pepping á la mia törnblom!

jag har en "mentor" mia törnnblom, ni vet hon glada goa med självkänsla böckerna!
jag har läst allt av henne, hon är sååååååå klok! hon har lärt mig att skriva i en bok varje dag, få perspektiv på vad man gör som är bra. jag skriver tre bra saker med dagen och en om vad jag är tacksam över och till sist präntar jag ned vad jag har stött på för problem, allt för mig själv. det ger mig ett oerhört bra sätt att få distans på saker som lätt skenar iäg i huvudet. jag har lärt mig se att jag gör bra saker, det är lätt att se till sina brister först. så lägg energi på era positiva sidor isf de motsatta!
men vad jag vill säga med detta är att ha mött massor av goda människor i bloggsfären som peppar, rätar ut, tipsar och bubblar såååå positivt, det är så underbart märkligt! med värme kram lotten

Kommentarer

  1. hej, ja det var nåt att tänka på!!Att skriva 3 bra saker var da!! Får pröva!!

    ja visst är de härliga människorna i bloggvärlden, så varma o go..peppar o ger så bra respons o fina ord!!!
    fast det gäller nog mest här i inrednings/pyssel/skapar världen...som jag märkt...i "barn bloggarna" är det inte alls på samma sätt, tycker inte jag i alla fall....dessa bloggare här är sååå fantastiska!!

    ooo, så jag babblar...nog trött!!
    Nattis!!

    SvaraRadera
  2. Tack för titten på min blogg, det var roligt att du skrev lite :-)

    Mia Törnblom, det kanske är nåt för mig då som är något stressad just nu.... Får väl gå och köpa mig lite litteratur.

    Fina bilder du visar! / Mariehill

    SvaraRadera
  3. Det var bra tips tycker jag, oftast bara rusar man på. Kan vara bra att stanna upp och tänka efter lite.

    Ha en bra helg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken fin blogg du har, du får bli en favorit... :-) Jag har Mia på min MP3 när jag är ute och vandrar med hunden...Håller med, hon är klok... PS. Tack för kommentaren på min blogg. Kram Tina

    SvaraRadera
  5. Ja jag håller med dig härligt att alla är så positiva här på bloggen,och jag vat att man ska ta vara på dagen (har lärt mig pga mitt barn har varit sjuk men det är svårt ibland). D har så vacker text ovanför pianot jag har länge sökt efter något sånt har du textat själv? mvh Maria

    SvaraRadera
  6. HEnnes böcker har jag också läst. Mycket bra! Jag ahr varit på ett föredrag emd henne också. En härlig människa! Jag försöker tänka på det hon skriver om och pratade om.

    SvaraRadera
  7. Kloka ord och bra tips!

    Hoppas du får en bra dag!
    Miamaria

    SvaraRadera
  8. Hej Lotten!
    Det vore kanske något att prova på, jag fastnar också lätt i saker... Gillar också Mia Thörnblom, hon är så härlig på något vis.
    Du, jag länkar till dig om det är ok? Trodde jag hade gjort det redan, men icke.
    Ha en fin lördag!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  9. Ja, det tror jag verkligen är en jätte bra grej, både för sin egen självbild och för att utveckla sin empati.
    Ha det gott! Kram Petra
    http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  10. Jag såg att jag missat att länka dig, har säkert frågat innan men hoppas det är Ok?
    Kram
    http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  11. Det här stället gillar jag! Lagom doser blommor, vackra möbler och klokheter : )

    Önskar dig en trevlig helg. Säger också på återseende!

    /Skatan

    SvaraRadera
  12. Vilken trevlig blogg. Tittar gärna in här lite oftare.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Hej Lotten!
    Jag har oxså läst Mias böcker, de är jättebra. Har flera ggr tänkt göra uppgifterna men har inte tagit mig tid att börja.
    Vilken fin väska du visar i ditt förra inlägg..jg förstår att du njuter av den.
    stolarna i vitt kostar 1490 kr och pallarna 1100 i vitt. Obehandlade kostar de nästan 1000 kr till per stol.
    Ha en skön kväll!
    Kram maria

    SvaraRadera
  14. den boken har jag missat....
    Verkligen ett bra budskap...det är så lätt att tänka på allt som inte funkar.....

    Ha det gott kära vän...Nu håller vi tummarna för Carola...
    Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Har sett lite av henne i Tv program, och det verkar ju vara bra råd hon kommer med. Har inte läst något men det borde jag kanske ta och göra...jaa det tror jag bestämt jag ska göra. Visst är det alldeles för lätt att bara se det negativa istället för att fokusera på det positiva. Jag har och håller fortfarande på att arbeta åt det hållet, måste säga att 17 vad livet faktiskt känns lättare då, blir så mycket roligare!!

    Förlåt mig, här babblar jag på..!

    Ha en fin lördagkväll!

    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  16. Åh vilken härlig känsla jag fick när jag hittade hit till din blogg..ännu en Elinor... ;)
    ja visst är Mia T bra!! Hit till dig vill jag gärna komma tillbaka och du är förstås jättevälkommen till mig!!

    Kram Annie

    SvaraRadera
  17. Kloka ord!!! Ha en fortsatt skön helg! Kram!

    SvaraRadera
  18. Inte nog med att du alltid visar så vackra bilder dessutom skriver du så bra och tänkvärt. Min kompis var på ett föredrag med Mia T för ett tag sedan och hon var helt betagen efteråt, tyckte att det var toppenbra! Jag måste nog ta och läsa hennes böcker! Håller med dig om att det är en underbart fin stämning bland alla bloggare, det är underbart!

    Ha det bra!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  19. Hej Lotten!
    Ikväll har jag tagit mig tid att riktigt lusläsa din blogg. Va fin den är! Underfundiga texter och mycket vackra bilder. Tack för alla fina ord du skrivit hos mig!

    Är det ok att jag länkar till dig? Hör av dig om du misstycker.

    Kram L

    SvaraRadera
  20. Det är nog viktigt och nyttigt för den personliga utvecklingen det du gör...kram

    SvaraRadera
  21. Den där törnblom vore kanske något...tackar för tipset....väskan är helt underbar. Otroligt vacker. LIte avis här =)
    Ha de gott
    kram

    SvaraRadera
  22. Ja det där är nog en bra idé.... Man bara "kör på" och ser nog inte allt som är positivt hela tiden. Det kan ju vara de där små vardagssakerna som man egentligen tar för givet. Och det är ju just det som är så viktigt - att inte ta allt för givet! Dessutom bör man ju njuta extra mycket av de små tingen.
    Ha en fin söndag!
    Kram.

    SvaraRadera
  23. ja hon är verkligen klok
    det är ju du med som lär dej och praktiserar det hon föreslår
    det där vore verkligen något för mej just nu

    ha en härlig söndag

    SvaraRadera
  24. Kloka ord, jag gillar också Mia T och hennes positiva sätt!
    Smart idé det där med boken du skriver i, nåt att ta efter tror jag, för jag är extremt hård mot mig själv, har lätt att berömma andra men tycker att det jag själv gör aldrig duger...
    Vilka fina bilder du visar...!
    kram
    Mia

    SvaraRadera
  25. Suck...vilka vackra bilder...nu igen :-)

    Kramar
    Dorthe

    SvaraRadera
  26. Ja, det var ett bra tips, att skriva upp vad man faktiskt gör för bra saker istället för att bara se det negativa. Jag har faktiskt Mia Törnbloms böcker hemma, men jag har inte kommit mig för att läsa dem än, jag måste nog ta mig i kragen!

    SvaraRadera
  27. Hejsan!!
    ja den kvinnan har sagt många kloka ord...har inte läst hennes böcker men sett lite på tv!!
    Skriva 3 bra saker varje dag.. ja det är verkligen något jag skulle behöva... mitt självflrtorende är inte på topp jämnt precis!!
    Kramar A-C

    SvaraRadera
  28. Helt riktigt kommer kopparna därifrån. Du har koll!

    Förresten - vilka härliga stockrosor du visar upp på bilden i kanten!

    SvaraRadera
  29. Ja det är så sant så sant...man behöver bara påminnas ibland då och då....Har också läst Mias böcker...de är så bra och kloka....Jag skriver också sk tacksamhetsdagbok varje kväll...1-3 positiva saker som hänt under dagen...inget negativt får komma med (fast man ibland skulle vilja...ha ha) man har ju till mans lättare för att gnälla än ösa beröm och vara glad...men faktum är att det hela gör att man fokuserar på allt det som är bra och blir lite mer tacksam för det lilla man har istället för allt man inte har.........har fått med mig tonårsdottern också....och på jobbet har jag och min kvinnliga kollega infört positiva zonen vid våra skrivbord...de som gnäller säger vi till att de får gå någon annanstans...*fniss*

    Ha nu en underbar och positiv söndags eftermiddag...Kram Paula

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg