blommiga onsdagen!


körsbärsträd i full blommning i kungsträdgården, är ju så man blir tårögd!



dagens tema - blommigt, mitt absoluta favoritmönster !

kvällskaffet på altanen, sommarvaxduken från lene bjerre är på!

min älsklingsstol, och favoritstövlarna!


på våren byts det till antika spetsgardiner på badrummet

lottens blomigaste lista!

favortitblomma - gammeldagsa rosa rosor och vit syrén

favortitblomdoft - liljekonvalj och doftpion och såklart rosen

favoritblomsång - blåsippan ute i backarna står

favortiblomfärger - ljust rosa och vit

favoritblomsterkonstnär - tage andersen

favoritbloggarblomma - vita ranunkler marie

i går hade jag lite problem med prickarna, hade inte så mycket på den fronten men blommigt däremot jösses, det finns överallt här hemma...


en bamse blommig kram till er alla underbara!

Kommentarer

  1. Underbart blommigt inlägg ! Jag håller med dig, blommigt finns det gott om i hemmet !;)

    kram
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Så fina blommiga saker du visar,och det är så romantiskt men blommigt.

    Kraamm/Irene

    SvaraRadera
  3. Nämen Lotten, är det inte dags att sova nu? ;)

    Även om jag inte har gröna fingrar så uppskattar jag verkligen blommor i levande och tryckt/vävd form.

    Såg namnet Tage Andersen - för ett par år sedan besökte Ann och jag hans affär i Köpenhamn. Jisses vad fina saker . . . och DYRA! Plockade med mig två av hans böcker för att betala i kassan. Kollade inte prislappen. Å se´n kom det då på danska: "halvfjärs...halvträs...###...???" o.s.v. Och jag svarade "Va ba?". Jojo, det var bara att hosta till och hosta upp liksom ;D

    Nu får vi väl gå och lägga oss va? Ja, du hos dig å jag hos mig alltså ;)

    Peter

    SvaraRadera
  4. så mange vakre stoffer med herlige blomstermønster du viser i dag=)
    Ha en fin onsdag=)

    SvaraRadera
  5. Liljekonvaljer... mmmm dom är ju bara bäst. Det ville jag ha i min brudbukett men tyvärr fanns de inte i backarna när vi gifte oss. Och det var mitt enda önskemål, så kan det va. Men det gick ju bra ändå!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Blommigt är alltid underbart!Ha det gott!Kram memrica

    SvaraRadera
  7. Tänk vad mönster vi har runtom oss utan att tänka på det! Gillar din tolkning av blommigt och din lista med favoriterna! Dessutom nästan börja man leta efter den där fågeln som kvittrar....hi hi.....

    Hoppas att du har en skön dag framför dig! Här är bulldegen redan på jäsning, har lovat dottern kanelbullsbak då stroebror gått till skolan idag...vill hinna med att vara ute så det gäller att börja tidigt....fniss....

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Får se vad jag hittar för något blommigt med kameran idag. Du hade hittat en hel del.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  9. Blomster er vakkert... Og den gardinen på badet ditt...wow!

    Klem

    SvaraRadera
  10. Hej! Så vackra blommiga saker du har!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Jättefina blommor du har i ditt hem! Stolen med plädar och kuddar såg härlig ut och stövlarna var jättefina! Kram /Anna

    SvaraRadera
  12. hello I came via Joannas blog she is so right your posts are exqisite, I shall pop by again this evening to have another look, how lovely.
    Hugs Lynn x

    SvaraRadera
  13. Hej
    Kan bara rapportera att jag gick en runda i Kungsträdgården innan jag började jobbet idag. Ooch nu står körsbärsträden i sin absolut mest magnifika prakt. De var totalt översållade med blommor, i morgon har det kanske börjat trilla till marken.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  14. Åh...så vackert!!!

    Blommande körsbärsträd...LJUVLIGT!

    : )

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  15. Hej Lotten!
    Vilken underbart bidrag till blom-temat..så ljuvliga bilder!!!
    Måste kolla igen :)
    Kraaam
    Mia

    SvaraRadera
  16. vilka underbara blommiga bilder..
    så vackra bilder på körsbärsträden..bara helt fantastiskt fint alltså...

    Ja du har dop till helgen..mycket att stå i förstår jag..vad vackert att du och din man ska sjunga..
    Och så lilla Ebba med..så fint..
    Hoppas att ni får jätte fint väder ..
    Ja vi får försöka träffas..du är verkligen en som jag vill träffa...

    kram anna

    SvaraRadera
  17. Din favoritstol såg mer än inbjudande ut, där skulle jag gärna sitta och njuta. Riktigt härliga bilder...

    SvaraRadera
  18. Jag har också Körsbärsblommorna från Kungsan i mitt inlägg idag :-)


    Ha det gott!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  19. Vilka härliga mönsterteman!
    Lungört är också min favorit, för den blommar tidigast, förutom julrosen!
    Den vita varianten ska jag nog skaffa till min skuggrabatt...

    Och du, vad vackra spetsgardiner i badrummet!
    :)

    SvaraRadera
  20. Oj ok ser det ut så där nu i Kungsan... måste dit på stört..och jag som var inne i stan igår.. dit kom jag aldrig.. fast jag var inne på NK..hade väl inte glajjerna på!!

    Underbart nlominlägg..njuter så av dina fantastiska bilder.. ser ju underbart ut där i din hörna!!

    Kram krsm A-C

    SvaraRadera
  21. Åååhh, vilka underbara bilder du bjuder på....man blir verkligen lite tårögd *blink*....Tänk snart är det sommmar!!

    SvaraRadera
  22. Härliga blommiga bilder! Ha en fortsatt mysig kväll! Imorgon rutor i stort och smått... Kram Karin

    SvaraRadera
  23. Hej Lotten!
    Åhhh, vad du är gullig, tänk att lilla jag får vara din favoritbloggarblomma!!!!!
    Härligt blommiga bilder, körsbärsträden är helt ljuvliga! Gillar allt du visar, vaxduken, stolen, stövlarna och den fantastiska gardinen!
    Här har det varit en heldag i trädgården idag igen! Såååå härligt!

    Ha en bra torsdag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  24. Åh vad bra du gör mönstertemat!
    Vad mycket fina och pastelliga blommor. Jag måste bara titta en vända till på bilderna.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  25. Vilket härligt blommigt inlägg Lotten!
    Blommar träden verkligen sådär i Sthlm?! Helt fantastiskt...

    Jag har samma åsikt som dig i så gott som alla blomfrågorna...


    Sköt om dig!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  26. Vilket underbart inlägg, men superfina bilder.
    Ha de gott i vårsolen.
    / Jennie

    SvaraRadera
  27. Hallå igen,
    Ja stolen är faktiskt sittbar. Jag har en annan som inte är det, den var trasig redan när jag köpte den, min man tycker jag är helt knäpp.
    Jag har varit på Zetas men inte hunnit dit ännu i år, måste ta och åka dit.
    Jag sitter och tittar i böcker och rotar fram min trädgårdstidningar för inspiration.
    Kram

    SvaraRadera
  28. Åh, vad skönt att höra att vinsterna kom fram & att du gillade dem!

    Du kan nog ha rätt i att Bloggkoll inte funkar som det ska...jag har inte fått mail om nya inlägg på ett bra tag nu..!

    STOR kram från Jenny

    PS.De där "knappmärkena" ( badges/pins ) ,de har jag specialbeställt, så du blir nog ensam om dem! Fina att sätta på jackan/kappan eller på en tygväska! DS.

    SvaraRadera
  29. Vad vackert det ser ut med körsbärsträden i kungsan.Din antika spetsgardin är helt underbar, jag älskar gammal spets. Kram Katta

    SvaraRadera
  30. Men oj så långt våren kommit till er här i Norrland är det först nu vi känner utav våren härligt kramis Maria

    SvaraRadera
  31. HHHHHALLÅ Lotten!

    Phu, äntligen lite tid att skriva till dig...så fiiiina bilder och inlägg...rolig ide...vad dutkigt gjort...mer jobb an man anar.

    Du har ett otroligt vackert hem...ser så mycket liv i dina bilder..och fina saker...blir alldeles hagalen.

    Visst är dom vackra, körsbärsträden i kungsträdgården...det känns nästan som i nangiala...fast mitt inne i city. Underbart!


    STOR kram till dig!
    Hanna

    SvaraRadera
  32. Vad härligt med körsbärsblom! Ska försöka ta mig dit. Blommar de nu?? Jättemysigt inlägg. Det är verkligen mysigt med blommor i inredningen. Duken är så fin!

    SvaraRadera
  33. åååååååå
    Kirsebær trærer sååå Fint,
    - og det var virkelig bloggen din også... ;-)

    SvaraRadera
  34. ojojoj!!!!Japp det blommar verkligen hos dig!!!!Såå härligt,,,!!!Så vackert du gjort ute..skulle inte ha nåt emot att ta lite fika med dig där..prata lite trädgård obloggar o bara mysa..kan gosa med Gustav när du påtar i rabattten;)

    hihi;)

    Ha det uunderbart!!!

    Kram Mamma Millan..(glömde ju logga ur mig..som alltids ju!!)

    Nix, ska inte med på bloggträffen,lite långt för mig...skulle vart så kul annars!!

    SvaraRadera
  35. Ohhh..så fint, jag älskar blommigt jag också !
    Kram Anette

    SvaraRadera
  36. *ligger framstupa*

    Ursäkta mig, men blomsterprakten knockade mig. Ljuvligt.

    /Rana

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg