en enorm sugga skymd av en fluga...

...och svenska tårar

hallå!
i dag krånglar det mer än vanligt, morr!…så nu skriver jag ett inlägg i word så får vi se…
stackars svenskarna…nu är det snyft här hemma faktiskt, min son är mer ilsk…

till nåt roligare…
i dag har momo och jag varit på utflykt med gossarna, ebba är på musikalkollo!
vi åkte till ulriksdals trädgård (bosse rappnes), ohhhhhhh vad allt är fint där!

de har två jättesuggor som kalle och jag ville visa gustav, han gav dom inte en enda blick…hade fullt upp med flugorna i luften som svärmade i grisångorna…
jooooooo flugor kan vara kul men inte svinkul...
ehhhhhh!

köpte lite av varje, ingen ros faktiskt, hihi! däremot en stooooooor tung ljusstake som ska ges bort, en klotbasilika och prydnadsgräs.

blir inte mycket kommentarer just nu, tassar runt och kollar hos er och inspireras men tiden räcker inte...kommer snart igen med ny energi mina kära!

vi hörs och ses snart!
kramilikram lotten

Kommentarer

  1. Hej Lotten! Härligt att du är tillbaka! Jag blir så glad av att läsa dina inlägg. Du hittar alltid på något skoj! Ulriksdal är så himla trevligt. Jättefin ljusstake du köpt!! Den blir nog en riktig hit kan jag tro. Ert uterum blir nog jättefint när det blir klart tror jag. Men vissta tar det tid allting .... Maken och jag har precis varit ute i mörkret och sågat och skruvat. I morrn får man jobba vidare. Önskar dig en härlig midsommar!!! Kram!!

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder! Älskar kloten och en söta grodan i förra inlägget!

    Ha en skön Midsommar!

    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Solen skiner och det verkar bli en härlig dag, hoppas det blir lika bra imorgon!
    Visst bli man irriterad när det krånglar... blä.

    Ha en underbar midsommar med massor av vackra blommor och god mat!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Inta alls roligt med krångel vännen..kan förstå din frustration!!

    men jag njuter av vackra bilder och önskar dig en härlig midsommar med nära och kära!!

    Kramar A-C

    SvaraRadera
  5. Ja, nu var jag och kikade på dina nya bilder... Så fint alltså!

    Jag önskar dig och din familj en varm mysig midsommarafton och till alla andra som läser detta.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga krukor du har. Och det där med snyft, ja, själv göra - själv ha!!
    Hoppas ni får en skön midsommar.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  7. Så underbara bilder och vackra ting, jag tänkte, i vilken butik har hon nu fotat, men jag blir osäker, för du har ju det så fint så jag vet inte om detta var hos "Bosse" el hemma hos dig, läser snabbt, har bråttom men mycket vackert var det i af, som alltid i din blogg! Så fin ljustake! Trevligmidsommar min bloggvän! Mari.

    SvaraRadera
  8. Tack detsamma goa du.
    Bamsekramar till dig och de dina!
    /Ewa

    SvaraRadera
  9. Hej Lotten!
    Vill bara kika in och önska dig en trevlig midsommar! Fina och inspirerande bilder som vanligt!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  10. Men så snygga klot du visar!
    Ja allt annat är ju som vanligt urläckert!

    Griseknoar drar ju tikk sig sådana där irriterande flygmarodörer - nåja myggor är värst!

    Ha en riktigt härlig midsommar!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  11. Hej Lotten!

    Underbart inlägg redan från rubriken *hihi*!!!

    Ojoj vilka fina bilder också..gillar den där jalusin..mmm

    Har en som jag skall fixa med lite grann (när jag hinner).

    Nä nu måste jag kolla förra inlägget..tror jag har missat det.

    Kram & ha en jättefin midsommarhelg vännen!!!
    Mia

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Åh är det ljusstaken på första bilden som du köpte? jättefin!!
    Hoppas ni får en härlig midsommar!
    Kram.

    SvaraRadera
  13. Hej Lotten,tänk den som hade så nära till Ulriksdahl skulle gjärna villja åka dit.
    Tänk att gamla fönster luckor gör sig så bra som bakgrund till alla vackra ting du har.
    Du visar såå vackra bilder hos dig.
    Kram på dig i Midsommar/Ingela B.

    SvaraRadera
  14. Hej! Vad mysigt det låter med utflykt och flugor.. =) Fina saker du köpt också.

    Ha en mysig midsommar! Kram /Anna

    SvaraRadera
  15. Hej! Lotten
    vilken snygg och vacker ljusstake du har hittat...Det är inte lätt att hinna med i dessa dagar att vara härute och blogga, det är så mycket i den verkliga världen som händer nu...Midsommar, semester, fester av olika slag och så allt det där vanliga hemmet och trädgården...
    Önskar dig en härlig midsommar
    Kram Annika

    SvaraRadera
  16. Vad fin ljusstaken var!
    Hoppas du får en mysig midsommarhelg!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  17. Hej vännen!!
    åh så vackra bilder..

    så mysigt det låter med trädgårdsbesök..

    Jo jag hittade översättaren på
    http://translate.google.com/translate_t?sl=sv&tl=en

    Det blir ju inte perfekt översatt men endå så man förstår ..perfekt när man bloggar med fransk och italiensk talande bloggvänner..
    jag kan bara eng..

    ha nu en härlig midsommar..
    kram anna

    SvaraRadera
  18. Låter som ni har haft det riktigt mysigt ändå. Du ska ha en trevlig midsommar.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  19. Hejsan Lotten!

    Vilka härliga grejer! Jag tänker ofta att jag ska ta mig till Ulriksdal (har aldrig varit där) men det händer aldrig. Ligger på fel sida om stan för mig, plötsligt känns det långt (fastän det eg. inte är det, jag jobbar ju faktiskt där i området eg.).

    Jaa, hihi, de är verkligen mer rörliga nu! Var på kontroll idag och då började sköterskan ojja sig över att små barn inte får hoppa över stadier (såsom krypstadiet). Men men, nu är det ju det han gör - står och går (med stöd). Oc otur som vi har så har han öroninflammation IGEN. Andra gången på 3 veckor. Jobbigt för honom (och oss). MEn nu sover han faktiskt.

    Ha en underbar midsommar Lotten! Hoppas det inte blir regn.

    Kram!

    SvaraRadera
  20. Underbara bilder som vanligt.

    Trevlig midsommar.

    Kram Carina

    SvaraRadera
  21. Nu har jag suttit här en stund och mysläst...kommit ikapp...ohhhh, vad det är härligt att få komma på besök...fly ifrån sin egen röra och beröras av andras vackra om inte ting så skapelser i form av kreativa trädgårdar och inredningar...suck...jag bara njuter...nästa gång jag besöker Stockholm måste jag få med mig maken till Ulriksdal, Zetas trädgårdar och annat som lockar i trädgårdsväg...rosor...både doftar och står i sin vackraste skrud här just nu...det blir en hel del buketter...håller med dig om att Rosa Mundi är ljuvlig...som en karamell...njuter även mycket av mina vita rosor som doftar såååå underbart...rosor är livet!
    Vill önska dig och de dina en underbar Midsommarafton!
    Kram,
    Bella

    SvaraRadera
  22. Ja, fy för virus!! Min dator var full men nu har den genomgått en hälsokontroll och är friskförklarad, jippi!! :)Hoppas det ordnar sig med din !

    Ljuvliga bilder som vanligt, Lotten!

    Ha en underbar midsommarhelg!
    kram Camilla

    SvaraRadera
  23. Ville titta in och önska dig en riktigt trevlig midsommar!

    Kraaam Melinda

    SvaraRadera
  24. Besök i Bosses trädgård är aldrig fel!
    Finns mycket vackert där.

    Jobbet med missbrukare var fantastiskt kul och samtidigt slitigt.
    Det gav så mycket erfarenhet och en annan människosyn och förståelse för det som i bland kan ses som obegripligt.
    Jobbade där i 10 år sen var det dags att gå vidare.
    Saknar det dock i bland =))

    Ha en underbar midsommarhelg//
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  25. Vad mysigt med en utflykt! Jag har aldrig varit på Ulriksdals trädgård, kan tänka mig hur härligt och inspirerande det är!
    Härliga bilder, älskar fönsterluckorna! Ljusstaken var superfin!

    Ha en riktigt underbar midsommarhelg Lotten!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  26. Hej goa Lotten!
    Visst är det härligt på Ulriksdal!
    Läcker ljusstake du köpt. Hoppas du får en härlig midsommar...
    Visst är det så att tiden inte riktigt räcker till för bloggen så här års. men det kommer snart en höst. Så passa på att njuta av denna underbara tid!
    kramisar /Susanne

    SvaraRadera
  27. Å så fin den ljusstaken är! Kloten med försråss och de andra bilderna är så fina. Jasså suggorna hade inget att komma med tyckte Gus, fast det är klart de gick väl där bara och grymyade. Har tyvärr inte kommit hem med nån trofe än från jakten, jag bidar min tid. Önskar dej och din familj en trevlig midsommar, kram Katta

    SvaraRadera
  28. Vill bara önska en härlig midsommar!!
    Kram

    SvaraRadera
  29. Vad härligt med en dag med de nära:)

    Själv har jag suttit med uppsats hela dagen men nu är jag klar! Hurra!

    Imorgon ska jag njuta av att semestern börjat vare sig det är regn eller inte kommer jag att vara lycklig:)

    Kram Annica

    SvaraRadera
  30. Har själv haft stora datorroblem så jag förstår din frustration.
    Ulriksdal låter som ett himla trevligt utflyktsmål, älskar att åka till sådana ställen.
    Vackra bilder Lotten, de andas sommar!:-)

    Glad midsommar!

    Kram

    SvaraRadera
  31. Lycka till inne hos mig!

    Glad Midsommar!

    MiaMaria

    SvaraRadera
  32. Hej!
    Ja jättefina bilder, som alltid, tycker alltid jag skriver samma kommentar hos dig... men det är ju alltid så fina bilder!!
    Glad midsommar!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  33. Halle vilka mysiga bilder! Jättefint! Gillar jalusin, ja allt!
    Önskar dig en jättemysig Midsommarafton!
    kram
    nina

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg