baj the way...

...hammarbyträdet har ju slagit ut nurå!

varje morgon följer lilleman och jag i från vårt badrumsfönstret häggen här utanför.
vi väntar på att häggen ska brista ut i värsta hammarbysången!
och i dag är det full arena och alla skriker mååååååååååååål!
kan ju säga att i min familj är hammarby nästan som en familjemedlem,
inte så noga för min del...
men på allra blodigaste för man och son, och det är tommy som döpt trädet, hm!
jösses...och en annan som går i spinn på burar och rostiga små eklöv,
jaja bara man har nåt att spinna på så är det ju bra ju...
här är mitt spinn dårå, lite piontulpaner i rostiga hyllan!


loppisfynd är med spinn, kakburken ärmitt senaste fynd!
en mycket varmkram från lottens vita och gröna...

Kommentarer

  1. Hej Lotten! Superhärlig kakburk. Och piontulpanerna är ju toppen. Kan inte komma på att jag har sett några såna. Har jag missat någ kanske. Måste öppna upp gluggarna. Ha en underbar torsdag!!

    SvaraRadera
  2. fnis fniss fniss!! Hammarbyträd..ja det ksulle mannen se..Han skulle nog ha ett Elvsborgs träd då..eller ett Brynästräd..tänk vad de kan få till det våra män!!!

    Så fin burk..så trevlig..underbara bilder du visar..

    Nä nu måste jag skynda mig..Ska in till stan..lämna bilen på service..och handla massa fina rosor o lavendel...

    ha en bra dag..
    kram anna

    SvaraRadera
  3. Hej Lotten!

    Och vad de är vackra piontulpanerna!!!!!!!!!!

    HAmmarbyträdet....då blir det väl skött av man och son då,rensar och vattnar...fniss.

    Må så gott i solen!
    Miamaria

    SvaraRadera
  4. Åå så vackert. Vilken underbar burk!

    Kudden är Greengate men jag tror att den kan vara slut, förra årets kollektion dessvärre.

    Kram/Julia

    SvaraRadera
  5. Det är klart man måste ha en hägg - det upptäckte jag i helgen i Alnarps slottspark. På långt håll såg jag ett träd som var helt översållat med vita blomster. Var tvungen att gå dit och kolla - jo visst var det redan en hägg! Bestämde mig på studs att en sån måste jag bara ha!!!!
    Kram Randi

    SvaraRadera
  6. Piontulpaner... mmmm *ler drömmande* Såå otroligt vackra. VAR kan man hitta dessa skönheter??

    Tulpansäsongen borde väl egentligen vara över nu? I lördags på marknaden i Arles, Provence hade de massor med buketter med pionknoppar till salu. Tyvärr trodde jag inte att de skulle klara sig hem till Sverige så jag köpte solrosor istället som fortfarande står och lyser upp mitt kök. Det är också ljuvligt

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Oj så mycket vackert du visar idag igen!
    Kakburken var ju hur fin som helst!
    Ha en fin dag.
    kram!

    SvaraRadera
  8. Jätteläcker kakburk. Jag gillar gamla burkar. Piontulpaner är ju så fina, det där var en läcker färg.

    Ha det gott!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  9. Heja heja heja Bajen
    Hammarby e dom bästa

    - så brukar mina svågrar skandera. Jag kanske skulle tipsa dem om att vallfärda till ert träd..? Kanske de och din man kunde bilda en lten manlig gemenskap..?

    Piontulpanerna - otroligt fina. De ser så där lite vulgo-eleganta ut, tycker jag. Och sånt kan man INTE få för mycket av. Själv håller jag på att bli lite motvilligt kär i pionvallmo. De är också vulgo-sköna.

    Lotten! TACK för varma och kloka ord hos mig. Den här veckan kommer inte att bli min bästa. Ingen fara med mig, jag kommer så klart igen, men just nu råkade det bli lite tufft. Så tack för dina ord.

    KRAM,
    Ranis

    SvaraRadera
  10. Hejsan! Vilken läcker burk!! här får vi nog döpa häggen till AIK då;o) Kram P.

    SvaraRadera
  11. Hej! Tack för din kommentar! Ang staketet i bakgrunden så har jag tur att få njta av det fast jag bor i hyreslägenhet, det är nämligen grannens! Hon är väldigt trädgårdsintresserad, och har det så fint. Hade jag känt henne bättre hade jag bett om att få fota där.

    Känner igen det där med fotbollshysterin.. man får verkligen planera grejer man ska göra så det inte krockar med någon viktig match! Men då är det tur att man har ett eget intresse.. att sitta framför datorn och läsa bloggar!! =)
    Ha det gott! Kram /Anna

    SvaraRadera
  12. Vilken fin plåtburk! Och tulpanerna var ju supervackra : )

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  13. Tur vi inte är så sportintresserade här hemma...*s*

    Guud sikken fin kakburk-avundsjuk!!

    Kramizzz

    SvaraRadera
  14. Ett hammarbyträd?! *ler* Nu känner jag mig lite extra hemma i din blogg. Är bajare sedan födseln och stolt ägare av en supportertröja strl 62 dvs min första...Grön med vitt hjärta på magen där det står bajen.

    Kändes riktigt skönt att bajen knycklade till djurgårn igår... Idag spelar makens AIK här hemma i norrköping...hmm vi är lite sportnördar i familjen...

    Kram Annica

    SvaraRadera
  15. Hihi, så ni har ett hammarbyträd!!! Häftigt! Piontulpanerna är helt ljuvliga och den där plåtburken ger mig hjärtklappning!

    Angående vårat utbygge så ska vi göra allt själva tillsammans med min mammas make. Dock ska vi ha hjälp med plåttaket och putsen på huset.

    Ha en riktigt trevlig helg Lotten! Själv hoppas jag på massor av inspiration och en del shopping i vårat södra grannland.
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  16. Vilka underbara saker du visar...vilket fynd du gjorde med kakburken!!! Jätte fin. Kram Tina

    SvaraRadera
  17. WOW säjer ja bara om KAKBURKEN...Har aldrig sett en vit ;D de brukar vara så himla färgglada...ibland riktigt gräsliga ;D
    Så grattjo till den, många avisa får du räkna med ;D kram/k

    SvaraRadera
  18. Ja "Hamarby" är vackert!
    Tulpanerna var också väldigt vackra!
    Härlig kakburk du fyndat på loppis!!
    Ha det gott!
    Kram
    nina

    SvaraRadera
  19. Vilka vackra tulpaner. Några tulpaner finns inte att få tag i här längre. Kakburken var riktigt fin.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  20. Heisann!

    Har vært innom og kikket og kost meg med masse lesing og koselige bilder. Kommer gjerne tilbake :=)Nyt vårdagene

    SvaraRadera
  21. vackra bilder... fina fynd!

    SvaraRadera
  22. Hihi Hammarbyträd..min man skulle nog säga Brageträd. Han är riktig super Brage fan. Vem sjutton som nu har hört talas om det laget utanför Dalarna :)Själv är jag infödd AIKare (Törs jag knappt säga men jag är född på Karolinska)

    Dina tulpaner är så läckra. Vilken fin färg. Och burken förstår jag att du gillar. Jag är själv burk fantast.

    Jag skickar receptet jag lovat dig ikväll.

    Ha det gott!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  23. Hej du härliga människa.

    Jag bara älskar dessa piontulpaner!Såg att de hade skirt rosa med ett inslag av lime på vår blomsteraffär här. Måste nog gå in och köpa såna! :-)

    Den där burken, har du rört den med en färgburk, den var så ovanlig...Väldigt, väldigt vacker!

    Hoppas att du har lika vackert väder som vi har.

    Sköt om dig!
    Kramisar i massor
    Melinda

    SvaraRadera
  24. Oj vilken vackra piontulpaner du har,kommer nog att köpa såna lökar...hihi
    Kakburken är så snygg.
    Kram Irene

    SvaraRadera
  25. Blir så glad för dina besök på min blogg,vill bara att du ska veta det.Bor du i Stockholm? Bodde i Täby som tonåring i 3 år,så Stockholm har en stor plats i mitt hjärta...Jag känner mig som hemma när jag är där.
    Min man och jag åker dit ibland och då bor vi på sjöfartshotellet. Kram Susanne

    SvaraRadera
  26. Oj betongtavlorna låter spännande.
    Hammarbyträd, vad roligt. Vackert var det och den där lådan var också vacker. Glöm nu inte kl 1205 imorgon.
    Trevlig helg!
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  27. Här i huset är det sonen som står för fotbollsspinnet men då är det AIK som gäller.Själv är det ju rostigt och sånt jag går i spinn på med.Varmaste kramen till dej Lotten., från Katta

    SvaraRadera
  28. Fina prylar du visar. Jo då här bor också en Hammarbyare (alltså min man)
    kramar malin

    SvaraRadera
  29. Hihi Skönt att det är någon som förstår en liten hammarbajjare;)

    Kramkram
    Annica

    SvaraRadera
  30. Hej Lotten!
    Underbart inlägg *hihi* och jag kan säga att jag spinner på också när jag ser dina bilder..! Vad fin krukpåse eller vad man skall kallas det du har. Sytt själv?
    Kraaaam
    Mia

    SvaraRadera
  31. Hejsan.. ja visst e det fint mad fontän.. Det har alltid varit min dröm...

    Ha en skön helg.. kram

    SvaraRadera
  32. Ja vi har väl samma spinn. Ja inte med fotbollen då förstås, utan det andra... Det kan man verkligen gå i gång på.
    Piontulpanerna är ljuvliga!
    Ha en härlig pingsthelg!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  33. Jodu, det är tur att man går igång på olika saker...annars vore det väl trist!
    Älskar dina piontulpaner!!
    Ha en härlig helg!!
    kram

    SvaraRadera
  34. Åh va fint och så härligt med hägg!..längtar tills den blommar och doftar här hos mig oxå! Ha en skön helg! Kram :)

    SvaraRadera
  35. Håller med dej om att loppisfynd eller ett jätterea-fynd gör en glad länge.
    Vilka underbara piontulpaner du har, sådana har jag inte sett förr.
    Önskar dej en trevlig helg!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg