nyvaxad och alldeles matt...

...herrgud, det är ju bordet, vad trodde ni,hihi!

hejohå!
är sååå förvånad, i dag kom snickarn på utsatt tid, mitt flow håller i sig, i morgon ska jag nog trissa lite...
låter kanske lite bitter men vi har dåååliga erfarenheter när det gäller snickares syn på tid!
bygget startar om 10 dgr...
jag har målat om vårat ikea matbord ytan har jag vaxat, det blev sååå bra, älskar den matta vita ytan!
vi har även ett vaxat furugolv på hela undre plan, som har en öppen planlösning,
det är underbart skönt att gå på!

utmanad av katta!

1.Vilken mat äter du gärna och ofta?
oh är ju en sån som gillar allt ju...det är sant!
om jag får välja så är det fisksoppa eller grillad varmkorv med bröd!

2.När du är på kalas är du då den som sitter eller hjälper till?
jag sitter... jag är själv en sån som absoluuuuuuuut inte vill ha hjälp av nån med matlagning eller dukning, skulle nån fråga skulle det kännas som om de tror att man inte har pejl...
om det gäller att duka ut såklart så hjälper jag till dårå!
3.Var sitter du helst och bloggar?
i soffan med en kopp te i närheten, gärna med tvn skvalande på!
4.Köper du ofta triss?
jo, är ju en sån tror på den räddningen! löser alltid in småvinster mot nya lotter...

5. Vilken kanal tittar du helst på?
nä men det har jag ingen aning om, jag ser på
sex in the city, har sett alla avsnitt typ 3 ggr,
säger bara fashion and shoes!
desperate house wifes, sååå knäppt!
mia och klara, såååå sköna alltså!

6.Vilken stad eller vilket land har varit ditt bästa sommarminne?
kommer alltid vara marrakech i marocko, det har en speciell plats i mitt hjärta...
dofterna, färgerna, människorna!
en av min första bloggvänner vill jag tacka,
goa urkreativa jenny jema rose för en egengjord utmärkelse!
tack även till sari, eikkala, en ny härlig bloggvän för den fina utmärkelsen!
alla utmärkelser ligger nu samlade i nedre delen av sidan!
ha det bäst nu, vi hörs snart igen!
p&k lotten

Kommentarer

  1. Först & främst...blir så rörd över hur du beskriver mig...jag är så STOLT över att vara din vän Lotten..!

    : )

    SÅ vackra bilder du visar, jag har också ett klaffbord från IKEA, dock inte exakt samma som ditt, jag har börjat att måla det, men tycker att det är SÅ trist att måla benen, de är dessutom svarvade...Vad är det för vax du använt, kanske vore nåt för mig också att köpa..!

    MASSOR av varma kramar till dig gumman!

    /Jenny

    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  2. Så fin grupp du har... Är nyfiken på det där med vaxat bord? vilken sort vax använder man?


    Kram Marina

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Så fiiina möbler du visar!
    Har själv funderat lite runt det där med vaxning.... Hur bra skydd är det? behöver man göra om det efter ett tag eller? Jag har ju målat "några" möbler vid det här laget men känner att vissa av dem knske borde ha ett skyddande ytskikt också....
    Ha en bra kväll.
    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Härlig matgrupp och så snygg den blev...du kanske skall tipsa herr Kamprad...Det ser så varmt, energiskt och ombonat ut i ditt hem, du har verkligen lyckats fånga den där fingertoppskänslan för inredning! Härliga bilder som alltid...
    Önskar dig en härlig helg och fortsatt flow!
    Stor kram,
    Bella

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset om IKEA-vaxet, jag får skriva upp det på min IKEA-lista tillsammans med väckarklockan DEKAD!

    : )

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  6. Vad fint bordet blev! Passar perfekt till stolarna. Golvet likaså.

    Lycka till med snickarna nu och trevlig helg!
    Kram Ulli

    SvaraRadera
  7. hallå Lotten!!

    men så vcakert ni har det... bordet är ju helt fantastiskt snyggt.. men hur är det med vaxning egentligen.. hur slitstarkt är det??
    Du har det så vackert hemma.. blir alldeles hänförd!!

    Och lycka till nu med snickare.. de har precis lagt vårt tak klart... i tre veckor har de kommit och gått...bara för ett litet tak..som i vanliga fall görs på en helg.
    Urjobbigt att helt plötsligt se ett par fötter eller ett huvud precis utanför sovrumsfönstret i tid och otid!!

    Lycka till på loppisen i helgen.. verkar som om du har bättre tur med vädret!!

    STOR KRAM
    Ann-Catrin

    SvaraRadera
  8. sånna fina bilder du visar!
    Gillar verkligen din blogg!!
    Kram Bonnie

    SvaraRadera
  9. Å vad fint!
    Gillar nog allt på bilden av ditt matrum,skulle ´vilja ha fler saker av det som syns på bilden..ler
    Kram Irene

    SvaraRadera
  10. Jag blir alldeles matt när jag ser hur vackert du har det!
    Ditt bord blev ju fantastiskt fint!
    Har också dålig erfarenhet av hantverkare tyvärr... därför vill maken göra allting själv.
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  11. Så jättefina möbler!! Gillar ditt fågelkvitter, ena katten som låg bredvid tittade upp med ett ryck när ljudet hördes...*fniss* Du har egentligen en utmärkelse hos mig men jag såg att du redan fått den, så jag säger det bara ändå! Ha det så bra och sköt om dig! Kram Veronica.

    SvaraRadera
  12. Oj, så längesen jag var här känns det som! Och missat alla utlottningar!
    Vilket jättevackert bord! Kan bara tänka mej hur ytan känns!

    Vackra bilder har du som vanligt - jag njuuuter i fulla drag!

    Ha en härlig helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  13. Så fina bilder du visar idag Lotten, bordet blev jättefint! och skåpet du visar är helt underbart! Ha en trevlig helg! Kram /Anna

    SvaraRadera
  14. Hej!

    Grattis till utmärkelse!!!!!

    Och så fint ert matbord blev och ett underbart skåp.....

    Ha´en bra fredag!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  15. Vilket vackert kök du har! Nej du har jag tyvärr inte besökt marocko och marakech, men jag hoppas jag kan resa dit snart! Skulle vara ett drömresemål för mig. Ha en trevlig helg Kram

    SvaraRadera
  16. Åh, Lotten!! Vad fint bordet blev!!

    Nu blev jag sugen att måla om vårat bord... hm! Tåla att tänkas på. Läste att det var Ikea-vax. Vad har du för färg när du målar?

    Rolig utmaning! Så fick vi veta lite mer om dig! :)

    Grattis också till dina utmärkelser! Du är väl värd dem!!

    Önskar dig en riktigt skön helg!!
    Kramar Willewira

    SvaraRadera
  17. Hej tjejen!!! Vad fint du har de! jag har oxå ett skåp som jag ska vaxa,,, ska bara komma ihåg att köpa vax oxå =0)
    - Du vet plåtburken hos mig, som du gillade! Den är ifrån IB Laursen....

    En mysih helg önskar jag dig kram josse

    SvaraRadera
  18. Hej!

    Det är super med vax jag kör det på mina grejor också...

    Ha en trevlig helg!

    Kram Annica.

    SvaraRadera
  19. Hej Lotten, bordet blev ju helt underbart, hur har du gjort med golven? Vill ju ta bort så mycket som möjligt utav furukänslan på landet, ha en riktigt skön helg, imorgon ska det bli SOL och jag ska på årets fest som pågår i ca 12 tim. börjar kl. 12.00 i samhället, CYKELFEST! Jippi! Kramar VIOLAN

    SvaraRadera
  20. Hej Vännen!!
    åh lottenb vilket ljuvligt kök..det är så fint så det är inte klokt..alla dina vackra möbler..vilken fin helhet..
    Golvenja åh va fina..vi har nått likanande i vårt nya hus..lutade vita golv..som såpbehandlas..så fina..
    ser att jag missatmassa här..har inte riktigt orkat blogga de sista darna..det har vart lite för mycket..
    men i dag finns det ork..
    ha det så bra..
    kram anna

    SvaraRadera
  21. Bordet ser så snyggt ut!!! Härligt att du blev nöjd med det!!

    Grattis till dina fina awards!

    Kram Annica

    SvaraRadera
  22. Nämen vad roligt att du svarat på utmaningen, har inte hunnit titta in tidigare och sett det.Och vilket vansinnigt fint kök du har Lotten,wow! Ser urmysigt ut där.Du får väl passa på att trissa nu då med flowet och så går det ju mot fullmåne nu och det är ju viktigt;)
    Kram Katta

    SvaraRadera
  23. Hej!
    Vill önska dig en trevlig helg och ännu en gång tacka för en underbar blogg, du har en utmärkelse hos mig som du säkert fått förut med...

    Kram anna

    SvaraRadera
  24. Hejsan! Åh så vackert! Tycker verkligen om bordet och stolarna, vad heter det (bordet från ikea), vilken färg var det först? Jag har några ikea grejer som jag skulle vilja måla om men vet inte riktigt om det går.
    JA, ja nu måste jag greja lite frukost.
    Kram Petra
    www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  25. Oj så fint ditt bord blev i vitt!!
    Och ditt skåp under, wooow sååå himla snyggt, vill haaaa....

    Kul att få läsa lite mer om dig =) ha nu en riktigt skön helg.

    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  26. Hjemmet ditt ser så hvitt & rent & fantastisk & stille & balansert ut, Lotten. - dit vi som er fargeglade kaos-mennesker burde komme på rekreasjon....for å hvile øyne og tanker!

    SvaraRadera
  27. Bordet är verkligen fint. Jag förstår att du är nöjd :)
    Ha en skön helg
    Kram Karin

    SvaraRadera
  28. Hej, vilken fin blogg du har.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg