en skön plats...

...för prinsessan på ärten!





tjingeling alla härliga!
här hemma ser det ut som en bomb inomhus, vi håller..läs jag..på att rensa, rensa, rensa!
tommy och jag har ju hållt ihop 22 år...jösses, så vi har ju onekligen samlat på oss en del!
...
om några veckor ska jag och en väninna ta våra bilar och sälja på bakluckeloppis,
undrar hur det går till, har faktiskt aldrig, fast jag är loppoholic, varit på en sån loppis.
vi får väl se om mitt skrutt kan bli nån annans lycka!
...
bilderna i dag är från ett av våra sommarprojekt, entréverandan!
jag har planterat två klematis, summer snow, på vardera sida som ska få klä in hela spaljen!
vår findus gumma älskar denna plats, koll på alla samt att solen värmer där från tidig morgon, en riktig härlig trappa att inta morgonteet med!
...
nu har bygglovet gått igenom, det har varit otroligt seeeeeeegt att få igenom, men nu så kan uterumsplanerna komma igång!
...
må väl!
p&k
lotten

Kommentarer

  1. Får gratulera att bygglovet blivit klart! Härlig känsla att få det i sin hand och få starta det projekt man väntat och hoppats på.
    I vår ortstidning stod det idag om bagageluckeloppis som varit här i trakten och det var visst en lyckad tillställning hoppas det går bra för er också. Vi hade "stugsista" här vid havskusten och det innebär att vi som bor eller har stuga vid havet ska tända massor av marschaller efter stränderna sista helgen innan skolstarten för att göra avslut av sommaren. Gissa om det är vackert ... Há en fortsatt bra vecka, kram A

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Så fint det ser ut där!
    Grattis till bygglovet! Bara att köra på nu då :)
    Ha en bra kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga bilder du visar...som ALLTID!!!

    GRATTIS till bygglovet!

    : )

    Lycka till på loppisen, det går säkert bra..!

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  4. Bak.loppis, får man fråga vilken ni ska till. Kan tänka mig att ni har massa roligt i eran bil *fniss*
    Grattis till Bygglovet. Kram Sari

    SvaraRadera
  5. Så skönt att bygglovet gått igenom. Konstigt att alltid sådana saker tar en sådan tid. Hoppas det går bra för på loppisen.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  6. Det är riktigt skönt att få rensat och dessutom var det riktigt kul att så på loppis, när jag gjordet det.
    Vad mysigt hon har det där i solen. Tänk, dom är experter på att hitta bästa ställena. Vi undrade varför våran katt låg på så konstiga ställen, tills vi insåg att han låg där varmvattenrören gick i golvet på undervåningen. Riktiga livsnjutare är dom.
    Ha det bra och rensa på.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  7. Jösses vad vackert! Grattis till bygglovet och era 22 år, tiden går fort när man har roligt! kram

    SvaraRadera
  8. Så himla fint du har! Alltid lika vackra bilder hos dig. Kul att bygglovet gått igenom, ska bli intressant att följa! Bakluckeloppis tänkte jag också åka på för ett par veckor sen, men eftersom jag hade så mycket annat (som vanligt) så blev det inte av. Ha det så gott! KRAM/Anna

    SvaraRadera
  9. Så fina bilder! katten njuter verkligen där.

    SvaraRadera
  10. Hallå där!

    Vilka fina bilder...misse är såå söt....
    Krukan på andra bilden.......ååååå....säger jag bara...:)
    Kraaaam

    SvaraRadera
  11. Hej du härliga!

    Så härligt det låter med bakluckeloppis! Vart hålls det så här års? ja man samlar på sig lite med åren...hi hi. Tet är tur att det mesta går att sälja vidare.
    Jag gillar din blog väldigt mycket och kommer med säkerhet tillbaka igen!

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  12. Grattis till bygglov! Då är det bara för lust och ork att infinna sig...sen är man halvvägs...så vackra bilder...det kommer att bli alldeles underbart när ni är färdiga...kan inte bli annat...allt är redan så fint...där skulle man vara katt;)...
    Smart idé att vara med på loppis...vi har inte så stort hus så här är det en in, en ut...
    Stor kram till dig,
    Bella

    SvaraRadera
  13. Hej härliga lotten!
    Åh, vad det ser mysigt ut hos dig överallt. Vad spännande med bygget, det blir man ju nyfiken på.
    Hoppas örat är bättre och lycka till på Loppisen!

    Många kramar
    Karin

    SvaraRadera
  14. Vackert... som vanligt! :D Har en award till dog hos mig... därför! :D

    SvaraRadera
  15. Hejsan Lotten, vilka härliga bilder från verandan och missen verkar njuta så, det syns lång väg. Vad härligt med ett nýtt projekt, grattis till bygglovet, hoppas att man får följa detta framöver. Ha det så bra i veckan, här är en seg Viola idag och svävar fortfarande på små lätta moln, kramar Viola

    SvaraRadera
  16. Hej Lotten!
    Nu är biljetterna på väg till dig...
    Kram Malin

    SvaraRadera
  17. Åh vad härligt!!
    grattis till bygglovet..nu kan ni dra igång!!

    Underbara bilder ..du har det så vackert..

    ha en bra dag..
    kram anna

    SvaraRadera
  18. Vad kul med bygglovet, det bygget vill man gärna se fortsättningen av!

    Vackra bilder i solljuset!

    På bakluckeloppis har jag varken handlat elelr sålt, men tror att det är riktigt kul! Mammma och jag sålde på en stor inomhus loppis i våras, det var en kul erfarenhet!

    Ha det gott, kram!

    SvaraRadera
  19. Bakluckeloppis det låter väl bara för skoj!!!Synd att inte jag bor närmre för jag har heller aldrig varit på ett sådant! Ojojo en snabb blick på klockan och jag insåg att jag måste rusa till dagis och åka till universitetet. Du får ha en toppen dag vännen! kram Petra
    http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  20. Lotten!

    Oh är bygglovet klart nu.. men så skönt.. vi i vårt område har oxå stoora problem med sånt..!!

    bakluckeloppis.. spännande.. har bara hört talas om sånt!

    Läste längre ner du ville gå på Formex..jag har en biljett om du vill ha den.. kanske två till och med.
    Hör av dig i såna fall!!

    KRAM PÅ DIG
    Ann-Catrin

    SvaraRadera
  21. Hej Lotten! Ja jag säger då det. Så mycket fint du visar...blir helt knas här bakom skärmen... :-) Underbara ljuvliga bilder...Fin bild på dig också med noanoa på, visst är det kul med kläder som är vackra, jag hänger dem också framme, synd att gömma dem i skåp ju. Det märket noanoa känner jag inte till dock. Det får jag ta och kolla upp. Ha en härlig vecka vännen. Kram Paula

    SvaraRadera
  22. Härlig fin lila hortensia, så fint med spröjsen bakom med. Vi har med plockat ihop till bakluckeloppis och ska försöka hinna med det nån helg innan det slutar för säsongen.Kanske det är samma har ej sålt själv där men svägerskan gjorde det i sommar och de gick över förväntan för dem.Och du visst kan kläder vara en del i inredningen speciellt noa noa.Jag har ju varit galen i det märket i nästan tio år nu fast jag aldrig bryrt mej om märken annars.Var på outleten nu i sommar och fyndade lite annars blir det mest i stan jag går men det kan ju bli lite väl dyrt ibland där men så mysigt att handla där.Ha det bra, kram Katta p.s söt Findus d.s.

    SvaraRadera
  23. HEj! Kul att ramla in här och få ta del av dina insprierande bilder! Grattis till bygglovet. Trist med sega processer...

    Jag önskar en skön dag.

    /Skatan

    SvaraRadera
  24. Visst är det kul att rensa hemma. Har varit på många bakluckeloppis. Fast var är det du ska sälja. Jag bor själv norr om stan fast jag tror att det är längre än dig. På lördag ska dom ha ett här vid mig första gången, hoppas att jag fyndar något. Hoppas att du blir av med allt på ditt loppis.
    :) Marlne

    SvaraRadera
  25. Å vad kul med bygglovet! Hoppas det nu går bra med planerna. Du tack för tipset gällande rosen, hade faktiskt ingen aning om det..men så är det ju inte jag som är den kunnige...hahahaha..Rabatten blev jättefin jag är såååå nöjd. Å du säg till vart du skall stå och loppa, jag kommer direkt...Tjingeling kat

    SvaraRadera
  26. Lycka till på loppisen...jag har en massa grejer som ska säljas på loppis pm ett par veckor...skönt att rensa....och göra plats för annat...hihi...det som är skräp för en är nytt för nån annan...

    SvaraRadera
  27. lotten!
    två biljetter har jag... ja det är ju inga gratisbiljetter men ..
    hör av dig om du vill ha dom!

    kram a-c

    SvaraRadera
  28. Jag förstår att ni samlat på er en del, jisses! Vad härligt det kommer bli när du är klar med att rensa rensa rensa. :)

    SvaraRadera
  29. Jag förstår att ni samlat på er en del, jisses! Vad härligt det kommer bli när du är klar med att rensa rensa rensa. :)

    SvaraRadera
  30. Hej!

    Läste lite av dina äldre inlägg också och kan inte annat än hålla med om den där kvinno saken. varför är det så svårt för oss kvinnor att säga något positivt till andra kvinnor. Vi borde ju alla tänka så att inte är det bort från oss, om vi berömmer varann. Det var ungefär som när en av mina bekanta blev gravid så kunde en annan bekant inte gratulera henne, för att hon själv just genomgått ett missfall. Men oberoende tycker jag som ännu inte har barn, men inte skulle säga nej till ett, att det inte är bort från mig fast nån annan får barn.
    Vi kvinnor borde istället stötta varann.
    Det var kloka ord du skrev!

    Hälsningar Sabi

    SvaraRadera
  31. Så härligt det ser ut! Allt annat än härligt ser det ut nu utanför fönstret... duggregn, tvi!
    Vår summer snow har fullständigt tagit över halva vår baksida... den växer så det knakar..Vår lilla trädgårdssoffa syns inte längre.
    Kanske borde ta en bild på det...
    Så kul att ni fått bygglov och Lycka till med bakluckeloppis!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  32. Grattis till bygglovet! Ett uterum låter jättehärligt...Bakluckeloppis?! - det låter kul! Måste bara säga att din blogg är jättefin!
    kram nellie

    SvaraRadera
  33. Hej Lotten! Alldeles för längesen som jag skrev en liten hälsning hos dig :). Men vad spännadne med bygglovet! Hopas vi får följa det nu när ni kan komma igång.

    Men vad spännande med bakluckeloppis också! Har heller aldrig besökt en sådan, men jag kan bara föreställa mig att dina grejer kommer gå åt som smör i solsken.

    Ha en riktigt skön kväll!

    Kram M

    SvaraRadera
  34. Men grattis till bygglovet!

    Lotten,Lotten du visar alltid så mycket fint.
    Vart får du all sprudlande kreativitet i från??

    Kul med bakluckeloppis!
    Håller också på med rensning men säljer på blocket i stället.
    Måste ju börja förbereda plats för höstens fynd=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  35. Halloj!
    Vilka fantastiska bilder - kunde varit hämtade ur Franske stemniger ju!!
    Det kommer in mer Gerbera japp! Har för mig att även den gräddfärgade gratängformen är beställd - annars skall den definitivt läggas till! :)
    Är det något du vill ha i butiken så är det nog inte fel at lägga en beställning - jag sampackar så klart gärna! En del grejer tar slut ruskigt fort... Ett annat alternativ är att du mejlar vad du vill ha så lägger jag undan det - men som sagt: betällning eller reservationsmejl spelar ingen roll! :)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  36. Hej Lotten!

    Vad härligt att ni fått bygglov!!!

    Och vad kul med bakluckeloppis...
    Och visst samlar man på sig en HEL massa saker......

    Vilken härlig bild på verandakvisten...förstår att Findus trivs där...

    Ha´en fortsatt bra vecka!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  37. Go kväll!

    Vilka ljuvliga bilder Lotten, bara älskar den översta med hortensian i kombination med det övriga, såååå vackert! Summer snow har jag också i trädgården, så söt och den växer så det knakar.
    Visst är det underbart att rensa, även om det ser ut som ett katastrofområde medans man håller på. Spännande med backluckeloppisen, har heller aldrig provat det.

    Stort grattis till bygglovet, tänk att det ska vara så segt. Förstår att du är ivrig att komma igång med uterummet, spännande!

    Har du fått tag på biljett till Formex? Vilken dag ska du gå? Vi ska gå på lördagen.

    Sov Gott!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  38. Men Gud så vackert!!!
    Så skulle jag vilja ha..om jag bara hade tid.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  39. Klart att DU är med på min lista...konstigt vore det ju annars..!

    : )

    Håller på med att få rätt storlek på bilderna, tar lite tid (eller mycket...) det där, men det är det ändå värt tycker jag...

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  40. Vilka ljuvliga bilder,ser helt fantastiskt ut!!!
    Lycka till med bagageluckeloppiset!
    på min hemort brukar vi ha det flera gånger om året...
    Jag har aldrig varit med men det är
    säkert jätte kul...
    Kram Marlene.

    SvaraRadera
  41. Hej! Vad roligt att du är med i utlottningen Lotten!

    Hihi, jaa de där små är riktigt igång nu - inte en lugn stund. Man gör ju inte annat än att jaga dem ;). Och snabba är de också! Jaa han är uppe ganska tidigt nuförtiden men idag somnade han om med lite välling kl 5 och gick upp 7 så det var skönt.

    Ha det bra!

    Kram M

    SvaraRadera
  42. Hej igen Lotten, ja nu har du väl i detta ögonblick besök av syster å Nora...Men jag ville bara säga..ja Lotten han är lockig...hahahaaha..;-))Ha det bäst..kram kat

    SvaraRadera
  43. Åh Vad spännande!

    Undras om det är bakluckeloppisen i Täby ni tänker komma till?????

    Då måste du skriva till mig jag bor bara tio minuter därifrån med bil och brukar ta mig en sväng dit då och då

    Såå fint du visar i inlägget och vilken söt liten Misse. Klart den vill ligga på bästa platsen, e vill de alltid de små livsnjutarna

    Kram Lena

    SvaraRadera
  44. Så spännande projekt här hemma skulle jag vilja göra om i vår gästtoa ta bort sjösten på golvet sätta svartvitrutigt istället tillsammans med vit pärlspont vad tror du om det mvh Maria

    SvaraRadera
  45. Vad roligt med bagagelucke loppis,har gjort det 1 gång(kom hem med lika mycket)
    Så fina bilder du tar.
    Kram Irene

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg