om inte du gjorde det,
du sa också till mig
-om jag dör, lova mig att ni spelar alive an kicking (simple minds)
på min begravning, det gjorde vi, så kapellet skakade...
säg aldrig till någon att tiden läker alla sår, det gör det inte...
däremot så kan man lära sig att leva med öppna, infekterade...
bilderna tog jag på sagolika ulriksdals slottsträdgård.
kram till er, ni gör mig så gla, så stark
ta hand om er och njut av dagen som är här och nu!
lotten

Kommentarer

  1. Hej vännen!
    Så vackert du skriver till och om din bror! Förstår att saknaden är stor!
    Många hårda kramar från mig till dig :)

    SvaraRadera
  2. Kära Lotten...mitt hjärta har brustit ett par gånger av stor sorg...vet att ärren aldrig läks...att livet aldrig mer blir som det var innan...visst blir "såren" mjukare i kanterna av tidens rand men att det gör ont i hjärtat när man tänker på stunderna...stunder av både glädje och sorg...det är ofrånkomligt...
    Innan min svägerska dog berättade hon att hon mötte en ängel som fick henne att slappna av och våga möta sig själv på andra sidan livet...tänker ofta på henne som en ängel...en ängel som håller sina vita vingar över oss.
    Jag håller din hand i min en stund så här över cybern...
    Tänker på dig...stor kram,
    Bella

    SvaraRadera
  3. Hej! Har själv två bröder så jag kan tänka mig lite hur det kan kännas. Att förstå fullt ut går så klart itne om man inte varit i samma situation. Det är nog itne omöjligt att man känner det på sig så som du skriver. Har hört liknande berättelser förr. Kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Ni verkar ha haft en nära förhållande - förstår att saknaden är stor.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  5. Ååhhh...men Lotten....vad säga?...Du skriver så vackert om din käre bror...och jag tror absolut att han är din ängel här och vakar över dig...Jag tror att han skulle varit väldigt stolt över sin Lotten här idag....OCH är stolt! Jag tror på änglar...flummigt kanske....men det gör jag.
    Önskar jag kunde ge dig en stor kram "in person", men får nöja mig med en riktigt stooor cyberkram!!!

    Ulrika

    SvaraRadera
  6. EXTRA stor kram till dig idag vännen..! Du skriver så fint om din bror...och vet du...jag är SÄKER på att hans finns med dig vid din sida...ALLTID!

    Jenny

    <3

    SvaraRadera
  7. Jag blev oerhört berörd...att något faktiskt kan hända min bror och bästa vän vill jag inte ens tänka på...Tack för dina fina ord!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  8. Jag beklagar verkligen saknaden och sorgen efter din bror, förstår att det måste kännas fruktansvärt. En STOR VARM KRAM till dig vännen!

    SvaraRadera
  9. Nog vet jag att tiden inte läker alla sår.
    Även om det blir lite lättare med tiden så finns det som gjort ont kvar.
    Får en klump i halsen av dina rader.
    Har tre syskon och vi är så nära varandra hela tiden.
    Tanke på att vara utan dom..Usch!

    Klart att din bror finns bredvid dig.
    Genom kärlek finns dom som gått vidare alltid kvar,både i minnet och bredvid.

    Största kramen till dig i dag//Hannis

    SvaraRadera
  10. Åhh, Lotten..så vackert och sorgligt du skriver om din älskade bror! Det är så sant det du skriver...sorgen ändrar skepnad med tiden men man bär den alltid med sig och man lär sig leva med den och på köpet får man en ofrivillig erfarenhet.

    Känner med dig och skickar den största kramen!
    Camilla

    SvaraRadera
  11. Visst är det så att tiden inte läker alla sår. Imorgon är det fyra år sedan min älskade pappa gick bort och saknaden är mycket stor. Tänker på honom varje dag och jag vill också tänka mig honom som en ängel som alltid finns vid min sida. Den tanken ger mig lite tröst.
    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  12. Goa lotten!
    du skriver ur hjärtat och det rister i mitt.
    Att mista en bror, din bror är ett sår du alltid kommer att bära med dig, men jag är övertygad om att han är en ängel som är med dig i ditt liv och dina tankar alltid!
    Ett sår i själen läker inte alltid ut men ändå så passa mycket att du kan glädjas över er tid ni hade tillsammans!..

    En stor stor styrkekram till DIG från mig!
    Ann-Catrin

    SvaraRadera
  13. Stor kram till dig! Visst är det som du skriver man lär sig leva med det men det läks inte med tiden.
    Hoppas du får en bra helg. Är uterummet redan klart alltså, oj vad spännande.
    Kraaam Caroline

    SvaraRadera
  14. Hej goa Lotten! Nu är mina ögon blöta igen. Vad vackert du skrivit om din älskade bror. Förstår att saknaden är svår och att tiden aldrig läker. Men som så många andra tror jag också på änglarna och att han finns med dig idag.
    Massor av styrkestrålar till dig!
    Önskar dig en skön helg!
    Varmkram goa vännen!
    nina

    SvaraRadera
  15. Kära du,
    Du är fantastisk på att klä dina känslor i ord!
    När jag såg den sista bilden, innan jag läst texten, så var det en bild som jag tyckte utstrålade så mycket frid. Det var en stor bild. Magisk.
    Man blir oerhört tagen av dina ord.
    Och ledsen för denna sorg.
    KRAMAR och tankar - Tulipa

    SvaraRadera
  16. Förstår att det är en obra dag idag och att saknaden är stor och svår. Vackra ord om en kär bror...

    Kraaaaaaam på dig Lotten.

    SvaraRadera
  17. Kära du...du skriver så otroligt vackert.Jag är övertygad om att din kära bror är med dig hela tiden! Jag förstår att du saknar honom.Jag säger som änglahem..jag tror med på änglar;)! Det gör jag!!
    Många kramar till dig! Zinkbaljan

    SvaraRadera
  18. Hej raraste Lotten!

    Jag vet inte vad jag ska säga, har tårar i ögonen och en klump i halsen. Även jag har en ängel hos mig. Man vet aldrig vad livet tar för vägar och att mista någon nära är ju alltför svårt. Det konstiga är ju ändå att dagarna och åren går. Och även om man aldrig glömmer så blir ändå minnet av dem man saknar ljusare och man kan tänka på dem utan att gråta (i alla fall ibland)!
    Du skriver så vackert om din bror och jag förstår att saknaden är stor! Jag tänker extra mycket på dig idag!

    Många varma kramar
    Karin

    SvaraRadera
  19. Jag hör av mig vettu!!! :)
    Kram Zinkbaljan

    SvaraRadera
  20. Älskade vännen tänker på dig och förstår att du är öppet ledsen i dag.
    Det är ju så att vi människor har mycket i ryggsäcken som känns tungt och det viktigaste med det är vad vi gör med det.....

    Din bror tänker nog lika mycket på dig som du på honom.

    Kram på dig goa Lotten/Ingela.

    SvaraRadera
  21. Näää, vad jag blev ledsen nu Lotten!

    Jag har också en bror som lämnat detta jordeliv. Fast han var bara bebis då så jag fick aldrig chansen att lära känna honom. Jag tänker ändå ofta på honom och ibland i svåra stunder brukar jag vända mig till honom...det känns skönt.

    Jag var och spådde mig en gång och då berättade spådamen att jag en dag skulle få en son som var en reinkarnation av min storebror.

    Vilmer föddes två år senare. När han sedan var 4-5 år så skulle han säga saker så att jag förstod att det var verkligen var han.

    Och det har Vilmer gjort med besked.

    Nog vakar han över dig din bror.

    Varma kramar till dig Lotten.
    Melinda

    SvaraRadera
  22. Hej Lotten!

    Så vackert du skriver om din bror, man blir alldeles tårögd....
    Förstår att saknaden är stor men som han sa... han finns nog där hos dig som en vakande ängel...det måste kännas tryggt.......

    Vilken underbar ängel i rost!!!!!

    HA´en bra helg!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  23. Som vanligt så får man en riktig tankeställare när man läser dina inlägg.Livet är ju bara så himla svårt att förstå sig på,men jag tror starkt på att det finns någon vid vår sida som vakar över oss,det sägs ju att alla har en ängel som finns där.Det tror jag på.Du skriver så vackert om din bror,det är så hela hjärtat värker,ta hand om dig!
    Stor kram Marlene.

    SvaraRadera
  24. Kan inte låta bli att sända dig en varm hälsning från mig i Spanien, PC:n är med så jag kan sköta butiken och då händer det ibland att det blir en glutt på bloggen, kram

    SvaraRadera
  25. Nej, du har rätt.
    Tiden läker inga djupa , själsliga sår.
    Den ger oss däremot inget annat val än att fortsätta och förhoppningsvis få mer insikt och förståelse och acceptans.
    Jag saknar min mamma som gick bort för två år sedan, lika mycket ännu.
    Det gör ont i hela kroppen stundtals.
    Men som du säger, är det trösterikt att veta att de våra, som inte längre finns med oss som de brukade, ändå ÄR med oss.
    Det känner jag hela tiden.
    Och när jag kan släppa den största sorgen över att inte ha min mamma förkroppsligad här bredvid mig, så känns det otroligt tryggt och skönt att veta att hon ändå är med mig.

    Jag är säker på att det är så du känner också. Med din bror.

    Kram på dig, du underbara människa.
    /Lallis

    SvaraRadera
  26. SÅ fint...
    Jag tror med att änglar finns. Han finns där vid din sida helt klart.
    Min pappa gick bort eftern kort tids sjukdom i somras. Inget blir sig likt... Allt är konstigt.
    Kram till dig.

    SvaraRadera
  27. Hejsan Vännen! Det är bara lilla jag som är här och kikar runt lite! Så vackert du skriver om din bror- Vet vad du skriver om, saknaden är verkligen stor och något som man måste "lära" sig leva med...Tänker på dig!Stora Kramar Petra

    SvaraRadera
  28. Hej Lotten,
    ja, såren som aldrig läker. Som rivs upp när man minst anar det. Det kan vara en sång, en doft, en människa som sveper förbi o får en att hoppas för en kort sekund att där, där är du ju - innan man minns - att denna någon ej längre finns.

    Tag hand om dig o dina minnen. Minnena är det enda man har kvar. Hoppas de dina har pysslat om dig.

    För mig så var det 4 år nu i veckan. Fyra tomma år utan en av mina bästa vänner. Som rycktes bort från man o små barn o alla oss andra som inte visste hur vi skulle orka fortsätta.

    Vi får tänka på dem - våra änglar.

    Kram L

    SvaraRadera
  29. Men Lotten vad du har i bagaget... Som tur är tror jag att sorg gör en till en bättre och mer förstående människa...... Hoppas vi kan ses snart/Fredrika

    SvaraRadera
  30. Tänk, vad dina ord lämnar spår och berör. Jag är så förskonad från det du bär med dig, att dö av ålder är ju naturligt, men en människa i början av livet...

    Jag står väldigt nära min syster, som reser ofta och långt, och oftast på egen hand. Jag vet hur mycket jag tänker på henne när hon är borta och faktiskt oroar mig lite för vad som kan hända. Tänk då om något hände...

    En varm kram till dig finaste Lotten

    SvaraRadera
  31. Hej vackra ord om din bror och jag vet!!! längtade efter morfar senast i dag, han var som en pappa för mig!Tusen kramar från mig...och du, jag tror på ett liv bortom detta, de finns hos oss!!!
    Annica.

    SvaraRadera
  32. Som vanligt får jag tårar i ögonen av din vackra berörande text Lotten.. Usch ja, vad orättvist det är när någon älskad går bort alldeles för tidigt.. Ta hand om dig! Kram /Anna

    SvaraRadera
  33. Hej Lotten!
    Jag är inne på din sida ibland och kikar runt. Idag blev jag så berörd av vad du skrev. Jag förlorade själv min lillasyster för 12 år sedan. 12 år sedan eller var det igår??? Tiden står stilla... Jag tror som du att vissa vet på något sätt att livet blir kort. Min syster sa vid något tillfälle till min mamma att när hon dör vill hon ha en svart gravsten. Idag står det en svart gravsten på kyrkogården med hennes namn på... Tiden läker inga sår, det är bara något den säjer som inget vet, kanske för att trösta sig själv när någon annan har det jobbigt. Tänker på dig idag men vet att denna dag inte är värre än någon annan, alla dagar är jobbiga, mer eller mindre, när man saknar.
    Skickar en kram till dig genom etern./ Linda
    P.s Jag tror också väldigt starkt på änglar, din bror vakar över dig och de dina, min syster vakar över mig och mina... Det är något jag av olika anledningar är helt övertygad om...

    SvaraRadera
  34. Har börjat meningen flera gånger men jag hittar inte ord. Vågar inte säga att jag förstår utan ha upplevt din smärta. Jag ska inte säga att tid läker något. Men jag vet att du skriver vackert och det berör. Är även övertygad över att våra nära och kära vi mist är änglar som vakar över oss.
    Stor kram till dig /sari

    SvaraRadera
  35. Du har så rätt, tiden läker inte..men det hjälper till att blekna såren lite...Varmaste kramen till Dig. ps...vilken fin bild du ändrat till..:-))//kat

    SvaraRadera
  36. Kära Lotten!
    Jag beklagar verkligen att du har förlorat din bror. Jag håller med dig om att tiden inte läker sår, det gör den inte. Jag miste min pojkvän i en olycka för fyra år sedan och jag saknar honom fortfarande lika mycket varje dag. Smärtan blir kanske lättare att leva med efter ett tag men såren kommer alltid att finnas efter en människa som man saknar och älskar.
    Jag tänker på dig!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  37. Hej igen Lotten, det kommer mer bilder snart så fort jag är klar..Annars är du förstås JÄTTE välkommen att hälsa på å jag vill GÄRNA komma och se ditt uterum. Men jag är ju så hopplös så jag måste boka tid annars kommer jag aldrig iväg..du kanske känner till symtomet..hahahaha..Jag ringer dig och bokar tid..snarast..hahaha eller i veckan närmare bestämt. Ha det gott..//kat

    SvaraRadera
  38. Hej vännen !
    Åhhh, så fint du skriver,jag förstår att saknaden är stor efter din bror...men jag är alldeles säker på att han är med dig varje dag...
    Livet är så orättvist ibland...
    Ha det gott
    Kramar från mig Anette

    SvaraRadera
  39. I go in Stockholm this week, do you have nice adress for me ?
    Thank you so much.

    SvaraRadera
  40. Hej lotten!

    Det gör ont i mitt hjärta när jag läser om din bror. Jag har själv en lillebror och tanken på att mista honom känns fruktansvärt. Som du skriver livet måste gå vidare och han finns ju hos dig men i en annan dimension.

    Tänker på dig!
    Kram Marina
    Ps. ditt matrum är som himmla fint och inbjudande!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg