på besök hos madame petité...

...vailladreems and humblebees




ohhhhhhhhhhhhh
woooooooooooooooow
yeahhhhhhhhhh
....
i dag har vi haft en lite familjetur på södra sidan av storastan...
första anhalten var hos madame petité i hägersten, jag är knäsvag än...
ni minns väl den underbara bloggarinnan jenny som hade bloggen
hon har har nu öppnat butik, den finaste jag sett, allt så vackert!
och så härligt go hon är, kan inte bli annat än succé!!!
ni som inte kan åka dit, kan handla i hennes nätshop!
missa inte hennes receptgömma och tips om bla målning!
visar nån dag vad jag köpt, får väl öppna konto där, fniss!
sen åkte vi till zetas, kommer också i senare inlägg...


jag har fått denna utmärkelse av tre härliga bloggarinnor,
jag är sååååå stolt och hjular och tjolahoppar samtidigt som jag allra
ödmjukast bockar och niger, stooooort tack sötnosar!
jag vill ju själv glädjas tillbaks...
och denna gång vill jag ge till dessa bloggar, som jag älskar och som jag sååå ofta får helt härligt galna ideér framåt småtimmarna, hihi!
stooooooooorttack kära ni för att ni gör min dag och ibland natt, fniss!
storakramilikramen knäsvagalottenpotten

Kommentarer

  1. Hej!!
    Grattis till utmärkelsen! Kan verkligen förstå varför du fick den :)
    Vilken underbar butik det verkar vara!! Måste genast kika in i webbshoppen. det ska bli kul att få se vad du köpte.
    Hoppas din kväll är bra.
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Nej men tusen tack snälla Lotten, va glad jag blir!!! Jag har nämnt det i sidan av min blogg! Tack så mycket! Din blogg är verkligen värd all uppmärksamhet med, den är verkligen ljuvlig!!

    Och vilken himmelsk butik du besökt då, gud vilket livsnjutarställe! Jag ska kika in där!! Sommarhälsningar fr Mari.

    SvaraRadera
  3. Lotten!

    Först och främst.. du om någon ska ha massor av utmärkelser.. du är npågot alldeles extra här i bloggvärlden!!
    Rodnar och niger.. tusen tack för min fina utmärkelse.. den gör mig sååå glad!

    Och en ny butik.. tänk.. den har jag inte alls vetat om.. måste genast kika in där ju!
    Inte så långt bort från mig heller.. kul när det öppnar mysiga butiker utanför stan med.. modiga människor!

    Den varmaste kramen till dig så här en kulen tisdagskväll...
    Ann-Catrin

    SvaraRadera
  4. hej Lotten..
    håller med brukade kika på hennes blogg, jättefin... Grattis till awardsen de är du värd, och vi sätter ofta på dina små fåglar som bakgrund när vi pysslar eller äter...
    kram Linda

    SvaraRadera
  5. Hej Lotten!

    Åhh vad du är go! *kram'
    Tack snälla för att du tänkte på mig (nu blev jag alldeles rörd).
    GRATTIS till dig skall jag såklart säga..! Jag kom alldeles av mig.
    Du och din blogg är värda varendaste utmärkelse man kan få..Så härligt pigga och fräscha är ni båda två!!! :)

    Åh så du har varit i Jennys butik..! Vad underbar den ser ut..! Jag satt och beundrade nätshopen idag..skrev till henne att de verkligen lyckats skapa en underbar butik! Tänk att få se den live..härligt!

    Kram och ha en jättefin kväll du goa Lotten!!!

    Mia

    SvaraRadera
  6. Hihi Lotten, nu tror jag att vi skrev till varann samtidigt :)

    Kraaaam

    SvaraRadera
  7. Hej du kära Tokatroll. GRATTIS. Nu hamnade den allt där den skulle.

    Inte lätt med balansen i denna bloggvärld. Särskilt inte när tiden redan innan dess var ett skämt. Men jag ler åt hur du vränger och kränger med orden, på ditt underbara lottenianska sätt. Så låt oss porla, polarn - varmt men stillsamt - eller hur det nu blev.

    Zätas, ja. Blir man kär i hela jäkla stället, eller? Ser fram emot bilder när det är läge.

    Pussåkram,
    Rana

    SvaraRadera
  8. GRATTIS till utmärkelsen!!!

    : )

    Vad avis jag blir...på att du har träffat Jenny, och att hon har träffat dig..! Lyllos er båda !

    ; )

    Hennes butik ser verkligen helt ljuvlig ut !!!

    Ha det gott vännen!

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  9. Grattis till utmärkelse! Alltid roligt att vackra bloggar uppmärksammas, du bjuder på så mycket i din blogg både med bilder och ord! Det bästa med bloggvärldens utmärkelser är att de kan ges bort och glädja så många!
    I år känns det som första året då barnen (tonåringarna) inte vill ha semester med oss...vill och vill, de sommarjobbar och ska åka på utflykter med kompisarna...maken tittade därför på mig i söndags och frågade vad jag vill göra på semestern...jag sa att jag vill besöka Ulriksdal och Zetas...och på dina bilder kan jag se och konstatera att jag inte kommer att bli besviken! Härligt! Det är skönt att ha något att se fram emot!
    Tack för att du "peppade" mig!
    Kram,
    Bella

    SvaraRadera
  10. HEj Lotten! Oj vad du varit ute och rest runt och fått inspiration! Såg också de där järnstaketen. Underbara. Vill ha! Men ganska så dyra om jag inte minns fel. Man får lägga på önskelistan! Ha en bra dag i morgon!

    SvaraRadera
  11. Nämen, vilken underbar butik!!! Jag får nöja mig med att kika in i nätbutiken så länge.
    Vi hade planerat in en Sthlmtripp idag men mannen är såå förkyld så vi fick skjuta upp det. Du vet.. när en man blir sjuk.. *fniss*

    Ha det gott, söta Lotten!
    kram Camilla

    SvaraRadera
  12. Hej Lotten... Jag ville titta in här och tacka för besöket idag! Det kommer jag att leva på länge!!! Det var så roligt att få träffa dig! Vilken underbar familj du har!!!

    Har beundrat dina blommor hela långa dagen... ljuvligt ljuvligt! Har aldrig kännt så härligt doftande rosor förut!!! Vad heter sorterna? Jag har fotoat dom och kommer att lägga in dom tillsammans med några produkter i butiken :) Hoppas det är ok...

    Jag blev lite nervös när ni hälsade på förut... superglad och nervös :) Hade velat visa dig en massa saker men det får vi ta nästa gång! Då ska jag förhoppningsvis vara ägare av en kaffebryggare också...

    Kramar!

    SvaraRadera
  13. Vilken otroligt fin butik hon öppnat! Så väldigt vanilladreamsig.Får ta och kolla in. Och Zetas trädgård med där har jag aldrig varit,har sagt i några år nu till min tröglorisambo att jag vill dit men inte då, får nog dra med nån annan i stället.Grattis till awarden den förtjänar du.Kram Katta

    SvaraRadera
  14. Grattis min vän till utmärkelsen, den är du väl värd!
    Och jag tackar ödmjukast för att du täkner på mig...så glad jag blir..:)

    Mysiga bilder av vacra saker, mumsigt..:)...verkar vara en supermysig butik!

    Ha den bästa dagen och må väl!
    Kraaaaaaaam...
    *pssst*...tack för din varma kommentar!

    SvaraRadera
  15. Hej Lotten,förstår att du blev knäsvag och svimmfärdig i den butiken jag säger bara wow.
    Dit måste jag bara åka nästa gång jag är i Stock holm

    Grattis till alla ut märkelser du får,det är inte en slump,du är duktig och värd varanda en.

    Kram på dig hela dagen./Ingela B.

    SvaraRadera
  16. Vad härligt med utmärkelsen. Gratuelerar!!

    Vilken underbar butik! Jag kanske ska ta mig en tripp hem till mina gamla barndomskvarter och uppleva himmelriket;)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  17. Grattis till utmärkelsen!!
    Den är du verkligen värd!!

    åh har du vart i Jennys butik..ja den är så vacker..önskar jag bodde nära så jag kunde åka dit..
    krma anna

    SvaraRadera
  18. Hej Lotten! NU har nattugglan vaknat! Tack för din kommentar och grattis till utmärkelsen! Den är du verkligen värd, det är alltid lika roligt och inspirerande att kika in här. Åhh, det ser ut att vara en alldeles alldeles underbar butik! Får genast kolla nätbutiken, tack för tipset! Ha det gott! Kram /Anna

    SvaraRadera
  19. Grattis till den fina utmärkelsen! Förstår att du fått den för du har det verkligen jättefint!

    Vilken affär!! Dit skulle jag vilja åka, får ta ett besök i webbshoppen tills vidare!

    Kram! Jenny

    SvaraRadera
  20. Verkar vara en toppenfin butik hon har! Nätsidan är då så ljuvlig.

    Kul att få se dina inköp sen oxå =)
    Grattis till ytterligare utmärkelser, alltid roligt!

    kram Johanna

    SvaraRadera
  21. Grattis till utmärkelsen!!!
    Det är du värd!

    Lustigt... jag och Tidsmästarinnan pratade precis om den butiken häromdagen. Jag får ta mig en tur till Hägersten.

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  22. Hej goa Lotten!
    Grattis till utmärkelsen, den är du väl värd!
    Men vilken underbar butik, måste nog ta mig en resa till Huvudstaden. Ska även kolla hemsidan.

    många kramar
    karin

    SvaraRadera
  23. Åh man blir ju helt sjuk av de vackra bilderna!! Förstår att du är knäsvag!!
    kramar Malin

    SvaraRadera
  24. Hej Hej!
    Tänkte göra ett inlägg här och se om det är någon som skulle vilja hjälpa mig? Har precis skaffat mig en blogg och skulle vilja att det fanns en statistik lista på antalet besökare men vet inte hur man får fram en sådan...någon som vill hjälpa mig med lite info??:-)

    SvaraRadera
  25. Du är en sann inspiratör och värd varenda utmärkelse!!
    Vad kul att du varit där, ser ju underbart ut när man ser bilderna.
    Ang lördag så är jag där 9.30 å hänger på låset med pengar i plånkan ;) Vi hörs säkert innan dess.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  26. Sååå utrolig flott en butikk! Visst husker jeg bloggen til Vanilladreams and humblebees. Hun laget jo så masse fint, så jeg kan tenke meg at butikker er virkelig verdt et besøk. Grattis også med flotte utmerkelser. De har du virkelig fortjent.

    SvaraRadera
  27. Och när ska vi mysluncha på Zätas??? :-D Surrabutt kan ta hand om Gus, så kan Lille Brottarn hämta kakor åt oss (hm).

    KRAM,
    Rana

    SvaraRadera
  28. SVAR TILL ANETTE
    hej anette, kul att du startat en blogg, kan inte klicka mig dit så jag svara här, du går in på www.susnet.se och följer instruktioner, jag hjälper dig gärna om du går be där, lämna din bloggadress så kan jag koma och häls på dig, varmt välkommen in till den goa bloggvärlden!
    varmkram lotten

    SvaraRadera
  29. Hej Lotten!!
    Stort grattis till din utmärkelse!!! Och tack goa du för att du ger den till oss...
    Men vilken butik hon har öppnat!!
    Måste besöka den när vi kommer ner till stan...
    Ha det så bra nu du underbara tjej. När vi kommer ner kanske vi kan ta en kaffe och säga hej...
    kramis /susanne

    SvaraRadera
  30. Grattis till utmärkelsen!! Vilka härliga bilder från butiken, måste genast titta in på nätbutiken! Hoppas du har en härlig sommar i trädgården och vilka rosor du visat tidigare...uuuunderbara!! Många kramar till dig!!

    SvaraRadera
  31. Hej, är ute och upptäcker bloggvärlden - den utanför min egen... Blev glad av din:)

    Ha en skön dag/Susanna

    SvaraRadera
  32. Lovely lovely lovely!
    Have a nice day!
    Ciao
    Vale

    SvaraRadera
  33. Hej!
    Hittade till dig via Gårdsromantik! Ännu en härlig blogg att besöka! Jag kikar runt och tittar in en annan dag!

    Må så gott & trevlig helg!
    /Lina

    SvaraRadera
  34. Grattis till utmärkelsen och vilka underbara bilder! Ser att affären verkar helt underbar oxå! Kram :)

    SvaraRadera
  35. Ett jättegrattis till utmärkelsen det är din härliga blogg verkligen värd.

    Kul att göra små utflykter sådär. Jag ska ta och kika in i webbshoppen. Har saknat Vanilladreams and bumblebees. Skulle vara roligt att besöka butiken. Måste nog åka nedåt Storstan snart.

    Men så länge så ska jag ta och göra en liten tur här i dalarna i helgen. Ska besöka Stabergs barockträdgård utanför Falun och åka på auktion i Gagnef.

    Ha det så gott!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  36. Tack för dina gulliga komplimanger!!!

    : )

    Ja, du kan ändra i inställningarna så att du får ett mail varje gång någon kommenterar, VÄLDIGT praktiskt !!!


    Ha det gott vännen, många kramar från Jenny

    <3

    SvaraRadera
  37. Tusen tack för ditt super gulliga inlägg Lotten!!!!!!

    Kram från Jenny

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg