rostinspirerad...

...av formex!
fågelbad med badande autinros!

den rostiga pottan, ett fynd från ett stenröse!

vacker potta vill ha vacker bukett!

en ljuvligt knoppande austin ros!

tjingeling!

idag har jag totalrostat in...

se inlägg från igår (från formex) var det var som ställde till det!

högst på önskelistan nu är ett rostigt ägg med vingar mmm!

i dag har vi jobbat med armeringsnätspergolnan...

herregud 22 bokstäver, hihi!

kommer med bilder i nästa inlägg!

dröm sött, jag drömmer om rost...

p&k

Kommentarer

  1. Precis de äggen är jag så sugen på att ta hem till butiken - visst är de härliga.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Rost älskar jag!
    Jag satt för en stund sedan och funderade på var jag gjorde av eteiketten till den mörka nävan. Tyvärr har jag itne kommit på det ännu. Det är för mörkt för att gå ut och kolla nu. Men en av de andra som var med köpte också en så jag hoppas hon har bättre koll om jag inte hittar mig igen. Ska försöka komma ihåg att höra av mig när jag har namnet.

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder..I love it
    Du får dregla på formex och jag på din blogg...ler
    Kramis/Irene

    SvaraRadera
  4. Hej rost-tjejen ;)

    Härliga bilder & vad mysigt med massa inspiration från Formex!!!

    Önskar dig en jättefin vecka & som vanligt lämnar jag din blogg med en härlig känsla & vill tillbaka snart igen!

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera
  5. Instämmer! Det är så fint med rost.
    Väntar med spänning på nästkommande inlägg då =)

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Tack för det Lotten! Visst är det underbart med rost! Me like! Och vilka fina kreationer på bilderna...skulle gärna varit på mässan om jag haft möjlighet!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Det är så vackert & charmigt med rostiga prylar..!

    : )

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  8. Så tjusiga bilder på vackert rost du visar.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  9. Hej goa, fina du!

    Tack för ditt mail...blev så glad att det rann en tår..är lite känslig just nu. Du är en klok kvinna som kommit en bra bit märker jag, tack för att jag börjat fått lära känna dig!

    Å, så härligt ni verkar ha haft det...jag skulle ha gått dit i fredags men jag och min dotter blev sjuka..ö, man har nästan glömt bort hur det kändes men nu kommer väl alla höstförkylningar igång igen!?

    Jag var iallafall och fyndade samma tyg som du köpt...guuuud vad jag är glad för det...och sen FYNDADE jag dynor där oxå, ska visa sen!

    Ha det gott vännen!

    Du, här är ju en rosttokig till! Jag köpte en gudomlig rostros i somrassom jag ska visa sen...ställde oxå ut MASSOR av saker i regnet på landet i somras som nog kommer att rosta bort...KRAMMMM
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Hej igen, vilka ljuvliga bilder, visst är det vackert med rost och framföör allt nu på hösten. Tack snälla du för din så rara kommentar, den värmde långt in i hjärteroten, många kramar från Viola och ha en bra vecka

    SvaraRadera
  11. Hej du rara, förstår att hela huvudet är fullt av intryck,själv har jag nästan kännt mig sjuk när jag varit där efter allt stirrande.
    Gillade oxå zinkväggen tänk om man kunde ha det någonstans hemma hmmmmm.
    Vad kul att ditt projekt snart är klart så att vi kan få se vad du gjort och slitit med.
    Kram och tack för alltid gulliga ord på min sida.
    Kram/Ingela

    SvaraRadera
  12. Heeej vännen.
    jag hade inte en aning om att du skulle vara på mässan, så synd...då hade jag hållit utkik efter dig. Men du vet ju hur det är där inne, sjukt mycket folk och sjukt mycket fina saker.


    Visst har Two Faces vackra rostiga saker, jag har just det bevingade ägget du ville ha, älskar det.

    Så du såg Ernst?? Jag såg Simon, dock utan sin hund och Thomas, hihi.

    Hoppas att du får en bra vecka.
    Kraam
    Melinda

    SvaraRadera
  13. Vad vackert med allt detta rost!
    Kan tänka mig att du for i taket över montrarna som var fyllda med rost!
    Ja, nog var det lite julsaker.
    Hade nästan väntat mig lite av känslan att kliva in i julvärlden.
    Men himmel ändå vad det fanns mycket fint!
    Tur att man inte fick handla=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  14. Vilka underbara bilder!!! Härligt att få med sig så mycket inspiration hem!

    Ha en härlig måndag! Kram!

    SvaraRadera
  15. Åh himmel så vackert du gjort! och pottan med blomarren och fågeln, jag tror jag svimmar så vackert!! JAg älskar verkligen rost.
    Rosen var ju verkligen också så vacker, har du gröna fingrar? (Dum fråga för det har jag redan sett, ler) Jag bara undrar om rosen är svårtskött. Skulle så gärna vilja ha en sådan också.
    Gnuggisen är från panduro, har köpt massor därifrån (de finns med i den nya katalogen) och det går att göra så himmla mycket skoj med dem. Ha en fin vecka! Kram på dig!
    /Petra E
    http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  16. Åh Så vackra rostiga bilder :) JAg har alldeles för lite rost.....
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Hejsan, rost var det häääär ser jag..ja det är väldigt fint tycker jag..hoppas jag kan få en metallsiffra att rosta lite så det ser snyggt ut på väggen, men vi får väl se. Ja, själv hade jag ju hjälp av en prins till att snickra därhemma....Guuuuud jag har funnit en egen handyman...*asg*...Ha det gott kramelikram kat

    SvaraRadera
  18. Åh, så mysigt ni verkar ha haft det! PS. Du har något att hämta inne hos mig. Kram Tina

    SvaraRadera
  19. Hallojsan.... Duuu, jag är oxå TOK_KÄR i plåtlådan! helt glömt vilket märke de va! MEN ska kolla upp de..... Kram j

    SvaraRadera
  20. Ååh vilka härliga rostiga saker!! Gillar också rostigt skarpt, det är så vackert!!
    Vad härligt ni verkar haft det på mässan, lite avis faktiskt hi, hi;-)
    Kram på dig!!
    Ina

    SvaraRadera
  21. Hej vännen,

    Tack för de bilder du visade från mässan.

    Two Faces ägg, kronor, rosenblad etc.... har jag faktiskt redan. Var tidigt ute eftersom en god vän till mig började med deras saker för flera år sen.....
    Men visst är de fina... Jag är bara lite trött på rostigt....
    Är jag lite förmer nu?????

    Betr zink så kan jag rekommendera detta som inrednings material. Jag har ett tak i mitt gästtoa i zink, trösklar i zink. bordskivor i zink
    Det blir lite fläckar på det men om man gillar patina så är det bara toppen!

    Ditt eget arrangemang i rost var bra mycket snyggare än det på mässan. Personliga saker och gamla prylar man gör till sina "egna" är bra mycket trevligare! Så tycker jag i alla fall. Hatar när alla andra har lika! Visst vill man ha något som motsvarar ens egen fantasi.

    Nu kanske jag blev lite dryg, men så känner jag i varje fall.
    House doctor har alltid haft urläckra saker men de finns ju överallt, tyvärr!!! Men visst är dom duktiga på att komma på nya lösningar och nya prylar.

    Kul att Ni hade det så mysigt i helgen.
    Ha det gott!
    Ha en bra vecka
    Kramisar Jeanette

    SvaraRadera
  22. Hej. Härligt rostiga bilder. Gillar bladen....Ha en bra Måndag. Kram Pirre

    SvaraRadera
  23. Åh, förstår helt att du rostat in! ;D Vackert! Men du... vilken underbart vacker ros!!! Underbar!!! :)

    SvaraRadera
  24. Halloj min vän!! Tack för senast!! Nora har nu blivit snorig om näsan...Lilla Gustavkavaljeren var visst för närgången! ;-) Har du varit på linum? Glömde helt bort det, ska nog åka en sväng imorrn, nu bär det av på auktion i Övergran! Tjingeling!! Kraaaaam!

    SvaraRadera
  25. Vad fint med rost! Och bilderna i förra inlägget, så snyggt med svart.. kram

    SvaraRadera
  26. Hej du rostfia! Visst är det fint.. Förstår att du blev lyrisk under mässan.. Och tusen tack för dina tips, hann med några av dem iaf! Men handlade inget (!) vet inte vad det var med mig.. =) Och tack för inbjudan, låter hur mysigt som helst! Dröm sött! Kram /Anna

    SvaraRadera
  27. Vilket härligt rostigt inlägg. Ja tänk vad man kan gå i gång på rost, och vad kul det är att se att så många fler gör det.Så känner man sig inte så ensam och knäpp.Verkar ha varit trevligt på formex ska bli kul att se vad som kommer i butikerna sen med.Vacker ros jag känner nästan doften hit.Ha det bra, kram Katta

    SvaraRadera
  28. Hej Lotten!

    Vilket härligt rostigt inlägg! Sådana vackra bilder du visar och rosen är ju helt bedårande!
    Ser fram emot bilder från eran pergola, ska bli jättespännande. Längre ner på våran gata finns det en liten pergola gjord i just armeringsnät, den är supersnygg. Vet att din kommer att vara något alldeles extra, allt du tar i blir ju underbart!!!!

    Ha en fortsatt bra vecka!
    Kramar Marie

    Ps. Jag ser fram emot var du ska få till din zinkvägg, hihi.
    Och du, det där receptet på pajen kan jag maila över till dig imorgon.

    SvaraRadera
  29. Hejsan, svejsan. Såg att vi verkligen fastnade för samma grejer på mässan. Sååå mycket fint. Kronan (man kan ha värmeljus i) kostar 1800 och lampetten för tre ljus (som jag såg att du gillade) kostar 850. Ganska dyrt? Kan tyvärr inte skriva öppningsdag. HAr hantverkare här som spikar ny fasad på huset och de måste vara härifrån då och som du kanske vet är det omöjligt att få ett färdigdatum!!! Hur går det med uterummet? Är själv sugen på en liten paviljong eller dyligt....
    Ha en bra dag!
    Fredrika

    SvaraRadera
  30. Här har du en till som är rostinspirerad...utan Formex! :)
    Kram C

    SvaraRadera
  31. Tänk att rost kan va så fint....jag älskar det....tjingelig på dej du...kram

    SvaraRadera
  32. Du är rostinspirerad och jag är Lotteninspirerad :-) Alltid lika härligt att titta in här, och fortfarande vårkänsla när jag hör fågelkvittret (det kan behövas idag när de mörka molnen tornar upp sig utanför fönstret).

    Kram!

    Karin

    SvaraRadera
  33. Visst är det härligt med rost och rostiga prylar, men inte på bilen!
    Jättefint arrangemang du gjort!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg