lammöron+näverlur=lampfot



hallå, här är resultatet av lite nyspruckna lammöron och en näverlur som jag hittade billigt på loppis. idéen till lampfoten har jag haft åratal inom mig, min guru, tage andersen, har gjort lampfötter med lammöron ocn med zinkskärm...det kostar väl en 5-6000 eller nåt...


en annan inspirationskälla som jag har är mina mostrar, deras hem är "something specilal"! så den här idén med näverluren knäckte en av mostrarna, visst blev bra!

nu ska jag be min man montera el, drar kabeln bara genom luren, så tada! lampfoten är en house doctor skål som jag vänt på och ska fästa på luren. undrar vad jag ska placera denna lilla lammskapelse?




ha en underbar söndag,
jag är seg som attan, var på 40-års fest hos min käraste av vänner,
grattis gumman!
lammkramen lotten

Kommentarer

  1. Men jösses vilken kreativ idé!!! Hur blir lammöronen när de torkar?
    Du får placera den på ett väl synlig ställe iallafall...

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. OJ, vad den blev fin!!! Nu blev jag inspirerad igen :) Hurdana blir bladen när de har torkat ? Jag får nog gå in på Tage´s sida och kolla lite också...gillar hans stil!

    KRAM, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. Oj något sådant hade jag aldrig kommit på själv! Men jag måste säga det som gjorde att det örjade klia riktigt i mig var de härliga bilderna på de underbara rosorna!!! Åh vad jag älskar rosor! Har i höstas planterat en Gloire de Dijon och håller spänt tummrna för att den inte ska ha frusit bort. Har velat haft en sådan i flera år och i höstas slog jag till (trots att vi precis flyttat FRÅN det gynnsamma läget i Skåne). Vi får väl se, de säger ju att det är för kallt här uppe där vi bor, söder om Sthlm. Men det är iallafall värt ett försök!

    Jaa, 4 månader är en supermysig ålder! Han är så rolig nu!

    Ha en fortsatt skön söndag!

    SvaraRadera
  4. Hej, 40 års jubilaren är just hemma och tar sig en bit mat för att sedan återgå till lokalen och röja upp efter gårdagens festande. Är som tur var inte allt för seg det kommer väl i morgon kanske. För er blom och inredings tokiga kan jag berätta att jag fick en underbar blomseruppsättning av olika vår lökar i en hjärtformad betongkruka. Ska nog släppa hit Lotten så hon får ta några underbara kort och har ni tur kanske de dycker upp en bild här på bloggen.

    Kram Lena och tack för en underbart rolig kväll och natt.

    SvaraRadera
  5. Lite trött och "le" besöker jag din blogg och blir direkt på så mycket godare humör. :-) Du har så mycket livsfilosofi inbakat i din inredning. Många kloka ord.

    Lammöronslampan - jag kan ärligen säga att jag aldrig tidigare sett något liknande. Lammöron är en kär favorit även hos mig, men här kom de nu att ligga lite risigt till. Det var den första plantan jag köpte till trädgården samma sommar vi flyttade hit - köpte den mycket för den taktila upplevelse det kan ge småbarnen, men även för att jag själv gillar att stryka över de sammetsmjuka bladen.

    Och du...både glad och lite ledsen över att du också känner igen dig i "kvinnofällan". Vi måste lära oss att ta för oss mer, värdera oss högre. Det är faktiskt mitt nyårslöfte, att "Tänka mer som en man"...hihi...och det funkar faktiskt ganska bra. :-D

    Ha en underbar söndagskväll!

    Kram Bea

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vilken kanonidé!
    Det blir säkert en sån där lampa som du vill ha överallt för att den är så fin!
    Vissa saker man tycker speciellt mycket om är det ju så med...man vill ha de i alla rum!:)
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Tuff lampa !! Snygg.

    Ha en skön söndag, jag är också seg.
    kram

    SvaraRadera
  8. oj oj vad du är påhittig... vilej härlig grej... va dukan och vad fint det blev!!
    oj då fest igår...hoppas du vilat lite idag då!!
    Kramar A-C

    SvaraRadera
  9. Ja visst blir det nog bra med fönstret, längtar! skall klia gubben bakom örat=)

    SvaraRadera
  10. Hej Lotten!
    TACK! Du är gullig du! :-)

    Men vilken ursöt lampa du fått till!!! Så speciell och originell! Du är bra finurlig du måste jag säga! Du har imponerat på mig!

    Lammöron, de är ju så underbara... Tänk att du har sådana i trädgården nu... Mina är inte på G ännu. Längtar dock...


    Ha en härlig kväll!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  11. Hej Lotten!
    Wow, vilken cool ide!
    Du e för härlig o komma på fina grejer...
    Vilken fin text du har på väggen också...
    kramis Susanne
    ps. fick tips i dag att ranunkeln trivs jättebra utomhus i ett par plusgrader...

    SvaraRadera
  12. Vilken unik lampfot!!! Undrar precis som Linda...hur blir dom när dom torkar? Den får ju ha en framträdande plats i hemmet!!

    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  13. Du det var en häftig lampa,vad kreativ du är.Gillar iden med att använda saker till nåt helt annat än de ska vara till.Han Tage Andersen är ju en cool man.Egentligen vet jag inte vad lammöron är men jag ser ju att det är några ludna blad,de liknar ju verkligen lammöron.Ha en trevlig kväll kram Katta

    SvaraRadera
  14. Wow, så läckert!!! ha det bäst, kram!

    SvaraRadera
  15. Wow.. säger jag bara...Vilka härliga ideér du har...och vad kreativ du är...Lampan blev ju helt lovely...så pampig och ståtlig....vad kul att ha skapat något helt unikt och eget...Ha en härlig om än lite seg kväll :-)...Kram Paula

    SvaraRadera
  16. Vilken superhäftig, jättevacker och unik lampa du har gjort! Wow, vad du är duktig! Imponerande! Tage Andersen är verkligen en riktig inspiratör, jag gillar också hans grejer.

    Ha en bra vecka Lotten!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  17. Men halle, en sådan kreation!! Urskön!
    Ja man får passa sig för 40-årsfester, de kan vara giftiga :DD
    Ha det gott!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  18. Men vilken fantastisk ide att klä lampfoten med lammöra,det blev jätte snyggt,jag har aldrig sett det förut,kul med nya ideer,och Tage Andersen är verkligen fantastisk på att skapa udda grejer,som bara är så helt sanslöst snygga tycker jag.
    Kram Marlene.

    SvaraRadera
  19. Wow, vad fräckt..!
    Oj den där urnan (vita på fot) som man skymtar..den var jättefin också...
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  20. Vad snyggt! Vad du är fiffig och kreativ.
    Din väska från linesverden är så ljuvlig, vad säljer hon dom för?
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  21. Ja det var ju en udda ide´men så vacker !!
    Kul med knäckta mostrar ;-)
    Kram !

    SvaraRadera
  22. Men wow! Vilken fantastisk lampa, men ja vad ska man säga, smakar det så kostar det, mellan 5 o 6 tusen.... det har passerat min smärtgräns för länge sedan.
    Nu var det visst ett litet tag sedan jag kikat in här så nu har jag massor av smarriga inlägg att gå igenom. Ha en go dag! Kram Petra
    http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  23. ojojoj!!!
    Vad du kan...ja det gäller att visuera....
    Så häftigt och annorlunda......
    Tänk vad man kan göra med lammöron...
    ha det gott
    kramAnna

    SvaraRadera
  24. Gud vad snyggt det är med väggorden!

    SvaraRadera
  25. Du milde tid vilken bloggsida.Jösses här ska det lusläsas å tittas som bara den.
    vilken tur att du gjorde ett avtryck hos mig så jag fann dig...hihihi..
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  26. Oj du store tid - här växer kreativiteten må jag säga ;) Vilken rolig idé! Önskar dig en toppenfin vecka!

    Kram kram Jes

    SvaraRadera
  27. Hej tack för så söta ord..ska jag visa sessan!!!!

    snyg lampa, så orginell!!
    Men måste bara fråga....lammöron?som i riktiga lammöron...eller är det nån växt...ja, jag vet...säkert otrolig dum fråga , men bara nyfiken!!

    Kram på dig!! Millis

    SvaraRadera
  28. Hej Lotten, och tack för din fina hälsning.

    Jag ska klura lite på det där med layouten så får vi se... *ler*

    Målade brickan 2 varv med vit matt grundfärg (för trä), sedan shabbade jag till den lite med sandpapper i kanterna. Bilden är målad fast med decupagelim under, och sedan har jag lackat alltsammans med matt vattenbaserad lack. Lätt som en plätt! Det där fixar du. Testa. Det är kul. Jag tror du t.o.m kan limma fast bilder direkt på lacket, om du inte har decupagelim. Sedan lacka ett extra varv på. Decupagelim är ganska dyrt att köpa. Kostade över 50 kr för en pytteliten burk.
    Har lite mer idéer som jag ska testa sedan, bara tid och ryggen medger det.

    Jodå, här finns det massor v snö än. Idag skiner solen även på oss, och just nu -4 temperaturen vandrar lite upp och ner här...

    Ha det gott, så hoppas jag vi hörs igen snart.

    Kramis
    /Ewa

    SvaraRadera
  29. Oj vilken häftig lampa...vilken kul ide.....Ha en skön vecka Kram/Majsan

    SvaraRadera
  30. Visst är det kul att fixa själv istället för att klöpa dyrt!

    Jag har sett hjärtan och klot (i frigolit) täckta med lammöron, och tänkt att det kan jag göra själv...

    Tyget på dynan i hallen älskar jag! Åhléns hade det förut, men...
    Har du sytt dynan själv?

    Håller med dej helt om städning och att bjuda hem folk.
    Som tur är har jag en man som är dammsugsjagare!
    Men när vi renoverar blir det ändå mycket stök. Vi bjuder hem folk ändå, och har lärt oss att inte ens kommentera röran.

    ;)

    SvaraRadera
  31. Du är då helt makalös duktig!!!! Den är sååååå fin!!

    Kramar
    Dorthe

    SvaraRadera
  32. Aha! Så du har jobbat där.Det har jag med fast i två av butikerna.Jag älskar deras barnkläder finns inga bättre tycker jag.Kram Katta

    SvaraRadera
  33. Hej! Det är ju inte bara en fantastisk lampa du har gjort utan ett riktigt konstverk.... Har aldrig sett nåt liknande.. den är helt underbar...
    Ha en bra vecka//Kram Malin

    SvaraRadera
  34. Vilken udda lampa, häftigt.
    Jättefin.

    Kramar Kia

    SvaraRadera
  35. Hihi;)
    Ok, då vet jag!!!Det var väl tur det, annars skulle det ju gå åt massor av lamm ju;)
    Men det var en söt växt, aldrig om hört förut! O lampan är ju jätteläcker, måste ha varit kul att tillverka!!

    Men bra, då kan jag pusta ut nu då..undrade just hur du fått tag på alla lamm;)

    hihi millis

    SvaraRadera
  36. Oj så häftigt och annorlunda! Den blev ju jättefin! Kram :)

    SvaraRadera
  37. Hej!
    Tack för att du tittade in!!
    Men jisses vilken kreativ och på hittig människa!!Hur kom du på det
    Men kul idé.
    Hade gott! Kram Maria

    SvaraRadera
  38. Oj vilken fin och inspirerande blogg du har...Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg