i dag - omrörd....

...dagens visioner

tack alla goa människor som lämnar så fina kommentarer,
jag blir alldeles varm inom mig, sånt blir jag rörd över...
här ovan är en tavla som stod och ropa på mig där på loppisen...jo det händer nästan varje gång...ja att nåt ropar och jag svarar, här är jag, kom min vän hem till mig,
jag sånt gör mig rörd med........
såna här tavlor har jag några nu, när räknas man som samlare...
tulpanerna fick jag av syrran, det är piontulpaner och jag älskar dom,
sånt blir jag rörd över...

till dagens visoner...gus mår lite bättre nu, lite vagnrace blir det nog, måste ju kolla in hur långt våren kommit i dag...slånbären har ju slagit ut,

sånt blir jag rörd över...

men det är koskit som gäller i dag, att göda är som att ge jorden en shot, det händer nåt på en gång...wow älskar det, jo jag blir rör över sånt med...

jösses i går grät jag flera gånger, när jag såg talang 2008...rörd till tårar...av en trebarns mamma från alingsås med drömmar, wow vilken tjej! och hon barnflickan som spelade piano, då tittade kalle på mig och sa, herregud vad är det, sluta!

jag har också blivit med ett träd, en hängkaragan, sååååååå fin, ska planteras i dag på framsidan, ni får se i morrn om ni med blir berörda...

tänker aldrig sluta med att bli rörd och berörd, det är jag det!

varmkram lotten

Kommentarer

  1. Hej kära, rörda du :)
    ja man kan bli rörd av mycket och lite här i livet. Jag blev också rörd till tårar igår när barnflickan spelade :)
    Skönt att lillen börjar bli bättre :)
    Ha en fin dag.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tavlan du har "Mignon", har jag som gipsfigur!!! Så himla kul tycker jag!

    : )

    Jo, samlare är man, när man har 3 av något och köper en 4:e, det är vad jag har hört iallafall...

    Skönt att sonen mår bättre!

    STOR kram från Jenny!

    <3

    SvaraRadera
  3. Sädana där "staty" tavlor är jag också svag för! Har bara 2 men dom brukar ropa efter mig också!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  4. Oj oj, hoppas allt ordnar till sig där hemma. Kram på dig och alla nära och ha en fortsatt skön helg, Malin

    SvaraRadera
  5. Nej för jösses, sluta aldrig att bli berörd, det är ett friskhetstecken ! Jag blir också väldigt lätt rörd och tårarna kommer vid minsta lilla, jobbigt ibland...

    Ha det gott !
    kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Förstår precis vad du menar. Kan känna detta för mångt och mycket. Det behöver inte vara någon stor sak för att man ska få denna känsla. Kan berätta en hemlis, jag kan börja lipa bara jag hör lite pampig musik ibland. Som tex. i första majtågen när dom spelar. Gubben skakar bra på huvet åt mig. Söt tavla som ropade till dig. Ha en bra lördag.
    Kram mammma c

    SvaraRadera
  7. Goa Lotten!'
    Du är inte ensam..inte ensam att bli rörd..och inte blir det bättre med åren..jag blev oxå lite fuktig i ögonen igår när barnflickan sjöng.. och idag oxå för den delen... när jag såg en sån söt gullviva!!

    Skönt att lillkillen är lite bättre!!

    Härliga bilder... som alltid!

    Kram kram A-C

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!1
    ja sluta aldig med att bli berörd och beröra...

    Jag är också en sån människa..blir oerhört lätt berörd..gråter väldigt lättrörd..

    Men det är så skönt att låta sitt innertsta bli berört man lever liksom upp!!!

    så underbara tulpaner..Jag har sått pionvallmo hoppas att de blir stora och fina..

    så vacker tavla..och Jesus statyn är så fin..

    ha det så gott min vän,,

    kram anna

    SvaraRadera
  9. Hejsan!

    Gissa om man blir rörd.....Blir också lätt rörd....många tårar varje kväll. Blev tårar för mig också på talang, barnflickan....

    Vilka underbara piontulpaner...så vackra...vill ha.

    Må så gott!
    Miamaria

    SvaraRadera
  10. Men lilla vännen! Stor kram till att börja med! Hur mår din mamma?
    Vilken hemsk dag du hade! Inte konstigt att man blir lite rörd av allt vackert och bra man har runt omkring sig...förresten så har du en till här som sitter och snyftar för minsta lilla på TV:n.
    Hoppas lillkillen blir bra nu med!

    Kram igen!

    SvaraRadera
  11. Så fint du skriver! Och sluta inte att bli rörd och berörd - det är en viktig förmåga!

    Ha en fortsatt fin helg! //Jill.

    SvaraRadera
  12. Har dagen varit bra ? Hunnit med allt,planterat,öst ..it m.m
    Vilka underbara tulpaner din syster givit dej,så vackra & annorlunda...
    Ja,säger jag min dag har varit bra...min make har inhandlat 2 bollthujor :)),butiken öppen & druckit afternoon-tea tillsammans med 2 vänner på Tolvsbo Värdshus.Till sconesen serverades bl.a. ingefära-ost helt underbar...
    Ha det så gott & Kram
    L-Lott

    SvaraRadera
  13. Hejsan Vännen!
    Förstår att du köpte den vackra tavlan!Förstår exakt det du skriver om. Kan känna detta för mångt och mycket.
    Jag är nog en känslig människa till naturen för jag gråter tom när de skrapar triss på tv om de vinner mkt... Kram Petra
    www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  14. Nämen hoppas det gick bra med din mamma och att den lilla repar sig!!
    Man kan inte annat än lämna goa kommentarer hos dig som är så go själv.
    Jag har blivit en riktig bölis för allt möjligt. Tycker det blev värre när man fick barn.
    Kram på dig
    Caroline

    SvaraRadera
  15. Vad mycket känslor ditt inlägg var fyllt av idag. Ja-a...man vet aldrig hur ens morgondag blir...eller ens nästa timma...så det gäller att man tar vara på "nuet". (Hur man nu gör det...om du kommer på det så kan du väl återkomma till mig är du snäll? :-) )

    Igår var jag och maken på akuten. Ev. hjärtinfarkt från hans sida.
    Akuten är inget ställe man vill tillbringa någon tid på, all trauma och ångest samlade i ett och samma väntrum. Men det är ju tur att det finns.

    Skönt att allt gick bra med din mamma och din lilla son. Livet är förunderligt underligt ibland!

    Kram Bea

    SvaraRadera
  16. Vilka underbara piontulpaner!
    Så skönt att lille gus mår lite bättre idag. Hoppas han snart blir frisk igen!
    Kram Randi

    SvaraRadera
  17. Hej på dig!
    Oj vilka dagar du haft med akuten besök och så...inte konstigt att du har lätt att bli rörd över en massa saker.
    Fast jag känner igen känslan :) så där kan jag bli bara jag ser nått litet stackars barn på TV eller över att ha fått göra någon glad med någonting. För att inte tala om när jag var gravid...oj oj oj då grinade jag för allt.

    Hoppas ni får en fortsatt trevligt lugn helg!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  18. Hehe, nja egentligen var det så att jag inte hade en tia men 8,50 istället och då gick de med på det :).

    Jamen det är väl härligt när man blir berörd av någonting! Egentligen även när det väcker ledsamma känslor... på något sätt är det väl det som är att leva?

    Skönt att din kille börjar bli bättre. Min lilla kille är också mycket bättre nu. Skönt! Och som sagt, natten gick faktiskt ganska bra. Han vaknade en gång p kvällen, men annars var det som vanligt. Sov till 4. Tyvärr är det som vanligt för honom (sabla gullunge ;).)

    Ha det gott!

    PS. Läcker piontulpan förresten!

    SvaraRadera
  19. Bättre att känna sig rörd över saker och ting än att känna sig upprörd över en massa.Ibland kan det vara så med. Den tavlan förstår jag fick följa med dej hem, så fint ihop med tulpanerna med och den övre bilden är så fin, kram Katta

    SvaraRadera
  20. Du har det så himla fint hemma, att så mycket vackert kan rymmas under samma tak... underbar tavla du köpte och såna fina piontulapner du har fått! Vackert porslin i inlägget nedan också! Mari.

    SvaraRadera
  21. Hej vännen!

    Ojoj hoppas att alla snart är på benen igen!

    Jag blir också lätt rörd till tårar, även när jag allra minst vill det...hihi

    Hoppas ni får en bra söndag!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  22. Nej du det finns så mycket att bli rörd och berörd av...

    Och visst är det konstigt att dessa "döda" ting står där i butiker och på loppisar och bara roooopar efter oss ;) Måste betyda att de inte är så döda som somliga tror *fniss*

    Kram på dig
    Annica

    SvaraRadera
  23. Hej igen!
    Klart du ska få receptet skickar på din mail.
    Kram Helen

    SvaraRadera
  24. Jag gråter för allt. När det går bra, när det går dåligt. Jämt gråter jag. Om min dotter berättar något kan jag börja gråta, hon bara tittar på mig, men HALLÅ mamma!! Hoppas din helg blir bra
    kramar Malin

    SvaraRadera
  25. Hej Lotten! Härligt inlägg! Jag blev berörd av ditt inlägg :-) Hoppas att det är mycket bättre med både mor och son! KRAM!!!

    SvaraRadera
  26. Hej!
    Så fin tavla som du har fått tag på. Önskar dig en fin dag!
    Kram Helene

    SvaraRadera
  27. Här är en till som blir lätt berörd - som liten fick jag alltid ha en kudde i beredskap när jag såg på "Huset på lilla prärien", ville inte visa de andra när tårarna kom... Som tur var hittade jag en gubbe med samma erfarenhet, så nu gråter vi tillsammans på sorgliga filmer. Ibland blir man extra medveten om hur skör livets tråd kan vara och då tror jag ögonen öppnas lite mer och vi kan ännu bättre ta in det vackra runt omkring oss, både saker och känslor...
    Så underbart att din mamma hade änglavakt och att Gus mår bättre... ibland är det tur att man på morgonen inte vet hur dagen kommer att se ut! Underbar tavla... och piontulpanerna har jag inte sett förut - de är ju fantastiska...doftar de något?
    Trädgårdsmässan på Liseberg är 9-11 maj, så nu är det stressigt vill jag lova... Jag ställer mig alltid frågan så här någon dag i förväg - varför tar jag mig alltid vatten över huvudet??? Jag ritar ju och importerar möbler och krukor...vad har jag gjort till mässan? Jo, köpt in 49 olika sorter av prydnadsgräs och perenner som jag nu sitter och gör presentationsskyltar till...varför fokuserar jag inte på det jag ska? Är väl galen och gör det jag tycker om...
    Kramar,
    Bella

    SvaraRadera
  28. Men oj kjære deg, jeg blir aldeles rørt av deg!! Så herlig du skriver og visst blir man rørt av gode og vakre ting. For meg høres du bare så lykkelig ut! :))

    Og takk kjære deg for en gullig kommentar, jeg ble så glad!

    Ha en super dag Lotten!
    Klem Aina

    SvaraRadera
  29. Hej goa du!!! ja att läsa ditt inlägg gör mig rörd...du skriver sååå häärligt!!
    Ja talang var ju kanon...min far spela in det , så vi såg det igår kväll här...!!
    jag blir röd av det mesta, spec som innehåller barnen!! När de visar upp saker eller så , då kommer tårarna med en gång.

    Ser fram emot att se ditt träd!!!

    kram millan

    SvaraRadera
  30. Jag har en utmaning till dig, om du vill !

    kram C

    SvaraRadera
  31. *s*

    ja visst är det jobbigt då de ropar på en...alla underbara vackra saker....

    SvaraRadera
  32. Har jag nämnt att maken är gammal fågelskådare, fätbiolog och allmän naturmupp? Varje gång jag öppnar din blogg kommer han rännande och ska kolla in koltrasten som verkar ha strandat i frugans knä. Och varje gång flinar jag lika förtjust.

    Kram till en koltrastkråka.

    /Ranis

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg