åhhh så varmt och tensta feber...

...my cool, adam tensta går varm här!
(nya gummistövlar från coop)
hallå alla goa varma!
har i kväll varit "klassförälder" på min son klassfest, han går i femman.
kan ju säga att tjejjerna i den här åldern ser typ 5 år äldre ut och killarna fjantar runt och impar inte sååå mycket på de bråmogna...
en sak som enade dem var iaf adam tensta, fasen vad han är cooool! oh så härligt det är att se dom dansa loss! jag höll låååååååg profil, hade lovat det...
för när man är
12 år är allt såååååååååååå pinsamt ju
och mamma med på fest är så pest....
vi sitter i skuggan och njuter, lille gus har fått liten liten pool, vilken lycka!
glimtar av mina fynd från miljöantiken
ovan två härligt gamla fönsterluckor,
nedan en liten
glutt av vårt stooooora fönsterprojekt.
fönstret är 228 cm högt och 96 cm brett och ska bli efter en såpaomgång och lite vitt få bli en liten vägg i vardagsrummet. det är från 1800 talets andra hälft och jag är sååå glad i det!
vi får se vad helgen blir av, om det blir massor av gjort eller typ inget...
här finns aldrig nåt mellanting...
varmastekramen till er alla varma!
återkommer snart till badrum del 2...

Kommentarer

  1. Hos dig är det underbart att vara! Guud så fint du har det, köket, underbara soffan ute med rosa täcke o vackra vita kuddar.

    Ja, underbart helt enkelt!!

    kram L

    ps själv har jag en tjej i 5: an, hon är lite less på de barnsliga killarna ibland......

    SvaraRadera
  2. Hellojs där!!!! Im back!!!!hihi:)
    ja här har man då att ta igen!! Klassmamma..japp det är kul det...förra året var vi åt båda våra töser sammtidigt...blidde ett tufft år det...myyyycket att göra...julbazarer, julpysselkväll, hallowenfest,fotbollstränare, klassfotboll mm mm ;) jag som bara trodde man samla ihop pengar till blomma ju;) jaja kul är det!!!

    Så vackert ni har, ika förundran var gång...ljuvliga bilder, härlig utsikt från köket!!!

    trevlig helg i värmen!!! Kram Millisssss!!!

    SvaraRadera
  3. åh så vackra bilder..du har det så fint..verkligne ögongodis..

    Så roligt att du har fått tag på det fina fönstret..

    ja det där mrd 12 åringa..killarna impar och tjejerna flamsar..
    ha det så gott i värmen..
    kram anna

    SvaraRadera
  4. Men så snygga Coopstövlarna var!
    Jag har ju redan köpt från Rusta - har snart mer stövlar än vanliga promenadskor - och här regnar det aldrig! ;-)

    Så vackra kuddar och täcken!

    Vilken klok mor du är!

    Jag jobbar ju på mellanstadiet och det varierar verkligen i mognad både fysiskt och psykiskt.

    Men grabbarna brukar komma ifatt ganska snabbt - fysiskt i alla fall.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  5. De är roliga ungarna, har själv en i 4:an och en i 6:an.
    Fina stövlar du har köpt! Det har kommit så många fina stövlar på sista tiden, de gamla blå seglarstövlarna är history ;)
    Vad fint det kommer bli med fönstret! Härliga bilder! Må så gott, ut och njut!
    kramiz
    niniz

    SvaraRadera
  6. Morgon Lotten,

    Ljuvlig lördagmorgon!!! Upp o hoppa!!!.....*tihi*

    De där stövlarna från Coop....sååå fina...vill ha jag med!! Har ju bara två par gummistövlar redan....men inte kan man ha för många eller? Nääääeee...

    Här har jag missat....är ju mer ute än inne....så härligt

    Toasits....??? Vad händer med den då...målas? Jaaa....*blink*

    jaaa inte får du skämma ut pöjken inte.....*fniss*....flickorna verkar väldigt brådmogna nu för tiden.

    Ljuvliga bilder som alltid hos dig!! Ska bli spännande att få se hur det blir med fönstret senare!

    Ha en skön helg!!
    Kramar, Ulrika

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Mysiga bilder som vanlig :) Det där fönstret kommer att bli hur fint som helst!
    Ha en underbar helg!
    Kram.

    SvaraRadera
  8. Här i huset är det nog också lite så noll eller hundra. Efter hundra måste man ju ladda lite för att orka med hundra igen så då blir det noll emellan.Vad häftigt det låter med ett sånt fönster jag älskar gamla fönster.Kul att du var klassförälder och fick chansen att va med på ett hörn. Min nioårige son hade en liten tejkompis på besök i går de hade lite film och bus kväll tillsammans.Ha en skön helg,kram Katta

    SvaraRadera
  9. Jaa..det var tider det,då man var klassmamma...
    Men du !!! Himmel vad fint du har det ute nu..alla kuddarna där i soffan...fina fönsterjalusier och vad är det jag ser..ett fönster som ska bli en vägg sen !!Åhhh vad fint..jag riktigt längtar tills du kan visa det sen...
    Ha det så skönt i helgen,jag är på jobbet o smygbloggar lite ;)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Hej! Alltid så mycket fina bilder hos dig! Ha en skön lördag! Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Oj, vilket vackert fönster..!

    Gummistövlarna är ju bara helt underbara, hur mycket kostade de ? Jag behöver nämligen ett par nya...OCH snygga !

    Många kramar från Jenny

    <3

    SvaraRadera
  12. Hej!

    Många fönster väggar som byggs in....få se om jag lyckas övertala han här hemma.....så vackert!

    Ser härligt ut på eran skuggig plats...

    Ha´nu set så gott!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  13. Är sååå nyfiken på din vägg!!
    Spännande =))

    Fönsterjalusier!!
    Såna har jag rännt runt och letat efter.
    Fick frågan om det var för att hålla solen borta...
    Näe,prydnad sa jag.
    Blicken jag fick avslöjade vad han tänkte*Skrattar*

    Njuter som vanligt av dina bilder!

    Ha en underbar helg//Kram Hannis

    Ps.Vilken tur att du kunde hålla dig från att kasta dig in i dansandet =))

    SvaraRadera
  14. Hallå där i sommarvädret!

    Vilken fin header du har gjort! Vilken bild alltså, men de fina penséerna och glas(?)bubblorna... Vackert!

    Haha, jag minns hur det var när mamma var sååå piiinsam! Duktigt av dig att hålla dig i skinnet ;).

    WOW vilket fönster! Det kommer nog bli hur härligt som helst!

    Det låter som ni haft det härligt! Vi har firat min man som är färdigpluggad nu, och idag har vi bara tagit det lugnt. Lilla H har ju haft öroninflammation, men det börjar gå mot sitt slut nu tror jag. Skönt!

    Ha en fortsatt toppenhelg!

    Kramar!

    SvaraRadera
  15. Gud så härligt du har det, ser så skönt å mysigt ut...

    SvaraRadera
  16. I dina bilder kan man verkligen drömma sig bort....de känns så avkopplande!!

    Önskar dig en fortsatt skön helg! Stor kram!

    SvaraRadera
  17. Hej vännen!

    ja idag måset väl den lilla godingen ha fått bada mycket... det är ju helt otroligt varmt... och härligt ska väl tilläggas!

    Men såna fantastisk bilder.... som vanligt... stum av avund och dreglande mun!

    KRAAM Ann-Catrin

    SvaraRadera
  18. Min pappa ska åka till kontoret hos dem jag hyr av, och prata med grannen & med hyresvärden som ju faktiskt äger huset jag hyr, sen får vi se vad som händer efter det. Personligen vill jag helst hyra ett annat hus, med bättre grannar & bättre läge!

    Många kramar från Jenny

    <3

    SvaraRadera
  19. Dom stövlarna du...kan nog bli att jag härmar dig lite där du!!!
    ska bli så himla kul att se det fönstret på plats i sinom tid!
    Har en kille i fyran..och de är en himla tajt klass...med lika många tjejer som killar, och är tillsammans även på fritiden ...spelar fotboll ihopa..mm.....än så länge!
    Ha en härlig helg!
    kramis

    SvaraRadera
  20. vilket underbar fönster..det ska verkligen bli spännande att se på plats sen....

    ler då jag läser om 12-åringen...är i precis samma sits, jag....*s*

    Kram på dig från Linda

    SvaraRadera
  21. Hej Lotten!
    Tack för din omtanke, jag hoppas det löser sig snart. Helst den här veckan så jag kan gå vidare.
    Vilka härliga bilder du visar, det ser så mysigt ut på er altan, ja överallt. Köket, trädgården hur hinner du! Sitter här nu igen mitt i natten och kommer väl att ha värsta "blogg fyllan" igen imorgon...fniss! Kan ju bara inte låta bli att kika vad alla hittat på.
    Tack för härliga inlägg och vi ses snart igen!
    kramar
    Karin

    SvaraRadera
  22. Men wow!! Ny design! Otroligt fint, Lotten. :-D Och lite finjusteringar på underrubriken - det såg jag allt. Tjusigt!

    Gumman, så mycket härligt du visar. Det där fönsterprojketet gör mig nervös ;-) men det är klart att NI klarar biffen.

    Haha, vilken omtänksam discomamma du är. Du sprang inte upp på dansgolvet och viftade på rumpan och sa "kolla in kids, så här ska det göras"?? ;-)

    Och lille Gus sitter i bassängen och plaskar? UNDERBART.

    Kramar, Rana

    SvaraRadera
  23. Hei på deg, Lotten!

    Det ligger en utmaning til deg på bloggen min, hvis du vil, så klart...

    Klem

    SvaraRadera
  24. Så himla fint. Och fönstret sen, villha!!
    Kramar M

    SvaraRadera
  25. Vilka helt underbara trädgårdshörnor du har, så vackert! Och mysigt med alla kuddar så där i en enda rad, inbjudande! Fina gummistövlar du har köpt och den lilla vita trälådan med fransk text, så fin, en sån har jag med! : ) Wow, vilket fönster, det låter otroligt vackert! Ha en skön och solig söndag! Mari.

    SvaraRadera
  26. Tusen tack för att du hälsar på hos mig....Jag blir verkligen glad! Det ser verkligen mysigt ut på bilderna som du visar Kram Susanne

    SvaraRadera
  27. Vilka vackra bilder! Kram Karin

    SvaraRadera
  28. Fönstret är såå vackert och det förstår jag det att du är nöjd! :)

    Ser så mysigt ut där i soffan med alla fina kuddar !

    Varm kram!
    Camilla

    PS! Tack för goa ord!

    SvaraRadera
  29. vilka vackra bilder du har tagit! Verkligen fina! Söta stövlar. Mycket roligare att ha stövlar med nått mönster än trista militärgröna.. Mina är rosa med lila små blommor på :-) Regniga dagar blir roligare på det sättet!
    Trevlig vecka!
    Annelie

    SvaraRadera
  30. Hallojsan!
    Vet du Lotten, den översta bilden är så vacker så jag nästan svimmar! Ser ju ut som i en inredningstidning!!!! Du är verkligen min idol!!!
    Och sen har du hittat fönsterluckor också, som jag letar efter sådana!!!! Det är ju sååå fint! Och vilket fönster!!!! Kommer att bli så vackert i vardagsrummet, jag längtar tills vi får se bilder framöver!

    Ha en riktigt härlig vecka min goa bloggvän!
    Kramar Marie

    Ps. Vilken tur att du inte gjorde några pinsamheter på klassfesten, hihi.

    SvaraRadera
  31. Kom ihåg när man var liten och ens mamma eller pappa skulle vara med på ngn klassfest... man tyckte det ju var så jobbigt och nu är man som är den där föräldern :-)

    Fina bilder du visar, gillar pläden och kudden på bilden längst ned.

    Ha en bra vecka!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  32. Åh, vilken fin blogg och vilket hem du ser ut att ha!!! Bara ett litet problem... Jag har jättesvårt att läsa texten när du skriver med vitt!

    SvaraRadera
  33. Jo det är klart att det går att kombinera, det gör du ju jättebra tycker jag. Men jag känner själv att jag skulle bli lite väl spretig. Att det är ngt annat på ngt sätt. Och sedan kan jag ibland fastna i så mycket vackra blomsterbilder att det andra - inredningen av hemmet - liksom försvinner bland alla växter. Och sedan tycker jag det är så himla roligt med att designa och fixa med sidorna ;).

    Ha en riktigt härlig början på veckan! Kramar M!

    SvaraRadera
  34. Åhhh Lotten, du med din underbara trädgård med alla vackra vrår!!
    Undra sa flundra om det hänt något med det vackra fönstret i helgen??
    Ha en underbar måndag.
    Kram Caroline

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg