livet på en pinne...

...oh tack goa ingela!
ni har väl inte missat inspiration i vitt, en helt underbar blogg!
av ingela har jag fått en utmärkelse som jag blev sååå glad över, hon skrev;
"Lotten på bloggen http://lottensvita.blogspot.com/ för att du har en så rolig och annorlunda utstrålning, pigg och nyfiken på mycket och för att du har ett hem som är såå underbart och genomtänkt..."
jag blir alldeles rörd av de fina orden, känns overkligt att nån säger så om mig...tack ingela!
sänder den vidare till 4 goa tjejjer...
marie, vita ranunkler som blivit en så go vän genom bloggningen, har ett hem jag blir alldeles knäsvag av, hon har ett trollspö som kan få allt så vackert!
ann, momorruthsann som är en kick varje gång vi kommunicerar, vilken tjej! hon har ett hem, som jag klickar upp och stirrar hänfört på varenda bild!
caroline, evelinas hus, som jag är sååå glad att fått träffa, vilken härlig människa, vilket hem, sån inspirationskälla!
hanna, hannas form , goare får man leta efter! hennes foton är konst som får mig att bli sååå inspirerad, hanna är en sån människa som jag är sååå tacksam för att fått träffa!


ett litet loppisfynd, jaja vitmålerskan har varit framme...


jag har fått en utmaning av lena som har en urmysiga blogggen
et baessmorhem

Lovar du att vara ärlig? såklart!
du heter: lotten
Smeknamn: nä
Låt just nu: madonnas och justins- four minutes, såååååå bra!
Om du röker: nä
Beroende av: min familj, sötsaker och kaffe
Vad tror folk om dig: att jag är väldigt självsäker och väldigt glad
Stämmer det: i vissa situationer...andra långt ifrån...
Vad får du oftast dina komplimanger från: mannen min och så mamsen
Brukar du skratta för dig själv: jajemen, högt!
Vad står det i ditt senaste inkomna SMS: kommer inte ihåg...
Vilken är din favoritmålning: kyssen av gustav klimt
Vart bor du: 2 mil norr om stockholm
Trivs du där: yes!
Vad har du för mobil operatör: oh sånt har jag ingen aning om, sån är jag!...är jobbmobil, nödvändig men otroligt oiintresserad av sånt...
Är du allergisk mot något: getingstick, har en liten akutbag alltid med i case..
Har du haft sex idag: va?????nä vi är fem, haha!

Nästa mål i ditt liv: lägga mig tidigare...hitta ron i nuet, är mitt livsmål!
Hur svarar du i mobil: hallå det är lotten
Vem ringde du senast idag: min man
Vad sa den du prata senast med i telefon: kommer snart!
Antal sömntimmar inatt: 6...ja det är för lite...
Sov du ensam: no, mannen, bebben i sängen breve och så kissemissen...
Tycker du om din pappa: ja
Brukar du komma i tid: alltid, jag är sån som är en halvtimme före, det är inte min man, jobbig...
När mår du bra: nu, då alla mår gott omkring mig, det är bra!
När blev du fotad senast: i dag av mamma när jag tog en premiärtur med gus på cykeln!
Vanligaste färger på dina kläder: vit, svart, brunt och puderrosa...
Vad tycker du om fötter: ehhhhhh inget jag spanar in, hatar folk som har långa... tånaglar, blä!
Är du smart: vad svarar man på den...jo ganska!
Vem/Vilka saknar du just nu: varje dag en gnagande längtan efter min bror som dog för 15 år sedan...
Favorit dryck på morgonen: te och en smoothie
Är du blyg: nä
Sysslar du med någon sport: yoga och frisks

Vill du hellre ha mail än brev: nä brev är roligare!
Tror du på kärleken i första ögonkastet: Ja, min man är ett bevis!
Har du spytt offentligt: ja, förlåt!
Vem/vilka har betytt mest i ditt liv: min familj och så har jag några väninnor som ligger mig väldigt varmt om hjärtat!
Är du nöjd med ditt liv: ja, det är sant!
Om inte, vad vill du ändra på: lite lugnare tankar...inte tusen järn jämt!
Är du bortskämd: ja, ha en underbart snäll man och mamma!
Tycker du denna utmaning är meningslös?
yes, verkligen...

ha en menigsfull och ljuvlig dag!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. Grattis till utmärkelsen!

    Kunde inte sagt det bättre om dig.

    SvaraRadera
  2. GRATTIS, den var du sannerligen värd. För du är ju värd allt fint! :-)

    Du hatar folk med tånaglar??? Så du är en sån som springer runt med en gigantisk tång och drar naglar av folk???? ;-)

    Ledsen att läsa om din bror. Jag har en högt älskad lillebror. Så jag förstår vad du menar.

    MÅNGA KRAMAR!
    Rana

    SvaraRadera
  3. Grattis vännen. Det är du värd mångfaldigt om :-)

    Även fast de där utmaningarna egentligen är lite "töntiga" så är det förbaskat roligt att läsa om dem ändå *fniss*...Det kommer fram en hel del ;-)

    Vill önska dig en underbar dag.
    Varma kramar
    Melinda

    SvaraRadera
  4. Grattis till ditt award! Det är du värd. Lite rolig utmaning...fast alla såna är ju ganska meningslösa... :-)

    Ha det gott
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Hej goa Lotten!!!

    Ja jag läste just på hennes sida om motiveringarna, jättefint! Grattis!
    Och jag håller mer till 100%, tycker du är såå härlig och mysig och din blogg är precis likadan :)

    Kraaam
    Mia

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att läsa om dej....jag har en present till dej...hihi ...men jag såg du redan hade fått en...då får du en till då....ett besvis på att du ger inspiration...kram

    SvaraRadera
  7. Grattis till utmärkelsen..Håller fullständigt med Ingela..varje ord är en axakt beskrivning av dig och den underbara inspirerande blogg..
    Kul läsning..
    Fin fint loppisfynd..

    ha det så härligt i solen..
    kram anna

    SvaraRadera
  8. Grattis till den utmärkelsen...den är du värd!!
    Roligt att läsa om dig....
    jag gillar verkligen inte heller långa tånaglar!!haha!
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Men, sötaste Lotten...du anar inte hur glad jag blir...min feber känns helt plötsligt ingenting och jag känner hur lycklig jag blir...är så GLAD över dig!

    KRAMMMMMMM
    Hanna

    DU ÄR VÄRD ALLA UTMÄRKELSER SOM FINNS!

    SvaraRadera
  10. GRATTIS till utmärkelsen! Den är du verkligen värd!!!! Ha det bra i värmen!
    Kram fr C

    SvaraRadera
  11. Grattis till utmärkelsen! Den är du värd!

    Haha, men vilken rolig utmaning. Och vad rolgit att lära lite mer om dig Lotten. Trots att den är "meningslös", hihi ;)

    SvaraRadera
  12. Grattis till utmärkelsen! Vilken toppenbra beskrivning av dig och din blogg som Ingela har skrivit, jag håller fullständigt med! Du är som en frisk fläkt i bloggvärlden, härligt!
    Sen måste jag ju tacka så hemskt mycket för att jag får utmärkelsen av dig och tusen tack för dina fina ord, blir jätteglad!
    Hihi, kul att läsa lite mer om dig! Jag är också en sån där person som alltid är minst en kvart för tidig, är totalt ointresserad av mobiltelefoner och har precis som du verkar ha världens gulligaste mamma.

    Ha en härlig torsdag Lotten!
    Kramar Marie

    Ps. Glömde ju nästan, vilket fint skåp du hade fyndat!

    SvaraRadera
  13. Rolig läsning och allt behöver ju inte var meningsfullt!!
    Kramar M

    SvaraRadera
  14. Grattis till utmärkelsen. Så mycket man fick veta nu om dig :-)
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  15. GRATTIS till awarden!! Det var verkligen ord som var mitt i prick så sug i dig ! :)

    Kul utmaning fast rätt meningslös !
    Ditt skåp är toksnyggt!!

    kram på dig!
    Camilla

    SvaraRadera
  16. GRATTIS, ja den är du sannerligen värd! Du underbara inspiratör!
    Vilket vacker fyn du gjort! Kanon!
    Kul att läsa lite om dig, och du mina tånaglar är nyklippta och nymålade :D
    Ha det jättegott!
    kramiz
    niniz

    SvaraRadera
  17. Du är ju bara för härlig Lotten!
    Du är SÅ värd alla utmärkelser du får.
    Blir rör när jag läser det du skriver, TACK. Jag var nästan på väg att sluta blogga för ett tag sedan, men så dök du upp och det är faktiskt du som gjort att jag fortsatt. Du smittar av dig ditt härliga sätt.
    Längtar tills vi ses igen.
    Stor kram
    Caroline

    SvaraRadera
  18. Grattis säger jag med, men det är ju inte konstigt att du får såna utmärkelser för du verkar va en jättego person =) Och din blogg är ju bara så ljuvlig att besöka!

    Ha det gott
    kram Johanna

    SvaraRadera
  19. Hej goa Lotten! Grattis till Awarden! Den är du verkligen värd! Alltid så mycket fint som du visar och läsvärd läsning du bjuder på. Motiveringen var klockren. Tittar på dina senaste inlägg och vyn från köket mot trädgården är helt ljuvlig...blir matt och tappar andan när jag tittar på dina bilder...din trädgård är nog den finaste jag sett....du har verkligen förmågan att få till det lika fint ute som inne...Tack för all inspiration som man alltid får när man tittar in här...Varmaste kramen //Paula

    SvaraRadera
  20. Grattis till din award...
    Min dotter sa i morse kan du sätta på sidan med pippi fåglarna på.. i går när jag höll på med ett projekt stod din sida på, och jag tror fåglarna utanför svarade... så härligt ljud..
    Kram linda på Nostalgi och rosor

    SvaraRadera
  21. Grattis!
    Visst är det trevlgt med en award. Då har man ju fått bekräftelse på att någon blivit inspirerad av det man skriver. Utmaningarna är också lite skojiga. Nu har vi fått veta lite mer om dig. Kul att veta mer om människan bakom bloggen.

    Vad vackert med de små glaskloten i zinkbaljan.

    Ha det gott i värmen
    Kram Helen

    SvaraRadera
  22. Oj det var kanske inte en zinkbalja...hm är det ett fågelbad i betong de ligger i...nu blev jag nyfiken
    Kram igen
    Helen

    SvaraRadera
  23. Hej, jeg er fra Tyskland og jeg snakker ikke bra norsk. Unnskyld!! Du har en mange, mange fint blog. Jeg elsker det.
    Mange hilsner fra Barbara

    SvaraRadera
  24. Jag måste såklart hemsöka dig idag med. Alla dagar! Läser din egenintervju igen. Vadå inget smeknamn? Kråkan, Vinstlotten, Smurfan, Koltrastmamman, Discomamman, Med Rumpan I Vädret-Lotten etc etc :-D

    TUSEN KRAMAR!
    Rana

    SvaraRadera
  25. Hej goaste du!

    Var tvungen att komma och hälsa på igen...kan ju inte sluta att le då jag ser vad du skrivit...TACK igen! Det värmde verkligen!

    KRAM och hoppas att du och de dina får en fantastisk helg!

    Hanna

    SvaraRadera
  26. Hej goa lotten!!

    Först stort grattis til utmärkelsen.. den är du värd tusen gånger om!!

    Och din andra utmaning.. den gjorde jag med.. totalt meningslös.. men ack så rolig att läsa!!.. och tänkvärda många gånger!!

    Hörru vitmålerkan. förbaskat snyggt det blev!!

    KRAAm i värmen A-C

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg