dagens tema - randigt

lite loppis fynd och på min stol med randig kjol!

en ros i min trädgård, rosa mundi

randgräset som växer som bara den, nån som vill ha?


den enda randiga familjemedlemmen!

oh vilken underbar helg, sol och utemys!
jag häger på ellas inspiration mönsterutmaning denna vecka, gör det ni med!

mån - randigt
tis - prickigt
ons - blommig
to - rutigt
fre - flätat

vi får väl se om hur det går, just nu så känns prickigt inget som jag har, har en ganska enfägad ofärgad smak, fy vad trist det lät då...ska prickspana!
det enda jag kommer på är mina och barnens fräknar, men dem ska ni slippa,hihi!
härovan är iaf min randkavalkad
övrigt om lottens ränder
- - - - - - -
favortitrand - den som man får i solen
favoritrandigblomma - randgräs och rosa mundi (se bilder)
favoritrandigmat - kalles randiga och polkagris
favortitrandibloggare - bland rosor och tistlar, med bloggaren som heter randi...
ha det bäst!!!!
varmaste randigaste kramen lotten

Kommentarer

  1. Är väldigt svag för randiga blommor - dom är så läckra!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Jooo fräknarna vill vi se!! Det är ju sååå charmigt med fräknar!!

    Randgräs?!! NEJ TACK! har slagits med det förr, är äntligen av med det och det kommer inte in igen! Trist men sant*tihi*

    Ha en skön dag!
    Kram/Ulrika

    SvaraRadera
  3. hej!
    Åh så härliga bilder du bjuder på !
    Fräknar måste ju vara de vackraste prickarna som finns :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. så fina randiga blad..
    och rosen så randig fin..
    jag har polkagrisrandiga flox...

    ha det så gott vännen..
    kram anna

    SvaraRadera
  5. Åååh...jag älskar Rosa Mundi, har inte den själv , men en liknande!

    Kram, Jenny

    <3

    PS. Din vinst är packad, åker på lådan när "tillfälle" ges..! DS.

    SvaraRadera
  6. Så fina randiga bilder du hittat!

    SvaraRadera
  7. Randigt, randigt, randigt vart ögat än ser åt för håll...Men att du inte har något prickigt hemma då :)

    Själv har jag iallafall redan fått prickar på fönstren. Nedrans flugor...måste de skita ner så???

    Har inte kunnat lägga upp något randigt än. Bloggen krånglar lite för mig. Funkar inte att lägga upp bilder. FÅr se om det blir något framåt kvällen för utmaningar är ju alltid roligt :)

    Kram på dig
    Annica

    SvaraRadera
  8. Prickigt.. det går jag vrekligen igång på... i allt nästan!!

    randigt...ohh ja det gillar jag med!!

    Underbara bilder som alltid hos dig!!

    Tack för att du delar med dig!!

    Kram kram A-C

    SvaraRadera
  9. Härlig randig tolkning! Vi ses imorgon! Kram Karin

    SvaraRadera
  10. Gillar den randiga blomman - den var verkligen läcker!

    SvaraRadera
  11. Vilken kul idé med mönster-tema! synd att jag har tentaplugg denna veckan, men kanske en annan vecka.. =) Fina bilder du bjuder på. Ska bli spännande att se dina fräknar imorgon! =) Kram /Anna

    SvaraRadera
  12. Underbar tolkning på temat! Gillar dina bilder skarpt!

    Måste fråga om din vaxduk till höger, var har du hittat den???

    Ha det gott, kram!

    SvaraRadera
  13. Jättefina bilder. Härliga tolkningar av temat :)

    SvaraRadera
  14. Vilket underbart randigt inlägg! Gräs, blommor och missen! Kul teman, om jag inte hade så ånga inlägg som väntar på att komma ut så hade jag hakat på! Mari.

    SvaraRadera
  15. Det var många fina randiga bilder du visade.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  16. Oj så sommriga bilder, blir alldeles sjuk här...
    Randgräset är läckert.

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  17. Vad svårt det låter med mönstertema. Tror jag hoppar det :-) Randgärd gillar jag!! Kram!!!

    SvaraRadera
  18. Hej raring,
    Vad mysigt, jag älskar koltrastsång. Det väcker minnen.
    Vad kul med randigt. Rosen är superläcker och katten också.
    Kram på dig
    Caroline

    SvaraRadera
  19. Hihi...va´ du fick till det!!!
    Läckra bilder. Och randgräset älskar jag!!! Perfekt om man vill bli av med gräsmatta. Bilden på kissen är helt underbar!
    Kram randiga Randi ;)

    SvaraRadera
  20. Tack så mkt !
    Jag gillade verkligen din ros :)

    SvaraRadera
  21. Hahahah! Ja vi får väl se om du blir lika glad när du ser VAD du har vunnit..!

    ; )

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  22. Så fina bilder till temaveckan!
    Prickar är något jag gillar starkt, så morgondagen är min favvodag!
    Ha en skön dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  23. hIHIHI;)kUL INLÄGG!!!
    mycket härliga räder du visar,,,,kissen är ju för söt..o din ros..ljuvlig!!!!!!

    japp, ser fram emot prickigt..hade bara en sak på g först, svårt tänkte jag...så har jag fotat hela kvällen här..nu kan jag ju inte välja juuuuu!!!!

    Ha det så fint i vår solen!!
    Hoppas ni får en härlig vecka!!
    ♥Kramar Millan♥

    SvaraRadera
  24. Fina ränder, det där gräset är ju verkligen randigt och blomman liknar en polkagris. Min absoluta favvo är den randiga familjemedlemmen, mjau.Kram Katta

    SvaraRadera
  25. Oj,vad din katt är lik min som kopior:O)Fint med randigt,har rätt mycket randiga tröjor.....Bilden på dig är det stockrosor?är ju så vackra.

    Kram Katarina

    SvaraRadera
  26. ¨sååå god katt!

    SvaraRadera
  27. Här är det inte långrandigt att kika in! Här händer det grejer minsann.
    Blomman är ju bara så vacker & kissemissen skulle jag gärna ha gosat med. Vi hade katt då jag var liten, men min sambo är superallergisk, synd det.
    Kollar väl in i morgon om du funnit några prickiga ting i ditt hem!

    Sköt om dig i vårvärmen & ha det gott /madelene

    SvaraRadera
  28. Här var det randigt minsann! Rosen är helt ljuvligt vacker och randgräs har jag också lite överallt i trädgården.
    Ser med spänning fram emot prickarna imorgon, hihi.

    Ha en härlig tisdag Lotten!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  29. For noen vårlige og flotte bilder du viser=)

    Og så masse vakkert du viste på bildene i innlegget under...sukk!
    Ha en fin uke=)

    SvaraRadera
  30. Åh så härftigt inlägg skoj med teman!
    Älskar verkligen den rosen, så vacker!
    Nej, dags att åka iväg till en seminarieuppgift, phu, håll tummarna för mig, ler. Ha en go dag! Kram Petra
    http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  31. beautiful photos
    I love this blog
    xo andy

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg