här är det rutigt!


halloj idag är det alldeles tossigt rutigt...


är inte kungsängsliljan en vacker ruta!?



armeringsnät älskar jag!

detta skåp har varit högblankt och brunt med glas á la 70-tal, var tänkt till kalles rum men ...

...har det hamnat på en kökshylla, tycker ni att jag ska ha en hasp i stället?
vitmålade trälådor med nät

lottens älsklingsrutor!


älsklingsrutor - våra nya fönsterrutor med spröjs

älsklingsrutmat - rutbröd och chockladrutor

älsklingsrutblomma - kungsängslilja

älsklingslattidsfördriv - tvrutan

älsklingsbloggarrut - momorruthsann

heltomöjligruta - 6-pack på magen...


ha det gott alla älsklingar som heter rut och alla ni andra med!


rutigakramen lotten

Kommentarer

  1. Hihi...heltomöjligruta...
    Men såå fint skåpet är! Skulle nog bli super med en hasp! riktigt fint skåp!
    Hoppas du får en bra dag.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. hej vännen!!
    Du har verkligen fått till det..sicka finba inlägg du har gjort på denna utmaningen..jätte trvliga..
    nu gav du mig just en ide...armeringsjärn..ajg har funderat på det ett tag..nu kom jag på hur jag kunde använda det..jo som blomstöd till klätterväxter-tack för alla underbar inspiration du strör runt dig...

    Jätte vackra bilder visar du i dag..så fint köksskåp..

    och du har spröjsade fönster..det vill vi ha med..mest ja...

    ha de gott..
    kram anna

    SvaraRadera
  3. Hejsan!

    Rutigt är fiiint! Jätte fina bilder och du vad underbart med fågelkvittret. Så underbart vårigt.

    Ha det gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Hihi, vad roligt du skriver om olika rutor! Och fina rutor du visar från ditt hem! Kram /Anna

    SvaraRadera
  5. tjena rutan!
    åå, vad fina bilder du visar... jag fick scrolla ner och njuta lite av blommor också.

    chokladrutor är mina favvisar också :-)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Vad bra du gör utmaningen varje dag! Superkul!

    Armeringsnät är verkligen toppensnyggt i trädgården. Så praktiskt oxå.

    Kramis

    SvaraRadera
  7. Jättfint skåp, och gillar verkligen lådorna med nät, SNYGGT!!!

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  8. Du har lyckats att hitta en massa rutor också. Det är mycket som man inte tänker på i vanliga fall, att det är rutigt alltså...
    Kungsängsliljan är en härlig ruta...
    kram
    Marie

    SvaraRadera
  9. Vad mycket fina rutor du hittade.Gillar dina favoritrutor du skriver med. Ja visst slutar man inte tänka i mönster,som dan innan det var blommigt stod jag på Hötorget och köpte lite blommor och insåg att jag var dum som inte tagit med kameran och fotat blomsterståndet där med alla färger och sorter, sen när jag var på väg hem igen kom jag på att jag har ju för sjutton kamera på mobilen.Dum man är ibland. Vad häftigt att ni ska sjunga på dopet, hoppas verkligen era röster klarar sig från snuvan då.Ha det så bra,kram Katta

    SvaraRadera
  10. Hahahaha!!!!

    Här blir man på gott humör.

    Sjukt att blommor kan vara rutiga. Jag hyser för övrigt en oklar hatkärlek till kungsängsliljan. Jag kan inte bestämma mig för om den är spröd och skön eller bara vidrig.

    Sexpack på magen? KÄRA du. Vad fan är det? Maken brukar springa runt (han har tagit upp träningen igen två barn senare) och vrida och kråma sig och trycka in magen med händerna och säga: "Men ser man inte rutorna? Nästan? Eller?" Han är verkligen skitsnygg, men det där varandet eller ickevarandet av rutor skiter jag fullständigt i. Lite manlig bredd, så är jag så nöjd så. Och pratar vi om rutor på oss kvinnor, så säger jag bara: va?

    :-)


    Mer då? Jo, betong!!!!!! Jag vill också! Men är det inte skitsvårt och jättetungt?

    Hörs snart!
    Kram!

    Rana

    SvaraRadera
  11. Jag visste att det var nåt mer.

    Armeringsjärn!!!! Snyggt! Var köper man det? På Bauhaus liksom? :-O Hur har du förankrat det? Jag tänker att det vore superfint för blomsterböna, luktärt och andra slingrande små älsklingar.

    PoK, Rana

    SvaraRadera
  12. Oj vilka vackra skåp med nät! Har du tillverkat dem själv? Ser hur fint ut som helst och jag har själv gått och lekt med tanken att bygga en "flugskåp" istället för att köpa ett dyrt!

    Ja rostiga armeringsjärn är superfina, och mycket användbara!

    Ha en skön dag!

    Kram
    :)Anna

    SvaraRadera
  13. Dom där trälodorna med nät gillar jag!! Jag har lagt in lite bilder på doptäcket som jag pratade om häromdagen. Kom och kika om du är intresserad! Hoppas ni får ett fantastiskt dop! Det är så kul med dop tycker jag. Men mycket jobb om man inte vill göra det enkelt för sig. Vilket jag aldrig riktigt gjorde ...

    SvaraRadera
  14. Lotten du är väl för rar, tror nog du tog i lite väl, tack snälla för dina kommentarer så glad jag blir...
    Rutor, härliga bilder och vilka mysiga teman, har inte bloggat runt på hela veckan så nu har jag massor härligt att ta igen... Kram på dig Malin

    SvaraRadera
  15. Hej Hej!

    Ja, kungsängsliljan är verkligen en vacker blomma och väldigt passande till dagens mönster!

    Den vita trädlådorna med nät var superläckra.

    Ha det fint! //Jill.

    SvaraRadera
  16. Vad mycket fina rutiga saker. Det jag visar idag visar du oxå. Jag tog kort på våra kungsängsliljor.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  17. Åh, vad härligt rutigt det var här !
    Skåpet var helt sjukt snyggt !!! Fint som det är med knopparna...

    Armeringsjärn är såå läckert att ha i trädgården, det ska jag oxå införskaffa !

    kram på dig och ha en skön helg !
    Camilla

    SvaraRadera
  18. Oj vad fina bilder du visar i din utmaning du har att utföra, gillar verkligen din trädgård.

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  19. Härliga rutiga bidrag! Imorgon avslutar vi med flätat! Spännande! Ha en mysig kväll! Kram Karin

    SvaraRadera
  20. Hejsan!

    Såg idag att mina kungsängsliljor blommar för fullt, de är så söta! Armeringsnät är jag helsåld på, har det lite varstans i trädgården och vill bara ha mer!!!!!!
    Skåpet ser jättefint ut, skulle säkert vara snyggt med en hasp också. Jag gillar verkligen dina trälådor, visst hade du köpt dem på Plantagen, eller är det jag som minns fel?

    Vet du, Ann är min älsklingsbloggarrut också. Vi ska faktiskt träffas om ett litet tag, ska bli superkul!

    Tack goa söta du för din supergulliga kommentar hos mig idag, jag fick nästan tårar i ögonen av alla snälla ord. Hoppas verkligen att vi kan träffas framöver!

    Ha en bra fredag!
    Kramar Marie

    SvaraRadera
  21. Heltomöjligruta du är rolig du..ler
    Vad fina ruter du visar,och jag skulle också vilja ha heltomöjligrutor.
    Kram Irene

    SvaraRadera
  22. Hej!
    Fina bilder du visar!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  23. Hi hi, du får då alltid till det!!!!

    Trevlig helg!

    Kram L

    SvaraRadera
  24. Hej, gillar verkligen nät-trälådorna-snyggt!

    Du har inspirerat mig t att ha temainlägg jag med, om det är ok??Kram Linda

    SvaraRadera
  25. Åå dina sååååå underara inlägg...kul att läsa dina favvosar!!!!Kul ide ju!!!

    kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!!

    millemammsen!!!

    SvaraRadera
  26. Hej hej o tack för mysig kommentar!!!
    Ville bara kika in på en kvällskram !!!!;)

    ~~* W I T H ♥ L O V E *~~
    Millan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg