sovrum del två...

...vad skönt med regn





hallå alla goingar!

i dag så regnar det, ett stilla, något svalkande
mmmmmm skönt faktiskt!
fast vi ska ha gäster så visst skulle det ha varit skönare att sitta ute i kväll...
har varit en sväng till loppis, jaja det är ju nåt som suger, hihi!
hittade en stoooor gammal tavla med svart gammal ram, det var en jesustavla, tycker de är fina på nåt sätt!
är lite svart nu...inte i själen utan gillar det svarta mot det vita,
håller på att byta lite i kalles fägstarka rum, får se om jag kan övertala till att slopa det oranga...
köpte iaf en svart gammal pinnstol till hans databord.
i dag visar jag min gungstolshörna, blev såååå inspirerad av carolines underbara gungstol så jag
kånkade ner min från vinden!
till gardin är det ett linnetyg, inget sytt, inte min grej alls!
till gardinstång har vi använt ett gammalt antennrör...
joooo ni hörde rätt!
när det blev kabeltv här så sparade jag antennröret(legat slängt i en rabbatt för att få rätt patina)
det är i rätt gardinstångsdimension och bra längd och i zink, sooooo najs!
lovar ska visa närmare om nån vill!
de gamla galoscherna hade min mamma som tös, det andra är loppisbråte som tommy säger med ett snett flin!
i morrn bär det i väg till torpet i enköping, tänkte åka till anna och hälsa på nån dag, vill så gärna se hennes underbara butik, design and country, de har visst gårdsloppis i morrn, kan inte bli annat än lovely!


ha det gott, kära vänner,
tack för underbara hälsningar och tack ni alla som kommer hit och hälsar på, det är fortfarande helt overkligt att nån läser min blogg...
njut av sommaren, nu!
p&k
lotten

Kommentarer

  1. Jaa, jätteskönt med uppfriskande regn!
    Så jättefint du gjort i sovrummet och håller med om att det är kanonfint med svarta detaljer. Smart idé med antennröret och linnegardiner är så fint!!!!
    Något konstigt har hänt här för jag kommer inte in på min egen blogg och en till som jag testat. Konstigt.
    Önskar dig en fortsatt trevlig helg.
    kram
    nina

    SvaraRadera
  2. Och det var lika fint på den sidan i sovrummet ja! =) Jättefint pyntat, håller med om att svart och mörkt bryter av så fint mot det vita. Visst är det lite skönt när solen tar ledigt någon dag, här regnar det inte men är mulet. Lite regn skulle nog behövas för det är väldigt kvavt. Låter som du fyndat fina saker på loppis! Ska bli kul att se. Ha nu en trevlig lördagkväll! Jag gör sista natten av tre, skönt... Kram /Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Lotten!

    Visst är det välkommet med regn och svalka? Det kan bli lite för mycket av det goda och det har verkligen varit varmt ett tag!

    Underbart sovrum och himla smart med antennrör som gardinstång!

    Kram!

    Karin

    SvaraRadera
  4. Ja, jag blev faktiskt lite glad när det var mulet och regn i morses när jag vaknade. Det var riktigt mysigt och termometern visade ändå 18 grader! Nu är det skön eftermiddagssol och lite över 20 grader=perfekt sommartemp.

    Jättefint i sovrummet,
    smart idé!:-)

    Kramelikram!

    SvaraRadera
  5. Snacka om sovrum. Men herregud var får du tag i alla underbara ting. Och ditt piffande gillar jag så himla mycket.

    Kram på dig / Carina

    SvaraRadera
  6. Håller med - skönt att det regnar!! Gillar inte att ligga stilla på en strand hela dagarna så för mig får det gärna regna lite på semestern. I alla fall om man är hemma. Inte om man ska göra något speciellt. Underbaaaaart sovrum du har Lotten!!! Gillar massor. Är också jättenyfiken på den där antennen - gardinstången. Ta gärna lite fler bilder. Kram!!

    SvaraRadera
  7. Hej kul att kika in till dig,såg att du hade en 9åring och nu en sladdis,det har även jag plus tvillingar på 8år.Visst är det underbart med en sladdis.Vad fint du gjort i sovrummet,själv bygger vi en punschveranda just nu så det innebär lite jobb.
    Ha en fortsatt bra helg.
    Kramis Tess

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Så vackert sovrum ni har! Roligt med gardinstången :) Den vill jag gärna se :)
    Ha en bra kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Hej go gumman!
    Du är ju för rolig...gardinstången, jag vill gärna se den. Allt är ju bara jättefint. Jag är också lite svag för svart just nu. Gungstolen är jättefin. Regnet är skönt men sol stillar loppisnerven bättre som du säger. Jag ska på loppis imorgon med förhoppning att sälja. Har precis packat bilen proppfull med diverse prylar. Ha det så skönt på landet.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  10. Vilken lycka att kabeltv kom så du fick en gardinstång i zink :-) Skulle aldrig kunna komma på denna idé som är så najs. Söta små skor oxå. Jag har oxå en svart gammal gungstol som är så mysig att sitta i. Om man inte gungar för mycket för det finns inget stopp på den. Ha det så bar i regnet. Skönt med lite svalka. Hoppas på sol imorgon.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  11. Oj vilket mysigt sovrum du skapat, du har verkligen lyckats med att få det lungt och harmoniskt med alldeles lagomt med vackra saker.

    Tänk att det bästa som finns är när saker får en annan innebörd än vad de var ämnade till från början det är så härligt.
    Vilken tur att det gick bra med din pojk, otäckt det där med getingstick förstår att du blev rädd.
    Kram hela dan/Ingela b.

    SvaraRadera
  12. Hej Lotten!
    Sovrummet är jättefint! Kul idé med antennröret. Det skulle jag aldrig kommit på...
    Skönt att allt gick bra med din son! Man kan ju aldrig veta om man är allergisk eller inte...

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  13. Hallå, Fy så hemskt me sonen.....
    Jg hade flippat nur och dött..............
    skönt att allt gick bra!
    ....jag blev alldeles tårögd.

    Himmel o plättar så fint ni har i ert sovrum....

    Marie är verkligen helt uuunderbar......efterom hon gillar dig är jag helt övertygad om att du är det också.

    Du får kika in i min andra blogg i stället.....den handlar ju inte alls om butiken utan bara om heminredning.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  14. Ja, regnet var ganska uppfriskande och det blev en innedag....skönt! ( som omväxling...) Fint du har gjort i sovrummet.... så mycket fina detaljer....Önskar dig en skön söndag! Kram fr C

    SvaraRadera
  15. Men uschiamig vad ni varit med om för tråkigheter, man blir alldeles kallsvettig och illamående när det blir sådär.

    Vilken tur ändå att allt gick bra till slut.
    Och vad skönt att höra "doktorn" är färdig med datorn :-).

    Vilket rogivande sovrum ni har! Jag har också kommit in i lite av svartperiod...snyggt att bryta av med. Ska tom måla någon möbel svart ner till butiken har jag tänkt mig ;-)...kan bli spännande.

    Ha det så gott.

    Kramisar i massor
    Melinda

    SvaraRadera
  16. Hej Lotten!

    Åhh så fina bilder..! Älskar kombinationen krispigt kritvitt och fräscht blandat med brunt trä så där!

    Mitt växthus ja..det har tillfälligt nu plast (usch, gillar inte!) på taket..men det var bara för vi hade lite panik i höstas när vi ville ha tätt och inte fick tag på glas..eller nån lösning på hur man fixar till ett glastak..men nu vet jag, så det skall bytas ut mot glas :)

    Kraaaaam
    Mia

    SvaraRadera
  17. ..glömde svara på din andra fråga :)
    Min bloggs mall..ja det är inte nån mall som finns, jag har liksom gått in och hackat lite i htmlkoden på den mallen jag hade innan för att trixa till det så det blev mer som jag ville :)

    SvaraRadera
  18. Goddag. Visst är det skönt med lite regn, igår hade vi regn, till o från hela dan...underbara bilder. Gillar speciellt bilden där dem gamla skorna är med. Ha det gott. Kram Pirre

    SvaraRadera
  19. Härliga att du plockat ner gungstolenn! Jag har ju själv en stående i sovrummet och jag äääälskar den! Så härligt att sitta och filosofera:)

    Jag håller inte med...regnet var så onödigt och kunde gott väntat till nästa vecka då jag börjar jobba! Jag- ego?! Närå;) inte alls

    Kramis
    Annica

    SvaraRadera
  20. Gud så vackert sovrum!!! Vilken fin hylla, stolar, tavla, spegel ja allt!!! Himmel så fint! Blev så full i skratt, utan att ha sett ditt inlägg har jag också skrivit sovrum del.. vi har visst sovrumsinlägg samtidigt du och jag: ) Kul! Söndagshälsn fr mej!

    SvaraRadera
  21. Åhh, vad hemskt med sonen. ryser när jag läser det.. Så fick dottern för två år sedan. Gick på ett par sekunder så svullande benen upp. Så det blev ilfart till läkaren. Så nu måste vi alltid ha Betapred med oss.
    Tur att sonen mår bra nu.
    Kram

    SvaraRadera
  22. Här har det regnat hela helgen.
    Men nu började solen skina igen=))

    Du har så fint Lotten!!
    Inspiration fick jag igen!!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  23. Första gången jag har sett en svartmålad gungstol! Det var riktigt fint emot allt det ljusa.
    Det finns nog inget mer roingivande och romantiskt än just gungstolar i min värld.

    Jag trillade över din blogg av en händelse och ville bara säga att du har gjort en kanonjobb! Bloggar som denna inspirerar mig in i själen. Tack!!

    SvaraRadera
  24. Skönt med lite regn och mer lär det bli i veckan enligt Smhi.

    Vad fint du har piffat i sovrumment med tvantenn och allt, hihi.
    Gardinlängderna du har hängt frmför tv:n, är de färdigsydda och var har du köpt dem?

    Ha en bra vecka!
    kram Camilla

    SvaraRadera
  25. men åh vilka underbart inspirerande bilder du bjuder på! både från ditt eget hem och butiken, jag blir helt sugen på att sprina på loppis!!

    regn behövs efter sol, och sol efter regn ;)

    kram karro!

    SvaraRadera
  26. Hejsan!
    Del två att sovrummet är precis lika vacker som del ett. Jättefint med gungstolen och vad häftigt med antennröret! Håller med om att det är snyggt med lite svarta detaljer som bryter av.

    Ha en bra vecka Lotten, vi hörs!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  27. Dina sovrumsbilder är jättefina, håller själv på som bäst att fixa i sovrummet!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  28. Läskig historia med den golfande sonen och getingen...dottern och jag är också allergiska och ett paket Betapred står alltid i vår närhet...just i år är det galna getingar överallt...tycker jag!
    Så fint det blev i ditt sovrum...roliga detaljer att vila ögonen på...riktigt inspirerande!
    Kram,
    Bella

    SvaraRadera
  29. Hallå Lotten hoppas du har en härlig sommar.Tycker din osyddda gardin är helt underbar, trots att jag själv är sömmerska så hänger jag också ofta hellre upp ett tyg i stället för att sy och stryka en "riktig" gardin.Härligt att ha en balkong i sovrummet det är en av mina många drömmar med.Och svart i inredning är ju så snyggt lite det nya vita eller hur.Hoppas du har det bra i Enköping, kram Katta

    SvaraRadera
  30. Vilket vackert sovrum...linnegardiner är så skira... & vilken gardinstång.

    Ha det så gott & en härlig måndag!
    kram L-Lott

    SvaraRadera
  31. Hej vännen,

    Visst är det skönt med lite regn så att man i lugn och ro får pula lite inne. Solen är ibland lite stressande, man känner att man måste ta till vara varje liten stråle.......

    Måste ge dig stort beröm för ditt fina sovrum. Gillar din stil!
    Bra idéer som jag tackar för!

    Ha det så skönt!
    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  32. HEJ Goaste Lotten vännen!!!!!

    Å, så roooooligt att besöka din fin fin fina blogg....du har så skön stajl vännen!!!!

    Å, jag läste(och grät) när jag såg vad som hände din son...hu så hemskt...hjälp vad läskigt...tur att man bor nära sjukhus i sådana situationer.

    Hur har du haft det annars??? Läste att du träffat ranunkel Marie....och åkt till Lustfyllt...grrrrr, så avis jag blir...förstår att det måste varit kul!

    Nu är jag iallafall hemma igen, känns faktiskt riktigt kul.

    Ha det gott så länge!!

    K R A M
    Hanna

    SvaraRadera
  33. Hej vännen!
    Å du är för go med dina härliga inlägg :) Jättefina bilder med massor av sköna prylar!!! Hoppas du njuter av en underbar sommar!

    Kram i regnet!

    Jes

    SvaraRadera
  34. Hej Lotten!
    åh, så fint du har det i ditt sovrum också. Här får man alltid en massa tips och ideer. Jag tycker faktiskt också det är lite skönt med regnet, det behövs verkligen. Nu är min butik såld och jag ledig så jag har startat operation "rensa i röran" här hos mig. Det är verkligen skönt att ta tag i alla undanstoppade saker.

    Ha det gott i regnet!
    kramar
    Karin

    SvaraRadera
  35. Vill bara passa på och hälsa en forsatt trevlig sommar har ej tillgång så mycket till datorn för hårddisken gick sönder i juni kram Maria

    SvaraRadera
  36. Fiffigt och såå vackert!!
    svart gillar ju jag också på detaljer vet du....titta du in till mig så ser du vilka fina tavlor med svarta ramar vi köpte i Dalarna!
    ha det gott!
    kram

    SvaraRadera
  37. Åh vännen!!
    Det är så vackert i ditt sovrum...

    Så ljuvliga ting..
    Jag håller just på att stor röja vårt hus..och då ingår det oxå att plocka undan massa fina saker..varför??jo kika in och se..
    kram anna

    SvaraRadera
  38. Åh vilket fint sovrum ni har Lotten....ljuvliga bilder!

    Är också inne lite på svarta ramar, i en viss mån..köpte en jesus-tavla nyss fr tradera!

    Kram på dig//Linda

    SvaraRadera
  39. Jättefin gungstol! Skulle gärna ha en själv, så jag får väl leta runt lite tills jag hittar en.

    Sovrummet ser supermysigt ut!

    Ha det fint.
    //Jill.

    SvaraRadera
  40. Så fint sovrum du har..Suttit och läst en massa längre ner på din sida och läste om mommo Min mamma är i en sådan dimma och jag önskar ingen i denna värld samma elände....Kram /Majsan

    SvaraRadera
  41. Hittade hit genom en av dina kommentarer os Rana! Vilken fullkomligt underbar blogg du har! :D Återkommer... ofta... ;)

    SvaraRadera
  42. Så fina bilder!!! Gillar det svarta i kontrast mot det vita men har inte vågat mig på det själv ännu....

    Efter några dagars grått väder har det idag varit underbart med en dag vid sjön! Men nu ikväll är regnet stilla tillbaka igen...

    Ha det gott, kramar!

    SvaraRadera
  43. Hejsan Lotten! Tack för senast, det var så kul att få hälsa på hos dig..så jag kommer meeeeer än gärna tillbaka. Läste om din son och getingstinget, inte bra men så skönt att han blev bättre snart, vilken chock...Du visar så fina bilder som vanligt och jag blir alldeles sjuk..hihihi..Vi höres kram kat.

    SvaraRadera
  44. Å så fint...ja nu känns det som höst ute....jag är en höstmänniska så jag klagar inte....

    SvaraRadera
  45. Jag missade helt loppisen, rackarns, antar att du gjorde mycket fynd. Jag var dit i tisdags, 2 dagar för sent. Så är det när man håller sig från datorn lite... inte bra...

    Kram Anna

    SvaraRadera
  46. Var bara tvungen att säga att du har ett fantastiskt fint kök..Blir allt lite avis,hihihi...
    Och dina egendesignade diskflaskor med madonnor på föll jag handlöst för..SÅÅ underbara!!Måste härma..!Välkommen att besöka min blogg!!
    Kram Maria

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg