i vår dans andas han tungt i mitt öra...

...och har ett stadigt grepp runt bröstet

hej alla goa människor!
här spelas melodifestivalen forfarande, en del låtar blir bara sämre och sämre
(läs carola och rongedahls) och en del vill man ju bara dansa till...
favoritsvängomen tas till andra generationens, kebab slivovitza!
hör vilken tokljuvlig text
- kebab pizza slivovitza, bomba, cruisa runt i limosine...kebab pizza slivovitza feta fälgar formula bensin...eller nåt sånt!
vilken kanonare att ta en glädjevals med lilla gustav som skriker av glädje och hela hans lilla kropp fylls med den helt galna låten,
detta ska jag aldrig glömma!
tack till den underbara bloggarinnan som har colionial east för kreativ awarden,
ohhhhhhh vad jag blev glad, värmer ända in i hjärteroten!


nu vill jag tacka er med en utlottning, jag har passerat helt otroliga 25 000 besök!
1 a pris suckulent ljus + linnestrut
2 a pris vackra glaskulor att lägga i vatten,
ser ut som bubblor +hjärtmagnethållare från broste
om ni vill delta, skriv en hälsning innan söndag kväll, jag drar vinnaren på måndag morgon!

om du inte har en blogg så kan du mejla eller skriv en hälsning, kryssa i anonym, men ange nån signatur!

varmastekramen en riktigt grå och ruggig dag!

Kommentarer

  1. Vissa ögonblick här i livet värmer så i hjärtat! Man minns de för alltid :)
    Ha en underbar dag vännen!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder =0) !
    Grattis till dina 25.000 besökare, en utlottning vill man ju inte missa ;0)
    Ha en trevlig Helg..
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det låter!

    Jag gillade inte heller Carola & Rongedahl, faktum är att jag är allergisk mot Carola..!Fast det är jag ju knappast ensam om...

    ; )


    GRATTIS, till det höga besöksantalet på din UNDERBARA blogg!!!Vackra vinster...

    : )

    Kram & trevlig helg!

    / Jenny

    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  4. Jag och barnen diggar också till melodifestivalen fortfarande, mest i bilen. Minstingens favorit är Christer Sjögrens "I love Europe", den är dock ej min favorit... :)

    Grattis till alla dina besökare! Inte för jag är det minsta förvånad för här blir man alltid så otroligt inspirerad när man kikar in och får njuta av alla dina underbara bilder!

    Ha en skön helg!
    Många kramar Jenny

    SvaraRadera
  5. Heia. Så fint at jeg fant deg. Jeg kom hit via Mias Landliv, og det er alltid koselig med nye bekjentskaper ;-} jeg ønsker deg en fin helg! Gratulerer så masse med dine 25000.....

    SvaraRadera
  6. å, det är det bästa som finns att dansa med barnen!!
    Nu blev jag på gott humör.

    Grattis till alla besökare - klart man vill vara med i utlottningen!

    Kram på dig och ha en mysig helg!
    S

    SvaraRadera
  7. Här e en till som är superallergisk mot Carola. Min äldsta sonens favorit iår var just den där grymma(?) pizza- låten och Nordmans bidrag (som han kan spela repeat i flera timmar ;)

    Ha en trevlig & solig helg! Kram
    Ps. Helt underbara bilder d.s

    SvaraRadera
  8. hej där vännen...vill önska dej en härlig kommande helg.....kram

    SvaraRadera
  9. Vad roligt med en utlottning, så klart man vill vara med
    Ha en bra helg
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Det vill jag ju bara inte missa.
    Ha det så bra i helgen och dansa vidare med Gus.
    Kram kram
    Caroline

    SvaraRadera
  11. Hejsan! Det lät som en härlig svängom! Har en pippi i plommonträdet här brevid (sitter med laptopen på altan) som kvittrar lite tveksamt, undrar om han/hon är konfunderad över att jag låter som en koltrast hihi. Självklart vill jag vara med på en utlottning av de fina sakerna. Kram P. Ps grattis till awarden, den är du helt klart värd...

    SvaraRadera
  12. Vad härligt det låter! Lilla H älskar också när man dansar runt med honom, han skrattar nästan så han kiknar! Underbara barn!!!

    Klart man vill vara med i din utlottning!

    Ha en superskön helg!

    SvaraRadera
  13. WOW 25000 - jag närmar mig 10000 och kommer att ha tävling snart.
    Fina vinster!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  14. Men hallå, vad är det för fel på Rongedahls...*butter* Det om något är en glad skutta omkringlåt;)Sjunga lite i falsett och köra staying-aliveposer till *fniss*

    Award och tävling... Grattis till awarden som du självklart förjänar... Utlottning av fina priser tackar jag ju inte nej till...

    Kraaaaaaaaam
    Annica

    SvaraRadera
  15. Grattis till 25000 besökare. Men det är positiv energi o inspiration man får av att besöka dig. Tack för det. kram Pirre

    SvaraRadera
  16. Hejsan
    Grattis till alla dina besökare!
    Jag förstår dem.. du har ju en underbar blogg!

    Spännande med en utlottning..vill man ju inte missa!

    Kram Bonnie

    SvaraRadera
  17. Jag riktigt ser er framför mig när ni dansar och hör lille Gustavs härliga skratt, underbart! Jag hade ett sånt där ögonblick som jag aldrig kommer att glömma för några veckor sedan. Det var marknad här i stan och 4-åriga Elsa åkte karusell tillsammans med en kompis medans vi andra stod och tittade på. När det sen var färdigåkt och vi skulle gå därifrån blev 1,5 åriga Vera som tokig. Det gick inte att sätta ner henne i sulkyn och hon bara skrek och pekade mot karusellen. Det slutade med att maken och Vera fick åka karusell och jag kommer aldrig att glömma hennes lyckliga skratt medans hon åkte runt runt, det var som musik för öronen.

    Grattis till alla dina besökare Lotten, självklart vill man vara med i utlottningen av de fina priserna.

    Hoppas du får en riktigt härlig helg med mycket tid i trädgården!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  18. ja vännen!!visst är det härligt att dansa..fåna sig med barnen..alltid kul att få skratta tilsammans..

    så vacker bild med blommorna..

    Ja kära vän..jag vill väldigt gärna vara med i din utlottning..så fina priser!!Grattis till alla besökare..jag är ju en av dina trogna läsare..din sida är min stora inspirations skälla..det vet du ju!!

    kram anna

    SvaraRadera
  19. Åh vad det låter härligt med dansen tillsammans med Gus!!! Det är verkligen sådana minnen som värmer sedan!!

    Grattis till dina 25 000 besökare!!
    Utlottning vill jag gärna vara med på.

    Ha en skön helg!!
    Kramar från ett soligt Halland!
    Ulrika

    SvaraRadera
  20. skojar du???Klart man vill va me´Sååå kul me alla utlottningar här å där ;D
    Trevlig helg /K

    SvaraRadera
  21. Hihi, tokroliga texter.. vad får de allt ifrån ?!
    Min favorit Empty room med Sanna Nielsen åkte ju tyvärr ut ! :(

    G R A T T I S till
    25 000 besökare !!! Det är inte alls konstigt ! :)

    Oh, älskar tävlingar, det är såå spännande så självklart vill jag vara med.

    Kramar i massor !
    Camilla

    SvaraRadera
  22. Håller med dig angående låtarna. Fast en del låtar blir bättre och bättre också!:) Grattis till 25000 besökare! En utlottning vill man ju inte missa.
    Kram

    SvaraRadera
  23. Underbara ögonblick! Det är så härligt med dessa stunder, ta vara på dem, tiden går ju så fort!!
    Önskar dig en skön helg!
    Varm kram
    nina

    SvaraRadera
  24. Vilken mysig dans, Musik i vardagen sprider glädje. Tack för en underbar blogg. Mvh Mamma Mia i Ångermanland

    SvaraRadera
  25. Grattis till 25000!!
    Jag älskar din blogg, mycket inspiration här!!!

    Kramar & trevlig helg
    /Johanna

    SvaraRadera
  26. Grattis till 25000!!
    Jag älskar din blogg, mycket inspiration här!!!

    Kramar & trevlig helg
    /Johanna

    SvaraRadera
  27. Grattis till dina 25000! Förstår att många tittar in, här väller det ju över av all inspiration!!!

    Kul med en utlottning! Hoppas på turen! :-)

    Vad gulligt det lät med eran dans... De är så härliga de små. Min Gustav håller på och ställer sig mot allt nu. Snart springer han... Shit vad fort det går. Jag skulle gärna stoppa upp det liiiite och få njuta lte längre, med tanke på att det inte blir fler små sedan.

    Önskar dig en jättefin helg Lotten!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  28. Oj,vad härligt med dans i hop med en liten glädjeskrikande kille!
    Det är dom där stunderna som får mycket annat att bli obetydligt.

    Fick en liten blomma av min brosdotter,så där avsliten och med blad borta men med orden: Baja till du!
    Fastershjärtat smälter då=))

    Tack för dina så rara rader hos mig!Glad blev jag!

    Stora kramen Hannis

    Ps.Grattis till alla besökare!!

    SvaraRadera
  29. Klart man vill vara med på lottningen. Ha en trevlig helg.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  30. Utlottning vill man inte missa alltid lika spännande. Grattis till 25.000 besökare !!
    Carina

    SvaraRadera
  31. Grattis! Och ha en mysig helg!

    SvaraRadera
  32. Hej!

    Jasså det är till att svänga sina lurviga och ha det mysigt....

    Grattis till dig!
    Och självklart vill man vara med på utlottning!!!!!!!

    Och Lycka Till inne hos mig Lotten!

    HA´en skön helg!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  33. Kul att hitta hit. Du viar underbara bilder. Grattis till alla besökare. Självklart vill jag vara med i utlottningen.

    Ha en bra helg!
    Ullis

    SvaraRadera
  34. PRECIS så brukade jag o min lillkille göra! Bara dansa o mysa i tiden som stod still. Nu blev jag alldeles svag o längtig till tiden när de var små. En underbar o salig period i ens liv.

    Många kramar L

    ps såg att du skall på träffen, jag hoppas att jag kan fixa barnvakt då maken är bortrest.

    SvaraRadera
  35. Vackra bilder! Grattis till dina 25.000 besökare! Visst är det skoj när man känner sig uppskattad! Hihi

    Ja, du jag vet inte hur det gått på tentan...phu... vi fick alla ett mail från vår programansvarige att pga sjukdom har de inte kunnat sammanställa allas tentor än... ni får dem på måndag.... Phu, vänta hela helgen!!! Vi har börjat läsa vetenskapsteori och metod, där håller vi på med en stor B-upsats. Så jag kan minnsan lova att jag längat efter sommaruppehåll!! Hihi
    Nej, nu har jag bråttom till sommarens första ute loppis (tråkigt väder dock) Ha det fint så länge! KRAM Petra
    http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  36. Hej goa Lotten!
    Visst är det härligt att man har vissa mysiga ögonblick som etsar sig fast. Minnen för livet...
    Grattis till alla dina besökare som bara kommer öka på hela tiden!!!
    Kramis från ettsnöblaskigt kallt Dalarna!!!
    /Susanne

    SvaraRadera
  37. Blir alldeles varm i hjärtat av beskrivning av er svängom! :-)
    Härliga stunder och sånt som man minns länge!

    Ha en riktigt go helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  38. Åh en utlottning, den vill jag vara med i!!!

    Melodifestivalen går varm här hemma med...men man tröttnar emellanåt...

    Trevlig fortsatt helg!!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  39. Grattis till besöksantalet!

    SvaraRadera
  40. GRATTIS till utmärkelsen och alla besökare!
    Så härligt med barn som är spontana och reagerar direkt på musiken och på mycket annat också förstås!
    Kul med tävlingen också förstås!

    Önskar dej en skön och vilsam helg, trots grådasket!

    Kram

    Lisa

    SvaraRadera
  41. Så klart jag vill vara med på din ut(Lotten) :-)
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  42. Tack så mycket Lotten!

    Ja, haha, gröt är verkligen den stora favoriten här hemma. Speciellt banan-päron. Äpple-pärongröten är han liiite mer skeptisk till. Men bara lite. Ja det är mysigt med vällingsstund, men den är över så snabbt bara. Han slukar sin välling på ett par minuter bara! Annars går detlite sådär med maten just nu... Men potatis och morot är fortfarande favoriter.

    Ha en skön helg! Man får väl passa på att slappa lite när det är såhär trist väder... eller så gör man som jag och gräver upp landet för potatis!

    Kramar!

    SvaraRadera
  43. Jaaa! Klart jag vill vara med, fast jag har aaldrig tur i utlottningar tyvärr... Måste bara få veta var man kan få tag i såna där glaskulor (eftersom jag inte kommer vinna dem ändå...)!? Har letat efter såna. Tack kära Lotten för din generositet gentemot oss läsare. Din blogg är såå fin! Kram Sara

    SvaraRadera
  44. Heeeej min glading..:)
    Åhhh, ja!..klart att jag vill vara med!! Tänk om...tänk om!
    Fast jag har nog ingen större tur i såna tillställningar, men...jag har ju, hittat dig! Det är veckans bästa vinst..:)

    Underbara bilder och jättemysigt inlägg! Och grattis till alla besökare! Klart att det är många som kommer hit, man dras till din värme, humor och all din oändliga inspiration!
    Bara så att du vet..:)

    Ha en fortsatt lycklig lördag och en magisk morgondag med massor av kramar från mig..:)
    Kraaaaaaaaam...

    SvaraRadera
  45. Klart att du har haft så många besökare ....så mycket fint som du visar!
    Vilken fin linnestrut !Kram Stina

    SvaraRadera
  46. Grattis till alla besökare på din fina sida!
    /B
    www.lyckligagatans.blogg.se

    SvaraRadera
  47. Här hemma går melodifestivalsskivan*2 också fortfarande för fullt. Jag har tröttnat för länge sen men mina 7 åringar skrålar " Thank you for all..." och så vidare. De står gärna och showar framför spegeln. Rätt gulligt egentligen men låtarna är jag så trött på.

    Jag har några små smultronställen på Gotland som jag gärna delar med mig av så hör av dig bara innan det börjar bli dax så tipsar jag gärna.

    Grattis till dina 25000 besökare. Det är din sida verkligen värd.
    Kul med en utlottning.

    Ha det så gott!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  48. Hej Lotten...oj,oj jag höll på att missa din utlottning...Så klart jag vill vara med... :-) Kram Tina

    SvaraRadera
  49. Oj, 25 000! Jag närmar mig 20 000 och tycker det är mycket. Ha en br asöndag.

    SvaraRadera
  50. Hej Lotten!

    Tack för dina gulliga ord, du är så go! *kraaam*
    Wow, 25.000 GRATTIS till dig, roligt att många hittar hit till din fina sida, jag är ett stort fan det vet du :)

    Bamsekram
    Mia
    Ps vad roligt med utlottning! Jag håller tummarna!

    SvaraRadera
  51. Visst är det mysigt att dansa o busa med barnen, min lilla flicka som blir 1 i juni har börjat gunga o dansa själv, det är sååå gulligt! Grabben som är 5 år dansar hipp hopp ;-)

    Självklart vill jag vara med o tävla!! Så fina priser!!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  52. Usch jag börjar bli trött på dessa schlagerlåtar de spelas ju tyvärr till leda- men din blogg är verkligen fin och GRATTIS till de 25000 besökarna Ha de´Kramar .Laila;-)

    SvaraRadera
  53. Det lät så härligt... att dansa med en bebis i famnen...är nog inte mycket som toppar det!!

    Oj 25 000 GRATTIS!!!
    men du är ju en pärla oxå!!

    Klart man vill vara med på utlottning... hoppas hoppas hoppas!!
    kRAAM A-C

    SvaraRadera
  54. Grattis till 25000!
    En utlottning är ju alltid spännande
    Önskar dej en underbar söndag

    SvaraRadera
  55. Anton älskar den låten han med, den är verkligen glad!

    Grattis till alla dina besök! Jag förstår att det är många för du är verkligen en inspirationskälla. Nu hoppas jag vinna min första tävling, någon gång ska jag ha tur...

    Kram Anna

    SvaraRadera
  56. Å Grattis till så många besökare! Hela 25ooo st... Tjoho! En utlottning vill man ju inte missa...

    Å så fina bilder du visar!

    Kram!

    SvaraRadera
  57. Härliga minnen som stannar kvar!!

    Grattis till alla dina besökare! självklart vill man gärna vara med!

    HOppas att helgen varit bra! Här väntar fotbollsmatch för sonen i eftermiddag, då ska det hejas på!

    Ha det gott, kram!

    SvaraRadera
  58. GRATTIS till utmärkelsen! och till besökarantalet!!! Kul med utlottning, bara att hålla tummarna.........Ha en fin söndagkväll! Kram fr C

    SvaraRadera
  59. Oj, va många besökare! Och jag är en av dom! Självklart skriver jag ett inlägg så att jag får vara med i utlottningen!
    Ha en bra söndag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  60. Hej!
    Grattis till dina 25000 besökare. det är många. Du har verkligen en finblogg.Har varit inne här många gånger och tittat.
    Kramar Frida

    SvaraRadera
  61. Inte konstigt att du haft 25 000 besökare! Du har ju en jättefin blogg och det händer ju nåt nytt hela tiden. Å jag var med från början, vill jag bara nämna så där i förbigående!*fniss*
    Kramar från Annette

    SvaraRadera
  62. Hello lotten!! Saknar dig o bloggvärlden..har inget nät..men kikar in på en snabis..hoppas kunna va åter snart!! Grattis till dina 25ooo !!!
    Kram millan

    SvaraRadera
  63. Grattis till Awarden och till så många besökare!!!
    Jag vill gärna vara med o tävla.

    Jag har också tävling hos mig just nu.

    Kramar Johanna

    SvaraRadera
  64. Gratulerer med såååå mange besøkende. Men det er jo ikke det minste rart, for bloggen din er jo bare herlig. Det er også bildene i dette innlegget. Ønsker deg en herlig ny uke.

    SvaraRadera
  65. Hej Lotten!
    Måste säga att jag alltid njuter av dina små berättelser....ler igenkännande och skrattar för mej själv... gillar också "kebabpizzalåten" den har sånt härligt gung....
    Tur att danskavaljeren är så "ung" annars är det inte så lätt att tolerera bröstgreppet... Hi Hi :)
    Ha det gott// Kram Malin

    SvaraRadera
  66. Hei hei Lotten!
    Grattis altså, med 25000! Herlig med tevling og klart man da vil være med, fniss...Så grønt og skjønt på dine bilder..Dere har ikke hatt dårlig vær med snø i dag dere også? Var inne hos Hemma på landet Stina og så en hel haug med snø. Fysj, i Mai! Ikke klokt..

    Ha det så godt gullliga deg, stor klem fra meg!
    Aina

    SvaraRadera
  67. Hallå där goaste du!

    Är vi inne samtidigt tro???? Gulliga du, dina kommentarer ger mig glädje och skratt!

    Tänk att vi snart ska ses...det ska bli jättekul...vore ju härligt med liiiite varmare väder, har frusigt hela dan idag.

    Trodde jag skrivit en kommentar redan...men nej, det hade jag inte.Självklart vill jag vara med på utLOTTningen!

    K R A M A R i massor
    Hanna

    SvaraRadera
  68. Hej vännen!
    har varit lite seeeg på att blogga runt igen. Men det är inte du, tack för alla vänliga kommentarer, de värmer sååå!
    Tänk jag hade förträngt den där schlager låten, ja den där om pizzan. Hi,hi ja den är ju minst sagt annorlunda.
    Grattis till alla besöken på din blogg! Ja jag förstår om du får så många besökare, med allt ögongodis du visar och alla roliga inlägg!
    Oj en utlottning! Jag vill så klart vara med. Här håller vi alla, tummar,tassar och klor på att just vi ska vinna denna gången!/ Kram på dig

    SvaraRadera
  69. hej goaste du! vilken mysig stund du och gustav delat :) vissa stunder har man kvar länge, man kan leva på ögonblicken :)

    grattis till så många besökare, det är du värd, tycker din blogg är så personlig och mysig :)

    tack för dina glada tillrop på bloggen, kommer att visa bilder på tavlan senare, förutsatt att den blir bra iofs :)

    stor kram sara

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg