jag är kär i 30 samtidigt...

...rosornas tid är här!

sitter precis här nu och surfar lite...
kolla de små flaskorna jag hittade för en 10a styck, med den vita honungsrosen rosa helene lykkefund i!
olivträd och njurvinda är det i krukan.
min älskling, den randiga rosa mundi rosen...


en älskling i ett litet bad tillsammans med den ljuvliga grodisen,
tack goa "j" för den!

jag är en sann rosoman...får faktiskt samma ståpäls som när ungar sjunger...
gustav och jag går varje dag en runda, kollar om nåt behöver vattnas,
löss-status och så doftar vi,
lilla ungen kan inte bli annat är rosfrälst. vi har faktiskt ca 30 rosbuskar på denna lilla radhustäppa, de flesta rosa, men några vita och aprikosa.

nu sover gus en stund, helt slut, han har knäckt koden och kryper som en galning nu, fort går det och han ska ställa sig överallt...
kattmaten måste vi komma på nåt med, huvva den har han redan varit på...
håller på med ett tygprojekt framför min bokhylla, få se när jag kan visa det...

ha det såååååå gott ni varma!
kramilikram lotten

Kommentarer

  1. Tänk om jag hade 10 skulle jag vara nöjd. Tror jag har 3 olika sorters kärleksrosor.

    Men hur hinner du med allt?

    Fint blir det i alla fall.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. åh, jag börjar också bli rosgalen!

    Vilka härliga kärlekar du har Lotten! 30 stycken, wooow!!

    En stor varm kram till dig och din lilla ros-assistent :-)

    SvaraRadera
  3. Jamen rosor är ju underbara! Klart man ska ha massor! Sedan förra året har jag ökat beståndet här med6 st faktiskt - 2 New Dawn, 1 Sympathie, 1 Alchymist, 1 Gloire de Dijon (som jag längtar efter att knopparna ska slå ut!!!) och 1 underbar Gislaine de Feligonde. Den rosen är ju fantastisk! Det är så kul!

    Men vad roligt att Gustav har börjat krypa! Min lilla är alldeles för lat och vill hoppa över krypstadiet tror jag, Det enda han vill gör är att gå när han håller mamma i hand. Imorse gick han runt hela huset!

    Ha det bra Lotten!

    (Idag har jag fått fröer från Impecta. Egentligen inte såtider, men jag tror jag ska chansa med några iallafall :))

    SvaraRadera
  4. Ljuvliga rosor du har, Rosa Mundi skulle jag också vilja ha, men jag har iallafall en som liknar den...

    Vilka söta små flaskor du hängt i olivträdet, ser jättefint ut!

    Många kramar från Jenny

    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  5. Nej men så sött det hänger där i träden..ojoj..

    kan se er framfr mig där ni går och doftar och inspekterar på mogonen.. du och Gus!!

    klart han blir rosfrälst..med 30 olika sorter kan han ju inte bli annat!! Imponerande!!

    kramen A-C

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vad härligt att ha så mycket rosor!!
    De små flasorna är ju bara sååå söta!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vad fint med flaskorna!
    Förstår att ni njuter av alla rosor!!

    Önskar dig en skön helg/Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Visst är det underbart med rosor... Dina är ju jättevackra!!!
    Kanske kan du hjälpa mig med namnet på någon av de som jag visade i mitt förra inlägg? Tänkte på dig när jag lade in de bilderna...
    Vad kul att Gustav kryper, men det är ju verkligen då man blir trött... Hihi, passa på att vila när han sover!!!

    Sköt om dig Lotten!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  9. Ojojoj har du 30 rosor i din trädgård? Det var inte dåligt! Visst är det underbart med doftande rosor... ibland önskar man att man vore ett litet bi som fick surra runt och bara lukta på blommorna. Ha en trevlig midsommar!
    Från mej är det inte mycket bloggande nu, men det får bli så ett tag till framöver, men jag kommer igen...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  10. Hallå raring!
    Smittar av dig med din rossjuka gör du också. Jag har stort sug efter rosor i år. Rosen jag köpte när vi var på Ulriksdal hade stora svullstiga knoppar tills för någon vecka sedan när rådjuren var där och åt frukost!!
    Underbara bilder.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  11. Underbar bild på olivträdet, njurvindan, den lilla skylten, flaskorna, rosen och textilierna, vackert!!!!
    Oj, har du 30 rosor i din trädgård! Vet inte riktigt hur många jag har, 15-20 skulle jag tro. Ser dig och Gus framför mig där ni går eran dagliga runda!
    Hihi, låter som du har fullt upp med en krypande Gus! Här är det fullt upp med en Vera som klättrar överallt, hon är sååå snabb!

    Ser fram emot bokhylleprojektet!

    Ha en trevlig kväll!
    Kram Marie

    Ps. Mailar dig idag eller imorgon!

    SvaraRadera
  12. 30 st. det var som attan. Jag har en ynklig stackare. Vi hade på vår framsida förut. Ingrid Bergman hette rosorna. Men det blev lite si och så med dessa rabatter när vi la ny panel på huset. Man trampade och klev i dessa då. Så jag grävde upp dom för att sätta ner dom på baksidan. Men jag var lika slarvig jag. Jag glömde det.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  13. Oooj har du så många rosor !!
    Det måste dofta ljuvligt.

    Jättegulligt med de små flaskorna sådär hängandes.

    Ha det gott
    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  14. Oj,oj 30 st!! Jag skulle vara lycklig för en.Så vackert med flaskorna där i trädet. Grodan, I love!! Hur hinner du med allting? Måste vara helt ljuvligt i din trädgård....Klart att lille Gus kommer bli frälst i rosor!Ha det så bra/Kramiz

    SvaraRadera
  15. Det är fantastiskt vackert! Vad gulligt med småflaskorna, ja allt!!
    Snart har han bena fulla med spring din lille gus! Mysigt!
    Ha det gott!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  16. Hej. En sån underbar bild, som tagen ur en tidning. Men o andra sidan är hela din blogg som en inspirations tidning. Ha det gott. ps. du får se det som motion när barnen börjar krypa, för dem är ju överallt hela tiden ;)Kram Pirre

    SvaraRadera
  17. Hej Lotten!

    Så fina bilder du visar på dessa underbara blommor. Jag älskar också rosor, men 30 st har jag inte. Har räknat nu och det blir sju sorter. Ska man hålla på så här och blogga hos alla rosälskare så måste det nog bli fler. Önskar jag hade en doftdator hos dig!

    Viken härlig bild på dig och din lillkille! Min ettåring är precis på gång att gå så här är det ingen lugn och ro inte. Han har redan käkat kattmat etc!!

    Vi ses snart igen och många kramar till er!
    Karin

    SvaraRadera
  18. Ja rosor är verkligen ljuvliga och vilken ståtlig prins(groda) du har, jag skulle oxå vilja ha en sådan läckerbit!

    SvaraRadera
  19. Härligt med rosor. Du får fota ordentligt så vi får se lite härliga bilder. Gillar också rosor. Massor! Kram!

    SvaraRadera
  20. Oj, har du så många rosor! Kan tänka mig hur fint det är när alla blommar!
    Vad mysigt det låter med er lilla rosrunda!
    Önskar dig en härlig midsommar med sol och glädje!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  21. Åh vad mysigt med alla rosor,,jag har väl 3 sorter..men ska allt skaffa nåra fler.
    älskar rosor..

    underbara bilder ...
    ha det så gott..
    kram anna

    SvaraRadera
  22. Jag blir mer och mer förtjust i rosor jag med, förut gillade jag dom inte alls.

    Vill passa på att önska dig en härlig midsommar! Hoppas solen lyser på er.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  23. 30 st rosor, det var inte dåligt.

    Kan tänka mig så vackert det är....
    Och att de luktar fantastiskt.

    Ha en bra dag!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  24. Va härligt! Synd det inte finns att lägga in dofter på bloggen också... Måste dofta ljuvligt i eran lilla täppa, som rymmer SÅ mycket fint.

    Ha en underbar midsommar.

    Kram
    /Ewa

    SvaraRadera
  25. Du har alltid så mycket fina bilder! Man blir så glad av dom! Fin grodprins, "samlar" på såna. Kram

    SvaraRadera
  26. Guuuud en sån underbar sida du har skapat! Det var den bästa hittills.. det var som att komma in i en ny värld. Hur har du gjort för att få dit fågelkvitter?

    Jag är en ny bloggare och har inte hunnit med alls... men din sida är verkligen inspirerande!
    Hit kommer jag gärna fler gånger!

    Soliga strålar från Linda
    www.linda-ogonfrojd.blogspot.com

    SvaraRadera
  27. Jag har också en Rosa Mundi-ros. Den är helt otroligt vacker när den blommar. Den har vuxit sig ganska stor och i år är jättemycket knoppar i den. Den har inte börjat blomma än, men snart så...
    Jag har två honungsrosor som också snart ska blomma, Starkodder och Hybrida heter dom.

    SvaraRadera
  28. Din sida är så bra för sinnet. Jag älskar också rosor och drömmer om en trädgård med vilda, vackra rosor. En ros är vacker i vilket tillstånd den än är i.

    SvaraRadera
  29. Skämtar du eller? Har du så många...jag har två :) dom andra har gått i graven. Har aldrig kunnat sköta rosor.

    Ha en underbar midsommar / Carina

    SvaraRadera
  30. Hejsan! Dina rosor är jättefina! Jag undrar vad du gör åt lössen... Jag har en Henry Hudson rosbuske som de är hopplösa på!! Jag har prövat såpvatten men det hjälper inte så bra tycker jag... Skulle helst bli av med dom på ett miljövänligt sätt... men om inget annat hjälper måste jag väl ta till något starkare. Hua! Tar tacksamt emot tips...

    SvaraRadera
  31. Det är så vackert med rosor, gud jag skulle vilja gå med dig en vända i din trädgård, den är ju helt underbar! Härligt för lille Gus att sniffa på rosorna, och snart kanske han kan gå vändan i trädgården själv! =) Ha det gott! Kram /Anna

    SvaraRadera
  32. Du tar sååå fina bilder! Ja jag får liksom inte nog av dem....

    Så fantastiskt mycket fina rosor du har i din trädgård, önskar att jag hade detsamma.....

    Önskar dig och din familj en riktigt skön midsommar!

    Kram! ♥

    SvaraRadera
  33. Rosor är ju så ljuvliga. Jag har alltid älskat rosor men just nu finns ingen plats för dem i trädgården, sönernas fotbollsspelande får gå före:)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  34. Vackra blommor och en söt liten groda!

    Annelie

    SvaraRadera
  35. Åhh så skjønt det er når rosene blomstrer, nå står min kryprose Swany på sitt beste og snart blomstrer jo New Dawn her hos meg, herlig. Takk for nydelig inspirasjon, vakre bilder og vidunderlig stemning... og velkommen til meg skal du være.
    Ha en flott midtsommer.
    Klem

    SvaraRadera
  36. ÅH, kattmat yummi yummi! Himla fin den där bilden längst upp med tyllen, ser så vilsamt och mysigt ut.Du har nog den häftigaste och finaste radhustäppan i stan med dina rosor, en skön midsommar önskar jag dej. Kram Katta

    SvaraRadera
  37. Så härligt det låter att omge sig av en massa vackra rosor. På min gård finns bara en nyponros buske, men jag njuter lite av den då den blommar!!
    Vilka mysig bilder du har fotat & visar i inlägget, fint.

    Önskar dig en rikgtigt trevlig midsommar helg med allt vad det innebär.
    Stor kram till dig från mig här uppe i norr /madelene

    SvaraRadera
  38. Just ja...Du & "bebis" är så söta tillsammans på bilden. Vackert!

    SvaraRadera
  39. Vad fint planterat olivträdet var..jättefint med den där växten kring fötterna :)

    Kraaaam
    Mia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg