utsikt från köksfönstret...

...jag är så stolt som nu är med gardin!hej alla godingar!
har blivit utmanad av hwita villan att visa min utsikt fån köket!
köket går ihop med vardagsrummet och vi har sex fönster som vetter mot söder...det blir lite varmt emellanåt! vi har två balkongdörrar i denna fönster rad och de står nästan alltid öppna denna årstid!
jag har mitt olivträd precis utanför dörren, det får ju tillsammans med pelargondrottningarna komma in varje kväll, så det är forfarande lita av praktiska skäl att de står där med...


längst ned i vår trädgård har vi en stor vit syrén, den är ljuvlig att vila ögonen på när jag lagar mat eller intar en kopp te vid köksön! vi har bäddat i vår radhustäppa med högt och lågt, alltför att inte se och synas, men hör gör vi ju...ibland superjobbigt med en granne som pratar med sig själv medan hon rensar ogräs, hihi!
äntligen har hissgardinerna i vitt linnetyg kommit upp, ibland när solen är för stark så måste de rullas ned, ska försöka åka till ikea och köpa segleduk, tror det kan bli fint!

på onsdag ska vi hämta ett fönster som 228 cm...det ska bli till en vägg i vardagsrummet, ohhhhhhhhhhhhhh vad jag längtar!
kolla in miljöantiken som säljer gamla fönster och dörrar,
de har vårrensning och mycket fint som rabatteras
skynda fynda!
varmstekramen lotten med ett stooooooort fånleende på läpparna

Kommentarer

  1. Gokväll!

    Härlig utsikt från köksfönstret...

    Fönster är så vackert,likaså dörrar.

    Ha det så gott & en bra tisdag!
    Kram L-Lott

    SvaraRadera
  2. Fantastisk vilsam utsikt från köksfönstret! Ni bor så vackert!
    Så snyggt med vita linnegardiner, har du sytt själv?
    Ha det gott!
    kramisar vännen
    nina

    SvaraRadera
  3. Vacker utsikt, och gardinerna är verkligen fina!!!

    : )

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar syn ut genom era fina fönster....all den grönskan som bara frodas utanför....lummighet är väl det alla vill ha i sin trädgår och du har verkligen lyckats med det....

    Gardinerna är riktigt fina me´!!
    Men vad lustigt...vi har precis gjort hål i väggen från köket till matsalen...hihi...samma projekt liksom....hoppas ni inte har så mycket el som vi hade...Peter stod hela kvällen med eljobbet...jag ville att han skulle göra mina nya tänkta konsoller som jag skall ha i köket...men där gick jag bet...får hålla mig några dagar till.

    Pussa på plutten från mig....den där doften riktigt små barn har är oslagbar....

    Kram, kram, kram
    Syrr(ann)

    SvaraRadera
  5. Hej:Jag är så glad att jag hittat din blogg du har såå fint.Din utsikt genom köksfönstret känns ända in i hjärtat.
    Jag förstår att ni alla bloggtjejer hade trevligt när ni träffades säkert inga problem att hitta samtalsämnen där inte.
    Kram på dig /Ingela B.

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar utsikt. Trädgården ser ut att vara mullig och bullig, underbar. Jag har tittat länge på bilderna, jättemysiga.
    Jag har slutat ta in mina olivträd på natten (gjorde det en natt ;D). Dom ska väl tåla lite fost eller är det för vågat att ha dom ute kanske.
    Tänk på du, kostar nada.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  7. Det var ikke den verste utsikten man kan ha fra sitt kjøkkenvindu! Ser så grønt og skjønt ut :-)

    Klem

    SvaraRadera
  8. Hej! Vad fint du har hemma hos dig, verkligen. Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Vilken utsikt från fönstret...

    Och vilken lycka att få en fönstervägg, vill också ha..

    Snygga gardiner också!!!!!!!

    HA´det så gott denna tisdag!
    MaiMaria

    SvaraRadera
  10. God Morgon Lotten,

    Blir lika glad varje gång jag tittar in här....välkomnas av fågelsång!!! Ljuvligt!!!

    Vad fint du har det med utsikten ner igenom trädgården från köket!!
    Men du har ju allting så fint!!

    Låter som ett spännande projekt ni håller på med i v.rummet!!! Skynda er så vi får se!!!*tihi*

    Ha den goaste dagen i sommarvärmen!!! (för ni har väl sommarvärme ni också?)

    Kramis, Ulrika

    SvaraRadera
  11. Ååå, så härligt med fönstervägg till vardagsrummet! Gardinerna i köket var jättefina, det känns frächt med vit gardiner nu till ommaren. Vi har precis satt upp vita kappor med liten uddspets och det blev bra. Trodde att det skulle kännas för romantiskt men väl på plats så är de perfekta!

    SvaraRadera
  12. Just nu utanför mitt fönster: Byggare, lyftkran, asfalt och .... ingen vidare utsikt iaf. Men det blir väl bättre när de är klar med renoveringen av hyresområdet där jag bor....

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig grönska att få titta ut på, Köket är jättefint och mycket snyggt vart det med rullgardinen...
    Ha en bra vecka
    Kram Annika

    SvaraRadera
  14. God förmiddag!
    Jag gillar skarpt din vackra utsikt från köket !!Vita hissgardiner i linne är så fint, det har jag med i köket. Vad spännande med väggen...du måste visa när det är klart!

    Mitt olivträd och lavendelträd får stå ute dygnet runt nu och det går bra.

    Ha en härlig tisdag!
    kram Camilla

    SvaraRadera
  15. Vilken härlig utsikt du har! Snygga gardiner också! :-)

    Kul och spännande med nytt stort fönster, förstår att du längtar!

    Ha en bra vecka!
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Jättefin utsikt från köksfönstret, och linnegardinerna blev jättefina.. Kram /Anna

    SvaraRadera
  17. Hei gulliga Lotten!!
    Så glad jeg alltid blir av å besøke deg :)
    Underbara bilder og jeg bare suger til meg og nyyyyter!! Du er til stor inspirasjon og det vil jeg takke deg for. Du er toppen!

    Lykke til med henting av gamle vinduer, å så glad jeg også hadde blitt :))Det kommer sikkert til å bli så flott!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  18. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej min vän.

    Jag blir galen, jag har en EXTREMT opålitlig nätuppkoppling och blir hela tiden utkastad från nätet. Mina inlägg skriver jag i Word och slänger ut den arma sekund jag har uppkoppling. Nu hoppas jag att detta ska gå igenom.

    Kära du, vilken ljuvlig utsikt. Det är ju inte klokt. Värsta romantiska herrgårdsvyn.

    Jag tänkte intensivt på dig i helgen (kände du det?). Eftersom jag inte fick nån morsdagspresent gick jag och köpte en själv, nämnligen en viss SJÄLVKÄNSLA NU av en en viss Mia Törnblom, som du har talat så varmt om. :-D Säger mer sen.

    PoK, Rana

    SvaraRadera
  19. Hejsan Vännen! Så vacker utsikt du har!! Jag kan verkligen inte vissa min, den är tyvärr bara grannens hus... snyft.ler.
    Men wow!!! Gissa om jag blir lite avvis! Vill oxå ha ett fönster inne! så spännande att få se resultatet! Kram Petra
    www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  20. hej vännen!!

    men vilken ljuvlig utsikt ni har..jag tycker att ditt hem och din trädgård är så otroligt spännande..


    Så fint med hissgardinen i ditt vackra hem

    ha det så gott..
    kram annna

    SvaraRadera
  21. Vad härligt det ser ut med utsikten från ert köksfönster! Ska in och kolla den där siten som du rekommenderar, omedelbart bums. Spännande att se det där fönstret du pratar om. Kram!!!!!

    SvaraRadera
  22. Vad härligt det ser ut med utsikten från ert köksfönster! Ska in och kolla den där siten som du rekommenderar, omedelbart bums. Spännande att se det där fönstret du pratar om. Kram!!!!!

    SvaraRadera
  23. Härligt med den utsikten när hushållsarbetet ska klaras av.
    Eller som du skriver,att njuta av till en kopp te=))
    Vad spännande med väggen!
    Det ska bli kul att få se sen.

    Må väl och var rädd om dig//Kram Hannis

    SvaraRadera
  24. Vad fint ni har, vilken utsikt från köksfönstret. Låter spännade med det stora fönsterväggen. Gardinerna var fina.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  25. Hej hopp!

    Åhhh vilken utsikt...njuter!
    Så fint ditt kök är och med den utsikten blir det ännu finare.
    Super snygga gardiner!!!

    Ha det så gott du goa tjej!

    Kramar i mängder!
    Anna

    SvaraRadera
  26. Hej igen min sångfågel.

    Hahahaha!!! *triumferande skratt, på gränsen till galenskap* Nu fungerar min uppkoppling!! Jag ämnar härmed ta igen fyra dagars bloggande. Ikväll. ;-) Maken stryker runt som en både trånsjuk och grälsjuk katt, men jag säger det enda raka: "Away with you, ikväll är det min kväll." :-D

    Jag måste vara dum i huvudet, men jag såg inga gardiner som alla berömmer här. Såg bara den magnifika herrgårdsutsikten. Ska flukta in det snart igen.

    Jaaaa!! Så klart vi ska ses! Det vore så himla kul. (Ska läsa ikapp mig hos dig och läsa om bloggträffen och allt det andra.)

    KRAM!!
    Rana

    SvaraRadera
  27. Så härligt! Tack för inspirationen!

    Kramelikram
    Annica

    SvaraRadera
  28. Ahaaa! Jättesnygga, Lotten. Vad du KAN. Herrgård inne också, således.

    PoK, Rana

    SvaraRadera
  29. (Lilla kommentaren ovan gällde alltså gardinen, om det inte framgick...) ;-)



    Ååååhhh! Nu har jag läst ikapp mig hos dig.

    Ja, varför var inte jag med på bloggträffen egentligen?? Jag fick nog för mig att jag på mitt hörn inte var med i "ert gäng" riktigt. Du ser, herre gud. Och jag ser själv, när jag ser det i skrift. Som sagt, jag har köpt Törnblom. Lite si och så med den där självkänslan ibland: Men jag kan väl inte vara med på bloggträffen, jag som

    - aldrig har målat nåt vitt
    - ibland blir blyg i större sällskap
    - inte blev direkt tillfrågad
    - har så breda höfter.

    :-D !!! Alltså, Lotten, jag skämtar lite, men är rätt allvarlig också. Vilka hinder man ställer upp för sig själv.

    Din Ebba verkar ljuvlig.

    Haha, blir Tommy glad för sina projekt?

    Och du, tack för månadens bästa citat: "man ska inte gå och tråna med håven..." I sanning obetalbart!!!

    Många kramar till dig.
    Rana

    SvaraRadera
  30. åååå så himla fint! Vilken utsikt och så mysigt i ditt kök, så vackert med alla blommor från naturen, hundkex och liljekonvalj... Och jätte fint med gardiner väldigt ombonat och mysigt. Tusen kramar och tack lotten för dina alltid så rara kommentarer... själv har jag så svårt att få tiden att räcka till så jag får just nu vara glad om jag kan göra inlägg, men jag gör mitt bästa :-) Kram kram Malin

    SvaraRadera
  31. Det ser ut som en fantastisk utsikt!! Vem vill inte vila ögonen på en vacker syren!!! Längtar till vår blommar.

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  32. Din utsikt är helt underbar, känns ända in i hjärteroten!!!! Sååå vackert!! Och så fint det blev med gardinerna och vad mysigt du har det i ditt kök! Hos dig får jag alltid en STOR dos inspiration

    Vad spännande med fönstret!!! Jag skulle också kunna tänka mig en fönstervägg i vardagsrummet, dela av soffdel och matdel. Fast, först får vi nog bygga färdigt utbygget, hihi.

    Ha en härlig onsdag Lotten!
    Kramar Marie

    Ps. Ja, tänk vad roligt om vi tre kunde ses, hade varit superduperkul!!

    SvaraRadera
  33. Vilken ljuvlig utsikt, makalöst fin! kram

    SvaraRadera
  34. Hej Lotten!

    Vilken härlig utsikt från köksfönstret! Olivträdet ser ut att trivas bra därute:) Urnan du har på bordet är ljuvlig!

    Åh vilken vacker vit och stor syren ni har! Syrener doftar ju verkligen sommar. Jag önskar att vår trädgård också vore så härligt grönskade med uppvuxna buskar och träd...Här är allt nyplanterat och syns knappt.

    Låter ju kanonfint med en fönstervägg i vardagsrummet!
    Kram
    :)Anna

    SvaraRadera
  35. Utsikten är verkligen ljuvlig!!!
    Gardinerna är såå fräscha!!
    Låter hemskt spännande med fönsterprojektet!
    Ha det gott!
    kramis

    SvaraRadera
  36. Jaha...underbart där med...FANTASTISKT rättare sagt! Min utsikt får du dårakt inte se då det är mot en vändplan MEN nedanför den är det en fantastisk utsikt över mälaren...tyvärr är det ju bara vändplanen man ser från vår lägenhet.

    Vilken morgon, så vacker...hoppas att vi snart kan ses igen!

    KRAMAR till dig Lotten!

    Hanna

    SvaraRadera
  37. Goa, härliga Lotten..!

    Du är en viktig vän för mig också ska du veta!

    Många kramar från Jenny

    <3 <3 <3

    ( har "lite" bredbandsproblem nu igen, därför dröjde min respons på din varma kommentar så länge...)

    SvaraRadera
  38. ÄNTLIGEN har jag tid att skriva kommentaren som bränt under flera dagar i min hjärna till dig. Jag har en ovana... jag sparar alltid det bästa till sist. Trist det låter va? Om det så gäller godisbitar eller bloggar. Så i sann anda så sparade jag bl.a. din blogg at6t läsa sist av alla som stod på kö. Sedan gick lilleman igång och därefter fanns ingen mer tid att blogga. Typiskt. Men nu äntligen!!!

    Vilken härlig utsikt! Och vad härligt det låter med så mycket fönster! Vi har ju som sagt gått från ett till två, och det gör oerhörd skillnad, men jag kan nästa inte föreställa mig 6 st. Och vad skönt med uteplatesn där utanför också... Jättefint Lotten! Tack!

    SvaraRadera
  39. Hej vännen...

    Jadu, undrar vad som är värst, att få det i handen eller att kliva i det, ett är då säkert, det luktar inte godis ;-).

    Vilken härligt vacker utsikt du har ifrån köket, men jag måste bara fråga.

    Vad är det för flickansikte som man anar i bilden ovanför pelargonen? Jag hajade till när jag såg det....kan inte lokalisera vad det skulle komma ifrån?
    Spookie :-)

    Ha en helt underbar helg och hoppas att detta ljuvliga väder fortsätter.

    Kramisar i massor
    Melinda

    SvaraRadera
  40. Hej Lotten!! Tack för din såååå häärliga kommentar!! Blir så glad när du skriver såå fint!!
    Ja mamma millan kidsen gjorde fint i från sig.... Båda töserna är vidare i morgon, Så ännu en lååååång o Varm dag väntar!!!!
    var verkligen göööör skoj!!!!
    Oj så vi hejjat, är alldeles hes o uppbränd!!!;)
    Så kan det bli!!!!!;)

    Nix bästa att nana nu så jag orkar upp i morron!!!Kramis till suuuuper goa du!!! Millan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg