en mask...

...inte maskat!




hallå mina raringar!
datorn har varit och kurerat sig, troligen en trojansk mask...
sånt där fattar jag inget av och tur är väl det för nu är det ju
rostider och det känns roligare att tänka på ju!!!!
min dotter sa till mig
-mamma hur kom den ut, var kröp den ut...
såg den framför mig, en liten grön en som slemmade sig ut, kippanes efter luft...
massor är förstört, vi hann iaf savea alla foton!
nu är fönstret på plats, är det inte fint?!
det kommer från 1800-talets andra hälft och pryder nu ett vardagsrum från 1900-talets andra hälft!
tack för alla goa kommentarer, det har värmt såååå ska ni veta!
nu har jag massor av inlägg på gång, hihi!
varmakramen lotten

Kommentarer

  1. Så trist när datorer krånglar.. de ska ju bara funka, särskilt nu när man vill blogga! =) Skönt att det är löst nu iaf.

    Tack själv för dina alltid goa kommentarer, jag tycker det är så härligt att ha fått kontakt med er alla goa bloggerskor! Man blir så glad.. =)

    Vad fint fönster!! Jag är själv på jakt efter ett, har du satt i spegel själv? Jag tror inte att jag kan, men man kanske skulle prova? Så fint du pyntat också med rosor och vackra detaljer.. Jag kom precis hem från loppis, tjoho! =) Ha en härlig lördag! kram /Anna

    SvaraRadera
  2. Trist med datorn, hoppas att det ska funka bra hädanefter nu då..!

    Underbara bilder...fönstret är SÅÅÅ fint !!!

    Kram, Jenny

    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  3. Inte kul när man får virus i datorn. Som tur är min gubbe datanörd. Han håller ordning på allt med våra datorer. För jag är precis novis när det gäller säkerheten på dom. Då är det bara tuta och köra igen för dig nu då. Du har väl massor att berätta. Så snyggt det blev med fönstren.
    Ha en bra helg
    Kramis Mamma C

    SvaraRadera
  4. Vad ska man säga... så vackert så vackert.. såna där gamla fönster är bland det vackraste jag vet..och med pioner och nyporoor... säger bara wow!

    KRAAM A-C

    SvaraRadera
  5. Trist med de där maskarna.
    Tur att det gick att kurera datorn.

    Fönstret var så fint där - klart inspirerande.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  6. Åhh, vilken tur att masken kröp ut..hii..hii
    Jisses vad fint det blev med fönstret..jätte vackert !!
    ha det så bra nu Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Skönt att du är här igen!!!
    Men samtidigt är det bra att det krånglar nu då det är soligt och varmt, vore värre om det var ösrgn och innersittarväder....

    Sååå fint med fönstret!!! Gillar det verkligen! Skulle kunna ha gamla fönster i varje rum, inbyggda i väggar, som dörrar i skåp, som speglar, som prydnad...jag är på god väg...fniss....

    Ha en riktigt skön helg! kramar!

    SvaraRadera
  8. Så fint med fönstret, gamla fönster är verkligen vackra.

    kram karina

    SvaraRadera
  9. Nu får vi allt hoppas att de elaka trojanerna håller sig borta från din dator...!

    Jättefint med fönstret! Ser fram emot många härliga inlägg:)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  10. Hej!
    vilken tur att ni kunde rädda några bilder! Alltid tråkigt när datorn strular...
    Åh så vackert det blev med fönstret!!! Så skulle jag också vilja ha :)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Fönstret är helt enkelt underbart!Hoppas den elaka masken försvunnit för gott nu då. Kram Katta

    SvaraRadera
  12. Åh vad vackert med det infällda fönstret! Helt underbart! Jättefint pyntat också:)

    Jag blir sååå sugen på att göra så jag med men har ingen vägg där jag kan fälla in dem i!

    Visst är denna ljuva rostid underbar:) Jag väntar ivrigt på att mina vita Katarina Zeimat ska börja blomma. Då lyser hela uteplatsen upp. Snart blommar även smultronschersminerna. Ja det är bästa att passa på och verkligen njuta nu.

    Ha en härlig lördag!

    Kram
    :)Anna

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Ja maskar är slemmiga saker =)
    Jättefint du gjort och jättefina bilder!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  14. Hej Lotten!

    Vad skönt att masken kom ut ur datorn till slut... Men vilken tur att ni hann rädda era foton. Det är ju skräcken, att de ska gå upp i rök. Man borde vara noggrann med att kopiera allt till cd direkt..

    Härligt det ser ut med fönstret, jättefint!
    Och rosorna är ljuvliga...

    Ska bli kul att kolla in alla dina nya inlägg, annar att de kommer att spottas ut här framöver!

    Jättekramar Hanna

    SvaraRadera
  15. Hej goa Lotten!
    Sån tur att hann rädda fotona! Trist med virus. Ditt fönster är underbart vackert!
    Skålar du med mig idag? Tar en Martini på en camping i en husvagn :D
    kram
    nina

    SvaraRadera
  16. Så bra att den är i sin rätta skepnad igen din dator så att vi får härliga inlägg från dig.
    Vackra rosor!!!

    Må väl
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  17. Fönstret var riktigt fint! Det kan aldrig bli fel med gamla fönster. Ha det gott. Kram Pirre.

    SvaraRadera
  18. Vad bra att den slemmiga lilla masken kom ut, hihi. Vilken tur att ni kunde rädda fotona, hade ju varit en mardröm att förlora dem!

    Fönstret blev sååååå fint, helt ljuvligt vackert! Underbart med rosorna och alla andra vackra saker där på bordet. Du har det så fint Lotten!

    Ha en mysig söndag!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  19. Hej Lotten, kul att du är tillbaks igen så att vi andra kan få känna av din sprudlande energi.
    Jag är verkligen avis på ditt fina fönster du satt in det blev ju bara så vackert,skulle så gjärna vilja ha det så någonstans hos mig men hittar inget bra ställe.
    Vilka fina saker du visar som passar så bra ihop med fönstret Kram på dig/Ingela B.

    SvaraRadera
  20. Hej Lotten!
    Härligt att du är tillbaka, och vad fint du visar. Fönstret blev underbart, och rosorna så fina.
    Tittade på din Mosters trädgård och den var verkligen trevlig. Så mycket fina blommor och saker och uterummet var verkligen underbart!

    Kommer snart tillbaka och tittar på dina underbara inlägg!!
    Många kramar
    Karin

    SvaraRadera
  21. Så kul att du är tillbaka!!
    Jobbigt med den där gröna masken, hihi!
    Fönstret är ljuvligt och jag skulle verkligen önska att jag fick plats med ett!!
    blommorna är ljuvliga och terrinen var jättefin!
    ha det så väldans bra!!
    kramis

    SvaraRadera
  22. Härligt att du är tillbaka!
    Och direkt med underbara bilder och kreativitet!

    Fönstret är så vackert!!
    Inte klokt igentligen att folk kastar gamla fönster.
    Dom måste ha missat hur mycket vackert man kan göra=))

    Ha en skön Söndag//Kram Hannis

    SvaraRadera
  23. Välkommen tillbaka!
    Nu får du titta inhos mig och hjälpa mig med ett viktigt beslut...

    Kram Anna

    SvaraRadera
  24. Hej..
    Åh vad fint det blev med ditt fönster!!! Visst gör det hela rummet när man får in det i sitt hem.
    Ha en riktigt skön söndag
    kraaaam

    SvaraRadera
  25. Så skönt att masken är väck! Maskar ska ju vara i jorden och inte i datorn, så de så!!:)

    Fönstret är underbart vackert och likaså rosorna! Åh, så fint och så skönt för dej att datorn är fixad!

    Ha en fortsatt skön söndag!
    Kram
    Lisa på torpet

    SvaraRadera
  26. Nä jag förstår mig inte heller på de där trojanerna och maskarna haha men viken tur att fotona var sparade! Ang din kommentar i mitt in lägg: Ja det är maräng och man behöver inte ha i kakaon om man inte vill!

    SvaraRadera
  27. Heej Lotten! Gud så tråkigt m datorn...såå onödigt med dessa virus....

    Guud så fint det blev m fönstret...ett sånt vill jag oxå ha!! Och nu såg jag ditt dokument på en sån fin plats..så jag tror jag måste flytta mitt igen...*s*

    Hoppas du haft en bra helg!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  28. Åh så bra att datorn är kurerad nu!!!

    Jättefint fönster du har ! och din mosters uterum är ju som en dröm. Vill också ha!!!!!

    Kram på dig! /P-lina

    SvaraRadera
  29. Så fint ditt fönster blev, och bilderna på din mosters trädgård är så inspirerande att titta på!
    Kabske påminde "masken" om Jonas som jag visat i ett inlägg! :)
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  30. Ljuvliga bilder, vilken stämning jag fick...vill bara drömma mig bort. Kram på dig, och hoppas din dator är snäll mot dig nu :-) Malin

    SvaraRadera
  31. Du har ett sånt fantastsikt vackert hem Lotten, fönstret blev ju så snyggt!!! Allt är så romantiskt och fint! Mari.

    SvaraRadera
  32. Hej SNYGGING. Åh, vad jag har saknat dig.

    Dumma, dumma trojanska maskar!! Matrix, som sagt. Och min nätuppkopplning har pendlat mellan svårflirtad till omöjlig, så jag har varit lite off jag med.

    Gud vad läckert det blev med fönstret. Jag är så imponerad att jag blir kissnödig.

    Och ny bild har du lagt till på bloggen också, på dig och lille fina Gus. Jättefint!

    Massor av pussar och kramar,
    Rana

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg