vi har flyttat...

...ut!








hallihallå alla raringar!
vilken helg, såååååååå fanastiskt skönt!
vi fick "oväntat besök" som tittade förbi i 8 h i lördags...
sånt är ju sååå kul men som sagt var blev denna helgs alla projekt bara drömmar och visioner...
jaja jobba är ju inte livet utan att umgås med nära och kära är det som betyder mest ju!
vi har iaf nästan flyttat ut i denna värmebölja! det är än roligare att inreda ute, jag är ju inte en trädgårdsmästare utan en mer trädgårdstestare...
inreder mina rabatter med ögat, älskar att jobba med färger och bladformer, sätta ut en vacker madonna på bordet!
nu börjar snart nästa fas i uterumsprojektet...
ritningrna ska bara godkännas, jag inreder och inreder därinne,
jaaaa än så länge i huvudet men det kliar i fingrarna...
spegeln jag visar på bild hänger på rostning, hoppas att sommaren ger den lite härlig patina, jag vattnar på den varje kväll, hihi!
korgstolen vet jag inte om det är sittbar...har stått ute i åratals för att få sin vackra look!
nån som kan tipsa om bra loppisar och andra roliga saker att göra på södra gotland,
vi har bokat stuga i lau i juli, och nu är det snart sommarlov!


varmastekramen lotten

Kommentarer

  1. Hej Vinstlotten!!
    Hi,hi... Blir så glad av dina goa kommentarer...
    Herregud så underbart fint du har i er trädgård... Kan tänka mig hur fint ert uterum kommer bli!!
    Kramelikram /Susanne

    SvaraRadera
  2. Hejsan Lotten!

    Så fint du kommer få i ditt uterum, jag ser redan framför mig...hihi det kan liksom inte bli fel när du sätter din touch på det hela!!!

    Super mysig vecka önskar jag dig. själv fortsätter jag bloggen om ett tag, ska vila en stund nu!

    Många varma kramar

    Anna

    SvaraRadera
  3. hej svejs!
    Södra Gotland, sorry, ingen aning. Det finns dock en utomhusteater i Ljugarn (sydöstra sidan av ön) som är helt underbar att besöka. Man sitter o ser ut över scenen o bakom kluckar havet.....

    Jag skall fundera o återkomma med mer tips. (själv huserar jag på norra sidan av ön)

    många kramar

    L

    SvaraRadera
  4. Halloj !

    Mmmm, ögongodis igen, härligt !!
    Har du behandlat dina teakmöbler med något ? De är så snyggt grå, våra ser mest tråkiga ut och jag vägrar att olja in dem, gillar den där silvergrå nyansen.

    Ha en sypermysig vecka!
    kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Hej min glading!
    Som jag gillar ditt förra inlägg! Det är inte alltid lättast att vara pinsam..:)JAg gillar också Tensta...*fniss*

    Och så dagens fröjd! Jessus så mysigt du har kvinna!!! Gillar allting, bara låtsas att ajg sitter och fikar i din gamla korgstol...LOVELY!! Och så kan jag vattna spegeln när du inte hinner..:)
    Tacka vet jag trädgårdstestare!!...du har vunnit första pris! Grattis!

    Och tack hjärtat för rostipset...du ska veta att här har det strukits bort bladlöss...*ryyyser*...och så har det strålats..:) Än så länge ser det bra ut...och jag är så stolt över mig själv...*thi,hi*

    Ha den bästa veckan och fortsätt njut i sommarvärmen!
    Största kramen...

    SvaraRadera
  6. Hej vännen!!
    men åh så mysigt..va snyggt att du har låtit bli och behandla dina trämöbler..de blir så härligt grå och fina då...
    Så spännande med uterummet..härligt att planerna går framåt..det tar sån tid när det ska väntas och godkännas..jag tycker att vi väntade länge för bygglov för vårt plank..
    ha en fin dag..du förresten så mysigt med Gotland..jag vill dit med..kanske nästa sommar..

    kram anna

    SvaraRadera
  7. Morrn min sköna höna!

    Härligt med oväntade gäster så där.. och jag förstår ju så väl de vill stanna läänge i din underbara utemiljö.... kan se dig framför mig när du går och vattnar spegeln..hihi!
    Kram A-C

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Du ger så mycket inspiration ska du veta! Din trädgård är ju bara så vacker!
    Kram.

    SvaraRadera
  9. Vad härligt med den nya bilden! Så fint.

    Jag drömmer omett uterum jag med. Men tills dess sitter vi i plast på gruset. Man ska ha något att drömma om med...

    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag förstår att dina gäster vill stanna länge i den mysiga miljön! Undebar trädgård med många fina blickfång!
    Önskar dig en ny härlig vecka med sol och glädje!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  11. Hejsan Vännen!
    Så fint du har!! Kan verkligen tänka mig att du njuter av att ha en sådan trädgård. Ja, vi fick inte heller så mkt gjort i helgen, men peci som du säger. De nära och kära är ju prio ett.
    Ha en toppen fin vecka! Kram Petra¨
    http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  12. Vilken otroligt vacker trädgård du har!!! Fin madonna med och fint med trämöblerna så grå. Helt rätt att vattna spegeln varje kväll, ibland måste man hjälpa naturen på traven lite.Låter härligt att ni nästan flyttat ut i trädgården skulle jag med göra om jag hade en. Vi har en ganska fin innergård igår dukade vi ett bord och åt lunch där och sen satt jag och tovade min ull där på min duk jag lagt ut ända tills en äcklig granne slog sig ner med sin kladdiga termos sölade kaffe, rapade och började röka cigarr. Då fick jag ett utbrott kan jag säga för han brukar göra så.Vi leter för fullt efter nåt annat.Ska nu visualisera både en rostig madonna och en fridfull gård, kram Katta

    SvaraRadera
  13. Hej!
    De är så härligt att gå in på din sida när jag sitter på kontoret.. Lyssna på kvitter och se fina trädgårdsbilder...Fint slitna möbler ochså..
    Kram Linda

    SvaraRadera
  14. Herregud så imoulsiv människan är han jag tänka - vart har hon nu tagit vägen!

    Skönt att det bara var till trädgården.

    Klart ni skall bo där - så fint som du har gjort det.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  15. Hihi...jag tänkte precis samma tanke som Maud!!....men sen misstänkte jag att du menade utomhus....för det har vi med...säger hon som sitter inne och bloggar!*asgarv* Bara en liiiiten stund vid datorn för att se vad alla håller på med.....

    Ser härligt ut med era korgmöbler!! Shabby Chica!!*tihi*

    Den sega väntan.....väntan på bygglov.....aldrig är väl väntan så lång som då!!! Men tänk vad det kommer att bli bra när det blir färdigt!!

    Ha en skön start på veckan vännen!!

    Kramar, Ulrika

    SvaraRadera
  16. heeej smulan!
    hjälp, vad fint du har, jag läser ikapp lite här efter en bloggfri helg och njuter i fulla drag av alla härliga bilder.

    Gotland, vad kul! Dit drar vi också i juli, fast till norra delen (Fårö) i år. Det är tredje året vi åker dit en vecka på sommaren, och jag är helt upp över öronen förälskad i denna underbara ö...

    Kram på dig!
    /Susanne

    SvaraRadera
  17. NÄmen så härligt det ser ut....

    *fniss* ser framför mig hur dina grannar går omkring och skakar på huvudet när du vattnar din spegel... Tokiga Lotten tänker de, men det är ju sådan hon är;) *fniss*

    Kram Annica

    SvaraRadera
  18. Hej Lotten!
    Javisst är det så att nu skulle man vilja bo ute på riktigt!
    Man tillbringar ju så mycket tid man kan utomhus... det är ju så underbart väder!
    Vi har varit på landet och njuutit hela helgen. Ja, lite målning blev det ju förstås, men det är ju bara roligt och avkopplande när man får göra det man vill.'
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  19. Underbara utebilder! Förstår att ni har flyttat ut - vilket fantastiskt väder vi har och tänk att få sitta i din ljuvliga trädgård och njuta av allt det vackra du skapar!!!

    Många kramar Jenny

    SvaraRadera
  20. Hej Lotten! Hoppas du haft en skön dag. Jag har en liten utmaning till dig (sedan lovar jag att sluta utmana dig ;), ska försöka iallafall!).

    Massor med kramar!

    SvaraRadera
  21. Hej Lotten! Tack för dina goa kommentarer, jag blir så glad av dina ord! Visst är det härligt nu när man kan flytta ut i trädgården.. Härliga bilder! Kram /Anna

    SvaraRadera
  22. Jaa du Lotten kan det bli så mycket bättre en så här. Vilket väder vi har fått. Helgen har varit helt underbar.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  23. Hej Lotten! Har inte haft tid att surfa runt på några dagar och oj vad jag missat. Vad mycket härliga bilder du lagt ut! Jättefint! Hålle med om det där med killar och tjejer och mognaden .... Var med min pojke på sex-årsidag och gud vad grabbarna fjollade runt om man jämför med tjejerna. Och så kommer det väl vara många år framöver kan jag tro. Hoppas du får en fin kväll! Kram!!

    SvaraRadera
  24. Älskar bilden med spegeln!! Underbar plats ni har... *suckar avundsjukt*

    SvaraRadera
  25. Åhh du store inspiratör!! Förstår att man blir kvar 8h i din underbara trädgård.
    Uterummet är jag så himla nyfiken på!!
    Fortsätt inred ute så vi kan njuta av dina fina bilder.
    Kramis Caroline

    SvaraRadera
  26. Härligt, härligt!!! Så himla fina bilder.

    Din blogg gör verkligen skäl för sitt namn! :-) Rena rama bajen-trädgården, du.

    Mumsiga bilder på herrgårdsträdgården. ;-) Tack du söta för bilden; det var härligt att få se vad som fanns bakom herrgårdshäcken.

    En sak till. Nu har du sannerligen lyckats. På kvällarna/nätterna när jag hör koltrasten sitta i toppen på vår gigantiska tuja och sjunga ut sin koltrastkärlek över husen... Då tänker inte jag "åh, hör koltrasten". Då tänker jag "åh, Lottens blogg".

    Puss, Rana

    SvaraRadera
  27. Finns massor av härliga loppisar!!! Men jag minns inte namn eller nånting; vi har bara girat av vägen i så fort det har stått en loppisskylt. Hav förtröstan, således. :-D

    SvaraRadera
  28. Ja, jag vet knappt vad jag ska skriva i mina kommentarer hos dig längre, känns som om jag bara upprepar mig! Men det är ju så underbart fint i din trädgård, jag bara älskar den slitna korgstolen! Bilden med spegeln är helt ljuvlig, ser dig framför mig när du springer och vattnar på den varje kväll, hihi.
    Låter spännande med uterummet, ser sååå fram emot bilder framöver!

    Ha en bra tisdag!
    Kram Marie

    Ps. Du har mail!!

    SvaraRadera
  29. Så du skulle inte va en trädgårdsmästare!!!??
    I mina ögon är din trädgård ljuvlig!!!
    Så nog måste du vara en mästare på att få till det!!!
    Ha det skönt i din ljuvliga trädgård!!
    kramis

    SvaraRadera
  30. Jag kan förstå att ni flyttar ut så fint som du har det där i trädgården!!! jajust ja det var ju varmt oxå =)

    Soliga kramar
    Johanna

    SvaraRadera
  31. Alltså.. jag bara njuter av allt du tar dig för.. gu' så fint! :D blir glad av att hälsa på hos dig!
    Ha det gott!!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  32. Vilken start på sommaren...att kunna flytta ut redan i maj månad...jag tror också att vi fått mer gjort i våra trädgårdar i år...kändes som om jorden tinade fort! Så vackert och ombonat du har det i din trädgård...mysfaktorn slår i höjden...
    Oväntade besök blir oftast de bästa - man tager vad man haver och hinner inte stressfixa till allting...alltså är man avslappnad och informerar om att idag får det bli som det blir...vilket ofta blir just mysigt...fick också oväntat besök, hur kul som helst!
    Uterum...jag kan tänka mig att det är en härlig utmaning för dig att klura på - kommer att bli alldeles underbart!
    Kramar,
    Bella

    SvaraRadera
  33. Hej du goa.

    Vad roligt med besök. de oplanerade brukar ju dessutom vara de allra trevligaste.

    Projekten finns ju kvar, eller hur? :-)

    Jag var på bloggträff igår och hade det heeeelt fantastiskt, vilken härlig dag!

    Iallafall så en av tjejerna som åkte med mig i bilen var till Gotland ifjol och hon berättade att det var loppisar nästan överallt där. Visserligen så vet jag inte om hon var på södra eller norra...men det finns ju bil ;-).

    Hon pratade speciellt om någon slags byggnadsvårdsbutik (tror jag att det var) som var helt underbar. Hon hade själv köpt med sig ett par pardörrar där ifjol, men de hade allt möjligt.

    Ha det så gott i solvärmen.
    Kramisar
    Melinda

    SvaraRadera
  34. Hallåj Lotten. Energin från dig når ända hit till mig i Jämtland. Man blir glad & positiv då man kikar in här.
    Vad härligt det låter att inreda ute, men jag tror det ligger rätt i tiden just nu. Korgstolen ser skön ut ialla fall...
    Trevlig med besök, det har vi oxå haft här i helgen. Jag läste för några år sen, att det finste man kunde ge sina vänner var: tid....

    Stor kram /madelene

    SvaraRadera
  35. Vilka mysiga bilder du visar, kan aldrig se mig mätt.
    Vad spännande det ska bli att få se vad du hittar på i ditt nya uterum(vad roligt det är med sådana roliga projekt)
    Man behöver inte vara en trädgårdsmästare för att få fint i sin trädgård det räcker att vara som du.

    Om du tittar in till mig så har jag något till dig.Ha en underbar dag KRAM/Ingela B

    SvaraRadera
  36. pssst... hos mig kan du tävla nu...

    Kramis

    SvaraRadera
  37. Hej! Vad fint du gjort ute. Jättefin staty. Kram Malin

    SvaraRadera
  38. Underbara trädgårdbilder...det ser så ombonat och mysigt ut...själv har jag nästan en hektar att brottas med...det blir mer stora svep och svettiga tag om man säger så...;)

    en solvarm kram - kommer snart åter!!

    SvaraRadera
  39. Tack kära lotten för din kommentar!

    Vilka underbara bilder DU visar...du har verkligen den rätta blicken för hur du ska få det såå mysigt o ombonat...

    Vad härligt det låter m Gotland, underbart-vill dit jag mé!

    Ha en fortsatt skön dag i värmen!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  40. Hej goa rara Lotten!!!

    Åhhhh..vilka underbara bilder..jag flyttar dit ut jag med, direkt :)

    Så fina möbler, och madononan och..ja allt!

    Kraaaam vännen
    Mia

    SvaraRadera
  41. Hejdu Lotten!! Kan int låta bli att sitta här och småle...vad säger dina grannar när du vattnar spegeln...hahaha..jag vet så tokig man kan vara ibland, eller otokig i vår värld eller hur. Helgen har varit underbar och jag hoppas på mer i helgen...Ha det bäst//kat

    SvaraRadera
  42. Lotten!
    Du har så fint i din trädgård så jag blir lite avis*Ler*
    Förstår att ni flyttat ut!

    Njut så mycket det bara går!
    En härlig tid nu med värme i luften och uteliv!

    Må så gott//Kramis Hannis

    SvaraRadera
  43. Hej Lotten!

    Vilka ljuvliga bilder du visar!!! Och så himla spännande med uterummet. Ska bli intressant att se.
    jag håller med dig om det där med att vara trädgårdstestare. Man ska gå på den egna känslan tycker jag, våga testa något anat än det vanliga... Det blir så härligt med överraskningar i trädgården. Ska fixa lite jag med...

    Ha det så gott Lotten!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  44. Hej Lotten!

    Vilken inspiration du bjuder på. Så härligt ni har det i trädgården. Det är ju bara för underbart det här vädret, jag kan knappt tro det är sant. Imorgon har jag en ledig dag som jag tänker tillbringa ute. Det ska bli så skönt. Få se om jag hinner till plantskolan också, nu vill jag också göra fint.

    Ha en fortsatt härlig vecka!
    Många kramar
    Karin

    SvaraRadera
  45. Hej hopp! kan förstå att ni flyttat ut i er underbart vackra trädgård!!! Så fint!

    Själv känns det som vi bara har 1 hektar gräsmatta att klippa....Längtar efter en lummig lite vildvuxen ombonad trädgård....så det är väl "bara" ut å plantera....

    Kramar Cecilia

    SvaraRadera
  46. Det ser ut att vara något alldeles extra i din trädgård,så himla snyggt!!!
    Kram Marlene.

    SvaraRadera
  47. Va underbart det ser ut! Ha en riktigt härlig nationaldag! Kram Karin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg