om en obra dag och om slemmona

...sniglarnars dagar är räknade!
hej alla raringar därute!
i går var allt så obra...inget speciellt som hände men allt var verkligen obra, jag har ju tidigare berättat om mina starka lyckliga drömmar...denna natt packade jag som besatt i min dröm, var ute i sista minuten och hittade inte vart jag skulle...
kan ju säga att det är en dröm som sätter prägel på dagen. detta är en återkommande dröm och jag tror det skriker inom mig av projekt som stampar, sviktande kraft och så kylan som sätter liksom stopp på värmen i bröstet med.
var ute i trädgården och till och med där såg jag bara ogräs och så slemmona...
jag brukar inte använda så starka ord som hata, men jag gör det faktiskt, småsniglar som är ta mig tusan överallt och de ska döden dö...
jag klämmer dem mellan hanskarna, slår på mot stnar och trampar så det klirrar i området,
har nog ett eget helvete bland snigelsjälarna...


i lördags var syster och jag på en härlig tur däremot, vi tog bromma svängen som vi säger...
först lantliv & trädgård som hade trädgårdsdagar, där köpte jag arket ovan som jag ska sätta in i en gamal svart ram!

sedan åkte vi till ålsten och där är ytterligare en sån här underbar butik, hemtrevligt heter den! så trevlig tjej som äger den och grejjona där var bara sååååå vackra, köpte lite kort från
jeanne darc living.


sista stoppet var anna in the garden, som ligger vid höglandstorget.
habegär är ordet, dubbla petunior och en vit rosenskära samt lådan här ovan blev mina där. men suktar sååå på en stor madonna, har lagt fram det lite fint till mannen som faktiskt jobbar i bromma att det är mors dag ju på söndag!

jag vill superdupertacka de som har den underbart mysiga bloggarna
annica - mitt liv -mina drömmar
samt bella som har bloggen drömmar & vision
för att ni tänkte på lilla mig och gav mig kreativ awarden,

det värmde så och då kom känslan tillbaks att vilja hjula igen...
så nu så, hjular jag vidare och gustav har börjat rumphoppa...

1000 kramar till er alla!

Kommentarer

  1. Ja "obra dagar" vill man klara sig utan, fast då skulle man inte uppskatta de "bra" :-) Härligt att du fick en sån bra dag i lördags! Mycket fint du hittade... nu håller vi tummarna på att du får det du vill på Mors Dag... Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Nu kommer straffet för att man inte varit ute och bloggat på några dagar! Jag missade tävlingen!
    Jäklar! Det är den förb.. städningens fel.
    Så mycket fint du hittade på de härliga ställena. Dit skulle jag vilja åka, och det är kanske inte så långt när jag kommer upp till Sthlm någon gång.
    Usch har du såna där mördarsniglar?
    Men det hör man ju på namnet... at de ska mördas menar jag. Så du hamnar nog inte på fel ställe då...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  3. Hej kära goa Lotten!
    Är på jobbet men smyger in här och får lite värme.
    Den drömmen har jag också ofta. Då är det dags att stressa av lite : )
    Vackra saker du köpte och vad är det för fin låda du har där!?
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Vilka mysiga butiker du skriver om, ska till "Storstaden" på fredag på "Ambassadör" -träff för kvinnligt företagande... Hinner nog med någon butik innan tåget går hem ska vara i city.

    Jag har också ovanligt mycket sniglar i min trädgård...otrevliga.

    Ha det så gott & en härligt tisdageftermiddag!
    Kram/L-Lott

    SvaraRadera
  5. Vilken rolig shoppingdag!!! Tack för tipsen om dessa affärer, de har jag aldrig varit i.

    Såg att jag inte vann i din tävling....vad synd.

    Jag har lagt till dig i min länklista förresten. Hoppas det var ok.

    Vi ses ju på söndag. Kul!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  6. Den där lådan var ju underbar!

    Hemma klämmer jag myror - jag blir galen på de uslingarna.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  7. Vilka vackra saker du shoppat!!!

    : )

    Lycka till med snigeljakten ..!

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  8. Vad mycket fint du har shoppat! Låter som en mysig runda med flera roliga affärer!
    Hoppas mannen förstår vinken till mors dag och lycka till med snigeljakten!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  9. Hej!
    hihi är han en liten rumphoppare :) Det är verkligen så gulligt när de tar sig fram på det viset :)
    Över till något mindre gulligt : Sniglarna!
    Hua!! Förstår verkligendin avsky! på dem bara!!
    Så mycket fina saker du har köpt. Den verkar bra den där bromma svängen :)
    Ha en bra kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Ibland har man ju sådana dagar (och ibland har man så där bra dagar som jag hade igår :)). Men vad roligt att illla Gustav riktigt kommit igång! Lilla H har lite kar än. Han älskar att stå och tar gärna ngt litet försiktigt steg när man håller honom, men ta sig fram själv, det kan han inte än, till hans störa besvikelse.

    Vad härligt det lät med er "runda"! Själv köpte jag lite småsaker till lillkillen (läs: mamma) och en tomatplanta - dansk export - vad nu det innebär? Men egna tomater är ju riktig sommar!

    Ha en bättre kväll Lotten!

    Kram!

    SvaraRadera
  11. Hihi....Lotten, jag tror jag gör som Gustav...rumphoppar.....hade nog varit en syn för gudarna om jag skulle försökt mig på att hjula!!!*hahaha*

    Vilka tjusiga ting som fick följa med Lotten hem!! Lådan är ju "dö"charmig!!(får man säga så igentligen?*hmmm*)

    GRATTIS till awardsen!! du är värd varenda en med din härliga blogg!! Kreativiteten sprutar ur vartenda hörne!! Livsfarligt!!! mitt huvud är redan sprängfyllt med idéer...

    Må så gott du lilla snigelmörderska
    Kramaaar från en annan snigelmörderska....döden ska dom dö!

    SvaraRadera
  12. Vilken trevlig shopping runda ni var med om. Mycket fint hittade du oxå.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  13. Jaaaaa, precis Lotten, vi HATAR dem. Själv går jag och strör ut SNIGELEFFEKT på alla rabatterna, ser ut som turkost strössel och funkar bättre än man tror. Hur kan de vara så äckliga? Och hungriga?

    AWAY WITH YOU, som Tolkien säger.

    Lilla Gus, den lilla rumphopparen. GULLUNGE! Heja, heja, säger tant Rana.

    Obra dagar... fy fan. Å vad jag vet hur de känns.

    Jag tycker i alla fall att du är underbar!!!!

    Puss, Rana

    SvaraRadera
  14. Inget vidare med drömmar som hänger sig kvar och som man blir illa berörd av.
    Gillar inte heller slemmon, det tar bort lite av tjusningen med trädgården :(
    Vilka härliga saker du fyndat!
    Önskar dig en skön kväll!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  15. Du snutteplutt? Jag veeet att du redan fått en sån, men JAG vill också ge den till dig. Kom och titta.

    Kram, Rana

    SvaraRadera
  16. Hej Lotten! Ja visst kan man känna sådär ibland att ingenting känns bra, fast man vet inte varför.. Men livet är ju upp och ner. Vilken härlig tur du fått göra! Och fina fynd har du gjort! Ditt hem är så fint! Ta nu inte ut dig i snigeljakten i veckan.. hihi.. kram /Anna

    SvaraRadera
  17. hej vännen!!
    va kul har du en ruphoppare..Min Johanna var en racersnabb rumphoppare med!!!

    ja sniglarna ska döden dö..Du kan tro att här var invaderat av miljontalsmördarsniglar förra året..i år har jag inte sett så många..tack vare att det inte har regnat så mycket..det har inte regnat sen den 1 maj..i dag kom bara ett par stänk...

    Så vackra bilder du visar..

    ha det så gott..
    kram anna

    SvaraRadera
  18. Gumman! Jag är glad om du är glad. Kunde ha skrivit mycket mer förälskat, men man vill ju inte uppröra alltför känsliga själar, vet du.

    Och VET du vad? Så fort jag öppnar din blogg, så kommer maken (den muppen) farande som ett skott: "Ere riktiga koltrasten, fan vad högt den sjunger..! (konstpaus) Jahaaaaa, det är bloggen..." och så ser han lite lagom besviken-generad ut. Hahaha.

    KRAM till un-der-ba-ra Lotten.

    /Rana

    SvaraRadera
  19. Hej du, Lotten!!

    En helmysig helg, låter det som!!!
    -Så du delar mitt jaktintresse...jisses...kommer nog att få ryggskott på kuppen innan sommaren är till ända...har till och med användt mig av barnarbete - grabbarna mina fick ersättning per infångad snigel, och det blev ju lite klirr i kassan...usch och fy...det där danska giftet ska vara det enda som fungerar...får väl importera olagligt...

    Kram

    Ps. var det nu på söndag bloggträffen skulle äga rum? -Hinner man fortfarande anmäla sig, tro...?

    SvaraRadera
  20. Härligt att du blev glad:)

    Själv blev jag glad över ditt tack...*ler* Tänk att det krävs så "lite" för att ens dag med ens ska kännas lite bättre!

    Hmmm. Jag har fullt med sniglar i min trädgård...såna med snäcka...vi har ju skogstomt...I don´t like them at all!

    Verkar som du hade en riktigt härlig shoppingdag.

    Kraaaaaaaaaam
    Annica

    SvaraRadera
  21. Förstår vad du menar med de där slemmona :) Jag dränker dom i öl fällor men det finns så många av dom. Har inga mördar varianter ännu i alla fall.

    Så fina saker du köpt. Jag gillar verkligen den där lådan och korten var fina de också.

    Vad kul att cupcaksen blev bra.

    Ha det så gott och hoppas morgondagen blir bättre.

    Kramar Helen

    SvaraRadera
  22. Jag vågar knappt yttra mig i snigelfrågan, vi har knappt en endaste en i trädgården. Förstår dock att det måste vara hemskt, jag skulle nog också bedriva snigeljakt! Vet du, ett utav få ord som min lilla Vera säger är faktiskt snigel, hihi. Fast hon uttalar det som schnigel, jättegulligt!
    Den där Brommasvängen låter ju inte helt fel, vilka fina saker du köpte! Jättevackra bilder!

    Ha en bra onsdag du och din lille rumphoppare!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  23. Förstår dig precis hur det är med sådana där dagar,men det kan inte bli sämre bara bättre dagar .
    Vilka fina saker du har handlat, skrev upp lite så att när jag åker ner till min lillebror så vet jag vad han och jag kan åka.
    Kram Irene

    SvaraRadera
  24. Fina saker du hittat. Man behöver shoppa loss ibland. Ha en underbar dag idag. Pirre

    SvaraRadera
  25. Hej och tack för besöket hos mig. Vad kul med din lilla som också är född i oktober. Här är full rulle också med Maja hon ålkryper eller något liknande. Skrattar igenkännande då jag läser din blogg, det är så sant att man är väldigt självkritisk ibland. Kul att du också tittar in till Hemtrevligt, kanske ses där någon dag;)
    Kram Helene

    SvaraRadera
  26. Var kommer de ifrån? Sniglar sägs vara långsamma, ja inte i förökning iallafall. Jag har även något annat litet kryp som mumsar på allt. Det är hål i bladen på träden (alla sorts träd) det är hål på perenner som fingerborsblomma, rosor, salvia, mynta, ja det mesta i växtväg. Inte ogräs förstås. Inte ens experterna på området vet vad det kan vara , men jag ska försöka leta rätt på den lilla boven och klämma åt han/hon.
    Jättefin blogg och mycket inspirerande. Ha det gott Limerose

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg