i dag har hon vingar...

....lilla gammelmommo är nu en ängel


det går en ängel kring vårt hus,
hon bär två förgyllda ljus, hon bär ett ljus uti sin hand.
nu somnar lilla mommo i jesu namn...
till minne av den största lilla gumman i världen, en stark kvinna med massor av kraft och humor,
min mormor, som nu somnat in...
hon har varit i sin egna lilla dimma i några år nu, så jag tror att hon tycker det är underbart att hon som är så kvick och klartänkt äntligen får vara sig själv igen...
tänker på dig när mina omflyttningar sätter igång, sån var du med...
mormor du kommer alltid vara min bästa vän!

Kommentarer

  1. Kjære Lotten! Trist at du har mistet mormor, men som du skriver var det sikkert godt for henne. Det er alltid vondt å miste de man er glad i, men jeg tror det er lettere å leve videre når de som dør er gamle, det er mer naturlig, da. Men savnet er der. Du er heldig som har hatt mormoren din i live så lenge, og heldig som har gode minner etter henne :-) Tenker på deg...

    Varme klemmer

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Oj har du förlorat henne idag? Beklagar sorgen så mycket... Men visst är det så att hon får vara sitt riktiga jag nu igen. Det tror jag med.
    Så vackra ord du skrev. Sitter med en stor klump i halsen nu. Tänker på dig, vännen.
    Stora kramar.

    SvaraRadera
  3. Men Lotten, vad säger du?

    Å, vad sorgligt..! Men samtidigt kanske också en lättnad för henne själv - som du skriver. Massor av kramar till dig!

    Sitter här med tårarna strömmande. Ditt fina inlägg väcker till liv en massa känslor kring min egen lilla mormor, som numer - som du vet - också svinger runt med lätta, kvicka vingar. Säkert finner de varandra och kan vara spirituella och snabbtänkta ihop...

    Superdupermånga kramar, och TACK du underbara varelse för dina fina ord hos mig härom dan. Du är fantastisk.

    /Rana

    SvaraRadera
  4. Så sorgligt!
    Tänker på dig, vännen, så vackert du skrivit.
    Kram
    nina

    SvaraRadera
  5. Vad sorgligt...fint du har skrivit om henne !

    Jag är dock säker på att du får träffa henne igen...

    Jag saknar min farmor & min faster, de var så mycket mer än "bara" släktingar, de var mina VÄNNER..!


    Många kramar från Jenny.

    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  6. Goa Lotten..jag sitter här med en klump i halsen ..tårarna tränger på i ögonvrån..
    JKag känner verkligen med dig..Så kände jag med när min älskade farmor flyttade till Himlen för ett par årsen..
    Nu äntligen kulle hon bli fri..
    Det bästa är att människor vi älskar lever kvar hos oss i vårat sinne..de starka känslorna väcks ständigt och man blir påmind om allt det underbara man har delat..
    ....

    Måste oxå säga att du har det så otroligt vackert på dina hyllor så trevligt..
    Stoora kramar Anna

    SvaraRadera
  7. Hej Lotten,

    Vad tråkigt att du mist din mormor, men som du säger nu får hon nog vara sitt rätta jag igen....det tror jag bergfast på med. Så vackert du skrev om din kära mormor.....blev riktigt tårögd här. Så älskad hon måtte ha varit! Lik dig tydligen....då var hon helt underbar vännen!

    Datorn ja?! Blev så förvånad när jag såg att du gjort inlägg, och sen TVÅ stycken....utan dator!*tihi*....Som sagt håller tummarna för att det går kvickt det här!!

    Så fina köksbilder du visar!! Men vad annat när det är från Lottenhem!!

    Må så gott vännen!!
    Kramar, Ulrika

    SvaraRadera
  8. Jag tänker verkligen på dig i denna stund...jätte tråkigt...men som jag tyder det du skriver så verkade det lugnt och fridfullt för henne... Själv brottas jag med en sjuk gammal mor, och visst är det jobbigt att förbereda sig för vad som komma skall...Men det är livets gång. Bamse kramar till dig från mig.

    SvaraRadera
  9. Beklagar sorgen!
    Vad vackert du hade skrivit om henne.

    Sänder dig varma tankar/Annelie

    SvaraRadera
  10. Inte roligt alls att förlora någon som är en kär. Men visst är det nog så att hon mår bra där hon är nu. Man ska minnas med glädje sa prästen när min framor begravdes och det försöker jag tänka på.

    SvaraRadera
  11. Beklagar sorgen, vilka fina ord du skrivit. Kanske skönt för din mormor som nu har fått frid.

    Kul att du är tillbaka efter datorraset.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  12. Tråkigt när man tappar en kär familjevän men hon har det säkert bra där hon är idag!!

    Alla kramar till dig
    /Johanna

    SvaraRadera
  13. Åh,Lottenvännen!

    Sorgen är tung en dag som denna. Jag känner så med dig för jag vet...har mött sorgen alltför många gånger och den gör så ont!

    Gråt och låt sogen få skjölja genom din kropp, det är skönt för stunden men sorgen tar tid så ge inte upp. Du skriver så vackert om din mormor, det är bra att du har så fina minnen kvar!

    STOR kram
    Camilla

    SvaraRadera
  14. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  15. Så fint du skriver om din mormor, jag beklagar sorgen du och dina nära känner.

    SvaraRadera
  16. Underbara ord till en älskad kvinna...

    Visst är saknaden efter de älskade stor men de kommer alltid finnas kvar i våra minnen och våra hjärtan.

    Stor kram
    Annica

    SvaraRadera
  17. Åh!
    Nu kom det en liten tår här när jag kom in på din sida. Min lilla mormor gick ju bort i förrgår.
    Hon lade sig för att vila innan maten och somnade bara lugnt in. Precis så som man själv vill göra när man ska upp till himmelen.

    Visst saknar man, och tänker på alla goda minnen man har. Vi har tänt ljus och myst till mormors lilla minne

    Kramen Lena

    SvaraRadera
  18. Sänder mina varmaste tankar till dig... jag har fortfarande min mormor kvar här på jorden, men en skugga av sitt forna underbara rushiga jag, jag lider av att se henne lida av att hon inte har orken & minnet längre. Din mormor finns kvar runt dig & går & tassar precis som jag känner av min morfar & pappa(framförallt). Vissheten har jag att livet fortsätter i en annan högre dimension - hoppas du känner likadant :).
    //Madeleine

    SvaraRadera
  19. Sänder mina varmaste tankar till dig. Jag vet att ni kommer att mötas igen. Du vet, änglarna finns alltid med oss.

    Stor kram / Carina

    SvaraRadera
  20. Åhhh så fint skrivet..jag ser att mommo blinkar där uppifrån..hon är med och kikar på dig !!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  21. Hej Hej!

    Beklagar sorgen! Den dikten läste min mormor alltid för mig när jag var liten!

    Nu ska jag titta lite mer på din mysiga blogg!

    Kram kram

    SvaraRadera
  22. Men åh,beklagar sorgen.
    Men så fint skrivet!
    Och precis som du skriver så blir hon fri.

    När min farfar dog så blev sorgen lite lättare att hantera när jag tänkte så.
    Han hade varit sjuk så länge och det kändes som en lättnade när han fick gå vidare.

    Har dig i mina tankar/Kram Hannis

    SvaraRadera
  23. Att ta avsked av dem man älskar är tungt i hjärtat...tror dock att hon finns nära dig och vakar som en riktig skyddsängel över de dina...
    Min farmor har varit död i ett par år men jag kommer ofta på mig själv med att jag tänker på henne och i de stunderna känner jag mig varm i hjärtat...ser henne framför mig och vet att det var underbara stunder vi hade tillsammans...
    Jag sänder dig energi och värme via kabeln här...sköt om dig Lotten och vet att tårar rensar hjärnan så att man tänker bättre...
    Kram,
    Bella

    SvaraRadera
  24. Å så sorgligt....det hjälps ju inte att de är gamla när de går bort.....det gör ont...och det är svårt att acceptera....man vill ju att de ska finnas med oss här alltid....

    SvaraRadera
  25. Vill bara titta in och önska dig en skön vecka, hoppas vi får lite sol.

    Verkligen ledsen för din skull, jobbigt att förlora någon som stått en nära.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  26. Lotten.. vilken förlust att bära,jag är ledsen för din skull...Det är hårt att mista dem man älskar. Du får bära minnena av din mormor i ditt hjärta och glädjas åt dem.

    Många kramar i din svåra tid.
    Annika

    SvaraRadera
  27. Hej Lotten!
    Beklagar sorgen...
    förstår din känsla att din kära mormor nu äntligen får vara sig själv.
    Kramar Helen

    SvaraRadera
  28. Hej min vän!
    Jag beklagar din sorg, så mycket!
    Så fint du skriver...jag känner en klump i halsen!
    Samtidigt som jag också tror på att, det är så som du så vackert beskriver.
    Nu är hon glad!
    ...och kan ta sig dit hon vill och vaka med er alla...alltid!

    Min största kram är din!
    Och alla mina varmaste, finaste tankar...

    SvaraRadera
  29. Å Lotten vad tråkigt... Jag beklagar sorgen så...
    Så bra du skriver om att hon får vara sitt rätta jag igen...
    Du skriver så fint och klokt...


    jag måste ju också tacka för dina underbara kommentarer du lämnat hos mig.
    De gör mig alltid lika glad, du är så himla härlig!
    Tack för det!

    Sköt om dig nu!

    Jättekramar Hanna

    SvaraRadera
  30. Det ska va en Lotten till att skriva så fina rader om en kär liten mormor.
    Sköt om Dig du Fina!

    SvaraRadera
  31. vad fint du har skrivit om din lilla mommo. Kram

    SvaraRadera
  32. Läser - igen.
    Gråter - igen.

    Du skriver så fint, Lotten.

    KRAMAR I HUNDRATAL,
    Rana

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg