hon sitter mitt i blommorna...

...min lillblomsterfe
hej alla raringar!
är så glad för er alla, ler när jag tänker på er alla!
här hemma har jag en vaxduk utlagt nästan jämt för om/när målarandan faller på...
ingen konstnär inte utan vitmålerska är jag!


fen i min underbara pelagon som jag kånkar ut och in varje natt,
såna sötnosar måste duttas med...

lejontassar som fått möta pensel!


och dessa små underverk...vad det nu är, ehhh...grånker...
som jag köpte när jag och
caroline med den ljuvliga bloggen evelinas hus
träffades på ulriksdal och trädgårdsfikade.
caroline tipsade mig om dessa raringar som låg på fyndhörnan, de har även de, fått dejta pensel och vaxduk...
oh den dan lever jag fortfarande på, vilken härligt insirerande tjej!
och nu på söndag ska jag på bloggträff på rosendahl, gud jag är supernervös och ser såååååå fram emot att möta fler goingar!


gokram på er!

Kommentarer

  1. Fin fe, naturtrogen.
    Annmarie

    SvaraRadera
  2. Vilken söt fe, och jätte vacker pelargon. Jag springer här med plantor och donar med frostvakten i växthuset. Det är arbetsamt med trädgård.

    Hoppas du gillade kakan, jag har gjort en till idag... mums.

    Vad kul med bloggträff. Det är så många man skulle vilja träffa, och besöka...

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hej du goa.

    Så otroligt fin den lilla trådgårdsfen var, vill haaaaa.

    Tänk att man kan vara så nervös för att träffa andra bloggare, jag blir lite hispig när jag tänker på alla jag ska få träffa den 1:a juni på vår bloggträff här, hiiija.

    Å andra sidan kan jag inte vara så anonym på bloggträffen (om man nu skulle vilja vara det) eftersom min butik är ett av utflyktsmålen.

    Men jätteroligt ska det bli att träffa de andra :-).

    Önskar dig en härlig helg Lotten.
    Kraaam
    Melinda

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig blomsterfe! Så fina resultat det blev av dejt med vaxduk och pensel! Vet inte vad dina grånker är för något, ser nästan ut som bokstöd.
    Undrar varför man ska behöva vara nervös för? Jag är precis likadan.
    Ha det riktigt mysigt!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  5. Hej!
    åh så fina detaljer du har i trädgården :)
    Visst är det så kul med all denna vitfärg? :) Har varit och inhandlat 11 liter idag, hihi.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej kära du!!

    Ser att du oxå är vaken sent...jag tycker att det är avkopplande att sitta vaken när alla somnat...lite ifred är aldrig fel när man aldrig är det annars.

    Å, så söööööt din skulptur är...man blir ju så glad!

    Har inte hunnit bli nervös inför söndag ännu men det kommer...

    I morgon är min hemmadag med min 7 åring, det är alltid lika mysigt...vi åker nog in till satn och bara strosar omkring.

    KRAMMMMM vännen!

    Vi ses snart!
    Hanna

    SvaraRadera
  7. Men vad duktig du är som plockar in allt varje kväll...det har jag INTE gjort...det såg jag idag, oj, flera pelargoner mår kanske inte så bra.

    När jag hade USA-besöket här så glömde jag totalt av min trädgård. Fick tips av någon om att istället för att kånka in krukorna varje kväll kan du ta papperspåsar och lägga på som en mössa liksom...hihi....roligt det skulle se ut, alla blommor med brun mössa...haha!!

    Nädu, jag är inte med på den bilden...det är bara våra kära gäster där....men jag förstår precis vad du menar...man vill liksom ha det där ansiktet framför alla fina ord som skrivs...mer personligt så liksom. Jag får väl våga mig på att ta en bild och skicka till dig via mail, MEN på ett villkor!!! ;) Jag vill jättegärna ha ett ansikte på dig med!!! Du har visserligen en bild på dig på bloggen men man ser dig inte så bra....

    Vilken vacker fe i din kruka...skir och vakande...hon vakar att inte rådjuren skall komma och äta upp dina fina dubbla pelargoner. Har du förresten någon erfarenhet av dubbla surfinor? Såg det förra året i en vacker trädgård och var iväg på blomsterhandeln härom veckan och fann lila men tyvärr inga vita då...undrar dock om de får lika mycket löss som de vanliga surfinorna...

    Tack för fina ord hos mig...du är verkligen viktig i mitt liv...älskar att läsa allt du skriver och visar i bilder.

    Kram syrran..fniss...Ann

    SvaraRadera
  8. Men vilken söt trädgårds fe,nu vill nog vi alla ha en...ler
    Vad roligt att få träffa dom andra men är det inte lite nervöst?
    Ha en trevlig helg
    Kram Irene

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Vilka vackra grunkor du har i din trädgård - snart kan vi böja trädgårdspyssla här uppe också.

    Stackare där - samma namn och allt.
    Jag skall kolla om jag har en till - de kostar 69:- och frakten går på 44:-.

    Hör av dig på
    hjortgarden@gmail.com
    så glömmer jag inte - den där lottdragningen gjorde en lite urlakad..

    Kram Maud

    SvaraRadera
  11. Åh så söt blommpinne!! Det verkar som du har en såndär fantastik trädgåd som man kan gå i jätte länge och titta och ändå finna underbara detaljer hela tiden! Ha en fin helg!
    KRAM
    www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  12. Vilken söt fe!!! Ha de så trevligt på bloggträffen i helgen! :-) (Avis) Kram Tina

    SvaraRadera
  13. Hej du lilla målarkludd!:)

    Vilka härliga saker man alltid får möta i din trädgård!! Fen är så söt och...vad kallade du dem...grånker?...är kanonsnygga!

    Är lite avis på bloggträffen, var egentligen sugen på att gå men jisses jag har verkligen inte tid!!! (och inte råd heller snart med de stigande bensinpriserna)

    Ha det så förskräckligt roligt vännen!

    Kram Annica

    SvaraRadera
  14. Hej!

    Bra tips med vaxduk, det skulle man ju ha kunnat tänk ut själv. Men icke sa nicke. Tack för tiset!!!!

    Vacker Fe!

    Ha en bra dag!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  15. Underbar och romantiskt blomsterprydnad! me like!

    SvaraRadera
  16. Fina detaljer i trädgården!!!

    Hoppas du får trevligt på bloggträffen, jag avundas faktiskt dem som får förmånen att träffa dig..!

    ; )

    STOR kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  17. Jättefint blir det när dina trädgårds-pynt blir vita! Fen i pelargonen var ju så söt! Låter jättekul med bloggträff! Hoppas det blir trevligt! Kram /Anna

    SvaraRadera
  18. Jättefint blir det när dina trädgårds-pynt blir vita! Fen i pelargonen var ju så söt! Låter jättekul med bloggträff! Hoppas det blir trevligt! Kram /Anna

    SvaraRadera
  19. Underbara ting du har som fått träffa penseln ! Det är såå kul att måla vitt för resultatet blir alltid så bra! :)

    Åh, vad mysigt med bloggträff, det hade varit kul att vara med på !
    Ha så trevligt med alla bloggvänner!

    kraaam Camilla

    SvaraRadera
  20. Vilka vackra grånker du har. Och feen och alltihopa.Visst är det väl bra med vaxdukar för hela familjens målarkladd egentligen.Kanske vi ses på söndag, kram Katta

    SvaraRadera
  21. Vilka fina bilder! (som vanligt)
    Ja det är lite pirrigt inför söndagen, men det ska bli väldigt roligt!

    Vi ses då!

    Ha det så bra till dess.

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  22. Hello...så härligt att kika in till dig o mötas av fågelkvitter o vackra bilder!!!! Blir glad då!!

    Mysigt med bloggträff ..ha det sååå kul!!!!!!!

    trevlig helg!!

    <3MASSOR AV KRAMAR MILLAN<3

    SvaraRadera
  23. Hej min goding!
    Så underbart söt fe...jag suckar av njutning..:) OCh så kul att du har träffat den supergulliga Carolin, kan bara tänka mig att ni fann varann!

    Tack för dina uppmuntran i gårdagens vånda. Jag har tagit bort det och ångrar så djupt att jag skrev det igår. Helt onödig information oc hbekymmer
    ...faktiskt, men så typiskt jag..:)
    Jag ska framöver bara köra på livets goda ting!
    Nu tror ändå alla att jag är helt rubbad i skallen..:)

    Sköt om dig vännen och ha en fortsatt fantastisk fredag!
    Kraaaaaaam...

    SvaraRadera
  24. Hej Lotten! Jag har en utmaning till dig!

    SvaraRadera
  25. Åh så fina saker du har..fen är ljuvlig..och tassar åh säger jag bara..

    kul med bloggträff..
    ha det så gott..nu ska jag ut med kaffe tillmin målande man..
    kram anna

    SvaraRadera
  26. Nämen Lotten vad gullig du är, jag blir ju alldeles generad.Mailade just dig. Härliga bilder. Är kär i mina grånker :-) men snart syns dom inte i rabatten längre, allt växer så det knakar.
    Ser SÅ mycket fram emot söndag med pirr i magen.
    Kram på dig vännen
    Caroline

    SvaraRadera
  27. Åhh du,vilka fina saker du har i din trädgård..
    Vad roligt med bloggträff,jag önskar att jag kunde vara med,jag kan ju bara tänka mig vad roligt ni har tillsammans...du kan ju hälsa från mig i alla fall :)
    Ha en skön helg Kram Anette

    SvaraRadera
  28. Vilka skojiga saker du har fått tag på!Ha en skön helg :-)

    SvaraRadera
  29. Gokväll!!!

    Här hinner man inte med i det ena fina inlägget efter det andra...har nu kikat ikapp och säger bara att du är amazing! tokgillar verkligen dina bilder och din stil! Hoppas att träffen blir undebar! Stor kram!

    SvaraRadera
  30. Älskar din ljuvliga fe och dina grånker är jättefina!!!
    Måste varit jättekul att träffa Caroline, hon verkar så gullig, precis som du.
    Tänk så roligt ni kommer att få det på söndag, tänk om man ändå hade kunnat vara med. Men imorgon ska jag träffa två bloggare, Ann och Peter, det ska verkligen bli jättekul!

    Ha en härlig helg du goa Lotten!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  31. Gå in på min blogg och var med och tävla!
    kramar Millan

    SvaraRadera
  32. Hej där Lotten! Jisses vad jag har missat många goa inlägg här...har varit lite lat med att surfa sista veckan och det straffar sig nu...har ju missat din tävling också..rackarns också......din lilla blomsterfe är supersöt där hon sitter i pelargonian.....mycket härlig läsning du bjuder på och ljuvliga bilder....frossar i dina trädgårdsbilder...samlar inpiration och vill helst göra om allt i vår trädgård just nu....Ja du ibland kan man känna sig som en bluff men varför är vi såna så vi alltid tycker att vi ska vara så himla duktiga och hinna med allt och helst igår...ibland gäller det och bara släppa alla krav och bara få vara lat och slappa....så underbart det är.....Ha nu en härlig och lat helg utan en massa krav :-)och njut av bloggträffen...blir nog superkul...Kramisar från latmasken i söder //Paula

    SvaraRadera
  33. Vilken underbar lillfé du har!!! Du får till det bra med vitfärgen!!

    Kram Katarina

    SvaraRadera
  34. hejhej! vilka häftiga grunkor fu har i trädgården, fen är supersöt och lejontassarna var ju toppen!!

    jag vet inte om klänningen min var på superrea, men det tyder ju priset på haha.. hängde på en vanlig stång med en liten reaskylt över.. så glad för den!! satt som en smäck i Small!!

    kommer fler bilder på söta syster senare i helgen, ska bli så kul att få fota henne helt iordning imorgon :)

    stor kram sara

    SvaraRadera
  35. Japp, vetenskapsteori för hela slanten... satt igår med en narrativ analys tills jag helt säkert trodde att nu snart blir jag tokig! Nej, men så hemskt känndes det! Men nu är en kladd klar i allafall. Men det är så otroligt dumt, och jag förstår inte hur det kan göra så, men detta är en basgruppsuppgift, alla ska göra något tillsammans och något var och en försig, men alla blir underkända oavsett vems/vilken del som inte är ok! Och då får vi endast veckan före midsommar att rätta till detta, och då ska alla göra det oavsett om det var en individiuell del som blev underkänd! Phu! Fick du nåt vettigt av detta? Känner att jag blir arg bara jag skriver om det men det känndes bra att skriva av sig! Nej, nu är det loppis dags! Kram Petra
    http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  36. Härliga bilder och jag tycker att "VITMÅLERSKA" låter så vackert och poetiskt........ Önskar dig en riktigt skön helg!!!
    Kram fr C

    SvaraRadera
  37. Tjusiga grunker du har i trädgården. Du ska ha så kul på träffen.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  38. Nog är du en konstnär allt!
    Som trollar med vitfärg =))

    Vad roligt med bloggträff i Stockholm!
    Det har jag då missat helt.
    Hoppas ni får trevligt!

    Blev nu lite kär i lejontassarna..
    Så fina!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  39. Din trädgård är som en skattkammare...man ser det ena vackrare än det andra skymta på bilderna...Trädgården blir så trollsk när det finns inslag av feér och andra förtrollande figurer...så magiskt! Jag har försökt skapa stämning med hjälp av krukor som jag travar lite här och där i trädgården men jag inser att jag måste ut på grunkjakt!
    Oh, vad kul med bloggträff!
    Brukar tycka att jag bor bra (nära Göteborg) men imorgon skulle man ju ha velat bo i Stockholm!
    Många kramar kära Lotten/Bella

    SvaraRadera
  40. Klart jag skulle vilja träffa DIG, du verkar så himla trevlig & härlig ju !!!

    : )

    Många kramar från Jenny

    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  41. Vill önska dig en skön solig helg. Här är det kalas just nu. Underbart med sommar. Så vad gör jag vid datorn?!?! Knäpp man är.


    Kram Anna

    SvaraRadera
  42. Hej goa Lotten!!!

    Åh lillblomsterfen är jättegullig och de där andra mockajängerna är underbara!
    Kul att träffa Caroline och de andra på träffen, längtar till nästa bloggträff :)

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  43. Vad härligt att mötas av fågelsång!

    SvaraRadera
  44. Hej Lotten!
    Du må tro att vi har haft en rolig dag tillsammans med våra gästande bloggare. Superkul! Och vänta tills du får se de underbara presenterna jag fick av Ann,jag är sååå glad för dem!!!!!!

    Lavendelpåsen du undrade över har jag köpt av Min lilla veranda Marie, visst är den söt!

    Ha nu en trevlig kväll och en riktigt mysig bloggträff imorgon!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  45. Texten betyder "min fars gamla verktygslåda", jag fick hjälp med franskan..!

    : )

    Kram vännen!

    / Jenny

    <3

    SvaraRadera
  46. Ja då nog är det lite nervöst allt, får bli lite andningsövningar på förtiosjuan. kram Katta

    SvaraRadera
  47. Oh va spännande!!! =)Önskar att jag var där med!! ti-hi...Hoppas att ni får mysigt =) Vilka otroligt vackra stilleben du har i din trädgård!! Sååå fint! Ser du min trädgård så blir du besviken =/ hinner inte med den....Så jag njuter av din hi-hi..kramis Malin

    SvaraRadera
  48. Pelargonien din ser jo så utrolig vakker ut, sammen med den skjønne feen. Og så morsomt med bloggtreff da, blir nok koselig å møte flere av dem du "snakker" med her i blogglandia.

    SvaraRadera
  49. Ljuvligt söt fe!!
    kramar Malin

    SvaraRadera
  50. Vad roligt med en bloggträff....ha en bra morsdag idag....kram

    SvaraRadera
  51. Morrn lotten!
    Ja idag är det dags..ska bli så kul.. men allt lite läskigt oxå... jag skulle gärna vilja ha med en liten go 9-åring jag med.. här finns det bara tonåringar som tycker det är skönt att morsan drar iväg ett tag!!

    Underbar fe..som allt i din trädgård!!

    SES!!

    KRAAM A-C

    ps.. vet du jag somnade till i solen igår..idag är jag ett stoppljus.. så ser du en som lyser rött... thats me!

    SvaraRadera
  52. Åhh så mycket jag missat - här gillar alla bilder du visar.

    Har varit på en föresläsning med Mia som vi hade på jobbet - vilken energi och rättframhet hon har...det var ett antal herrar i lokalen som höll på att sätta slipsen i halsen när de fick en fråga av henne - hon gav verkligen en kick.

    Måste titta lite mer hos dig nu.

    ha det gott!
    Ann

    SvaraRadera
  53. Åh vad duktig du är...tänk vad lite färg kan göra!!

    Fen är underbar...har själv lämnat mina pelargoner ute flera nätter nu..verkar gå bra än så länge..*peppar, peppar*

    Gäller att hålla koll på vädret....

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  54. Tack för att du tittade på min blogsida .Det var jätte kul att få träffa alla er goa tjejor med gemenasamma intressen.Det kändes lite pirrigt att åka iväg för en blogg träff men möten med nya människor är aldrig fel .Vässa arbogarna och lycka till på dina loppis rundor.
    Annika

    SvaraRadera
  55. Mysigt med lite pynt i trädgården!!
    Mysig blogg också.
    Carolina.

    SvaraRadera
  56. HEJ kära du!

    Så KUUUUUL det var att äntligen ses...det var sååå härlig bloggträff, kan inte riktigt samla alla intryck. Shoppade du något? Det blev lite småsaker för min del, ska visa senare. Jag skulle kunnat ha gått där i några timmar till men jag var tvungen att ta mig hemmot vid femtiden. Gud så vacker din dotter var..och otroligt snäll som satt med så artigt.

    Ha det bäst kära Lotten, vi hörs snart igen...måste slita mig från datorn iallafall en liiiten stund!
    KRAMMM
    Hanna

    SvaraRadera
  57. Hejsan, jättekul att få träffas idag, jag är så glad över det. Lite nervöst sådär över att avslöja sig själv i början men ack såååå trevligt. Ha det gott//kat

    SvaraRadera
  58. Hej igen, du det gör jag jättegärna..så jag lovar att höra av mig...har ju klippkort i butikerna i Barkarby :))så...absolut tycker jag vi skall hålla kontakten.//kram kat

    SvaraRadera
  59. Men hallå Lotten! Tack desamma, du var nog verkligen som jag hade tänkt mig dig till sättet pigg och trevlig.Det var så roligt att träffa alla men jag kände mig lite smått förvirrad när jag gick därifrån,men nu har jag landat,kram Katta

    SvaraRadera
  60. Hej Lotten,

    Det var jätte trevligt att träffas. Detta måste vi göra om! Mycket kul att träffa ansiktena bakom alla bloggar. Jag ska absolut försöka ta mig till skopan! Jag hör av mig när jag ska dit!

    Kram

    Mari

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg