hur osams kan man vara?

hej! idag visar jag lite bilder från mitt vardagsrum, välkommen in!


det grekiska huvudet betyer väldigt mycket för mig. jag har fått det av min bror som inte längre finns här i jordelivet. statyn har en sådan sorsen blick och det känns som det har fångat min brors blick.

vi har en vit soffa, och tre ungar, hur går det undrar ni? jättebra, faktiskt, det är avtagbart och vitt kan man faktiskt dessutom köra i klorin om det kommer fläckar som är svåra att ta bort. bordet är från min mammas gamla faster, lotten.



nu undrar ni nog, ni som läst rubriken, vem är lotten osams med? jo, det ska jag tala om nu, det är min symaskin...nu skulle jag vilja svära lite till den, där den står och blänger retligt.
jo, jag skulle ju ta mig an vimpeln till lillen, klippte och hade mig och hade världens bästa skaparlust...trär tråd och kör i ca 10 cm och slinter och kör in nålen i ett finger, hur klumpig få man vara! ja, nålj-vln gick sönder och fingret fick plåstras om= och nu var lusten puts väck! jag ska visa er vimpeln när jag är mogen, haha!
jag hittar verkligen inte nåt som jag kan visualisera och komma över denna ilska på en apparat, jag lovar, jag var såååå arg så jag hade kunnat springa 100 m på 10 sek av ren ilska.
tur att jag har värdelns härligaste avbrytare, gustav 4 månader! han skiner som en sol och då känns det härligt igen, och inte en tanke finns att ens springa 5 m på 5 min!
tack alla underbara åskådare av min sida,, jag är glad att ni finns! kram lotten

Kommentarer

  1. Aj aj då... det gör ont! Och arg blir man dessutom.....

    Fint har du i ditt vardagsrum , ser rofyllt ut!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Lotten! Oj oj oj säger jag bara.....så känner jag när jag tittar in i ditt vardagsrum.....du har en sån härlig stil så jag dånar.....gillar din blandning av prylar det är så himla charmigt...du är verkligen duktig på att få till det........din lampa i hörnet med veckskärmen är ju söt som en karamell......vill ha....

    Ser att dina hortensior är så fina...du som har gröna fingrar(och nu efter fighten med symaskinen även kanske lite ömma *fniss*) kan väl ge mig ett tips hur jag ska få mina att överleva...?? Kram Paula

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha!Det är lite komiskt att se hur många bloggare som är osams med sina symaskiner.De flesta tror jag. Jag svär och säger många fula saker till min med och hotar att kasta ut den genom fönstret m.m. Men vad hjälper det.Sy sig i fingret är ju ingen hit precis en gång sydde jag mig i fingret och nålbiten kom ut efter några veckor.Jag har klämt mig på knappmaskin en gång så hela tumnageln sprack och skolsköterska ville dra bort nageln jag vägrade och fick en bucklig nagel på köpet.Symaskiner kan vara förjävliga. Men nu till nåt helt annat.Vilket vackert v-rum ni har.Jättefint.Så fin den grekiska figuren är.Tycker den där tavlan ser lite spännande ut skulle vilja se mer av den.Ha en bra kväll kram Katta

    SvaraRadera
  4. De kan vara riktigt elaka...ja de där symaskinerna! Aj,aj,aj ont!!!
    Har haft slagsmål med min maskin med, helsike vad den trilskas! Håller ju på med nya vimplar (de blir de sista på vääääääääldigt länge)till sonens rum, de andra blev inge vidare där.
    Det blir spännande iallafall att få se dina vimplar snart.

    Vacker staty...

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Oj oj oj, här i din blogg kan jag nog stanna över heeeela nånga natten. Så mycket vackert att se på! Tack för titten, jag kommer garanterat att återkomma!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hua jag ryser när jag tänker på smärtan! Inte roligt.... Tur att du har ett litet underverk som gör dig glad :)
    Så fint vardagsrum ni har!
    Funderade på en sak bara. Är det ektorp soffor ni har? Undrar eftersom jag vill köpa vit klädsel till mina och då var det någon som sa att man inte kan tvätta det i klorin. Men det verkar ju konstigt?
    Så fint det grekiska huvudet är. Det blir ännu vackrare när man vet vem du fått det av :) Vissa saker är värda så mycket mer än bara själva saken (du förstår vad jag menar, va?)
    Ha det så bra.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Så fint ni har det hemma hos er !

    Apropå att sy, så är jag inte så bra kompis med min symaskin heller...är helt enkelt inte så bra på att sy, syr mest kuddfodral numera. Gardiner brukar inte bli så bra, eller rakt...

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  8. for noen nydelige bilder du viser av ditt hverfagsrom i dag=) Den statuen var bare helt utrolig nydelig...

    Det må ha gjordt fryktelig vondt å få nålen i fingeren...Men jeg håper du får en fin helg selv om du er uenig med symaskinen=)

    SvaraRadera
  9. God morgon där argbigga;)
    aldrig kul när symaskinerna krånglar...

    Så fint du har det...fatet på bordt med ägget ...sååå sött!!

    ja, vi har med en vit soffa...vår tillfälliga säng just nu...

    O alla husets stolar(kök o matsal) är med vita tyg...de får man tvätta ofta...med klorin...!!
    Ja varför skaffar man vitt med 3 barn o hundar????

    Ha en härlig helg!!

    ♥Kram Millis♥

    SvaraRadera
  10. AJJJ vad det måste gjort ont!!! Förstår att symaskin kommit i onåd!!

    Du har det så fint, vardagsrummet se sååå skönt och rogivande ut!!

    Fint att du har den fina bysten som ett så fint minne av din bror!

    Ha en skön helg!! Hoppas att du kan vara ute i ditt uterum och göra fint. Ska bli spännande att se!

    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  11. Aj då...stackars dig! Hoppas att det käns bättre i fingret nu...Vill ju så gärna se din vimpel....hi hi.

    Kramisar
    Dorthe

    SvaraRadera
  12. en symaskin kan verkligen reta upp en!!!!

    Vilka fina bilder du visar från ditt vardassrum..

    ja det här med vitsoffa...
    tog ett tag innan jag vågade ha det..men det funkar bra tycker jag..har lagt lakan i..för jag har 4 sölpellar..som slarvar med handtvättningen emellanåt..
    ha det gott..
    kram anna

    SvaraRadera
  13. Hej svejs!
    Det där med symaskiner kan man verkligen bli tokig på,jag undviker min så mycket som möjligt,men ibland måste man ju sätta sig vid den.
    Du visar så mycket fint på dina bilder!
    Kram Marlene.

    SvaraRadera
  14. Hejsan Lotten!
    JAg har nu lagt ut dig som min veckans blogg! Hoppas att du blir nöjd, annars får du säga till så ändrar jag direkt. HA en go helg! Kram Petra

    SvaraRadera
  15. Hej vännen!
    Aj aj... Vet hur det känns att köra nålar i fingrarna. Nyligen körde jag själv in en spik under höger pekfingernagel, och fick världens inflammation där. Usch! Det jäkligaste är att jag stuckit mig tidigare på samma spik, och fortfarande inte tagit bort den... Den sticker ut lite i en gammal sockerlåda jag har i hallen, där jag förvarar sockor och annat. Måste fixa den. Har länge tänkt klä lådan invändigt med tyg.

    Gustav, ett så fint namn. Jag gillar gammla namn.

    Sorgligt ang din bror, men fin med statyn. Förstår att den står dig varmt om hjärtat. Själv miste jag min mamma för 12 år sedan, och saknaden är stor fortfarande. Skönt då att man har fina minnen kvar.

    Kramar i massor
    /Ewa

    SvaraRadera
  16. PS: Ni har så fint. Å va jag skulle vilja fixa här med, och få så där mysigt. Önskar ork och kraft kommer tillbaka snart, och att ryggen blir bra.

    SvaraRadera
  17. hmmmmmmmm,pritty pritty pritty. Need i say more. Have a great day, Yvonne

    SvaraRadera
  18. Men oj vilken fin blogg jag hittade här!! Hoppas det är ok att jag länkar till dig och kika gärna in hos mig!
    Cicci

    SvaraRadera
  19. Hej Lotten!
    Ja symaskiner är inte att lita på!! Stackars dig! Måste ha gjort j...ligt ont.

    Vad fint du har. Så mysigt.Jag tittar inhos dig varje dag.
    Ha en skön helg!
    Kraam Alexandra

    SvaraRadera
  20. Himmel, lika fina bilder som alltid!
    Skrattar gott oxå när du berättar!
    Känner igen hur frustrationens vågor sköljer över en ibland.....nämen näsan lite poetiskt!
    Kramis Camilla

    SvaraRadera
  21. Stackars dig, jag vet precis hur det känns. Så kände jag mig när jag skurit genom tumnageln med rullkniven som plötsligt gick sönder.
    Tur att du har solstrålen.
    Hoppas att det är okej att jag länkar till dig.
    Kram Karina

    SvaraRadera
  22. Du har det så härligt vackert!måste titta igen. mvh irene

    SvaraRadera
  23. hallå där
    när du kommer på hur din man blir av med snigelåkomman kan du väl basunera ut det så vi andra kan använda oss av det på våra män som har samma ssjukdom!

    jag förstår vad du menar med att det är helt klart i ditt huvud hur du ska möblera och med vad... har det likadant, det enda som fattas är att komma tillskott!

    SvaraRadera
  24. Hej på dig!

    Tack för kommentaren hos mig så att jag hittade till dig!

    Vilken fin blogg och vackert hem du har! Här kommer jag att trivas ;-) Måste tillbaka och läsa ikapp dina inlägg!

    Kram

    SvaraRadera
  25. Lika vackra bilder som vanligt, man vill bara se mer och mer från ditt underbara hem!

    Ha en riktigt mysig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  26. Hej! Bra att du förstår mig. Ville att man skulle reagera precis så. Det sista jag vill är att få ömkan. Så är inte jag, men det vet du ju. Åh vilka vackra blommor du har i ditt fina vardagsrum. Läckert! kram Helena

    SvaraRadera
  27. Aj tusan, det där lät inte nå vidare!!! Usch vad otäckt.
    Ska bli spännande att se dina vimplar sedan iaf.
    Jag kan berätta om en gång när jag skulle baka med tjejerna (några år sedan nu). Jag förklarade hur försiktiga de skulle vara med elvispen... En sekund senare satte jag igång den med fingrarna inne i visparna. Vet det tusan hur det gick till, men skrämd vart jag även om det inte gjorde sååå ont... Tjejerna stod där och såg allvarliga ut när jag svor och muttrade. Jag kände mig såååå dum. De har givetvis inte glömt det än. Om jag säger åt dem att vara försiktiga med vispen så säger de : så det inte går som det gjorde för dig?
    Suck. Om de ändå kunde glömma det...
    Mitt var inte lika otäckt som ditt, men aningen klantigare... :-)

    Du visar oerhört vackra bilder igen Lotten!!! Du ger så mycket fin inspiration ska du veta.
    Förstår att den grekiska figuren är en favorit. Så vacker och så en massa känslor den som förknippas med för dig.

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  28. Jag glömde ju.... Jag har också en härlig och glad liten Gustav.... Sååå underbart! Ger glädje på stört när man ser på honom.

    SvaraRadera
  29. Vilken underbar blogg du har!
    Fint vardagsrum!
    Kram frida

    SvaraRadera
  30. Hur fint bor inte du!? Sånt smakfullt rum och den statyn av din bropr var verkligen fin! Mari.

    SvaraRadera
  31. Ojoj vad mysigt det är i vardagsrummet..!
    Och där är han ju, din gekiska gud..ja de är nästan precis likadana..
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  32. Åhhh, så ont det lät, förstår att du blev arg oxå. Men bilderna du visade var fina och vimplarna får vi se när du är mogen föe det :-)
    Ha en bra helg
    Mamma C

    SvaraRadera
  33. Hej!
    Oj, oj...vad fint du har.
    Så snyggt!
    Hoppas fingret mår bättre?*fniss*
    fredagskramar Susanne

    SvaraRadera
  34. Haha...det där känner man ju igen...jag kan bli jäv...förbannad när symaskin inte gör som jag vill...och du har ett otroligt vackert hem.underbart

    SvaraRadera
  35. Men Aj! Stackars ditt finger! Hoppas det går bättre vid nästa försök.

    Vackert vardagsrum du har! Bysten är jättefin, och jag förstår att den har en speciell betydelse för dig.

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  36. Hej! Din blogg är bara helt underbar! Kram Susanne

    SvaraRadera
  37. Osams med symaskinen skulle jag också kunna bli, utan problem. Så underbart fint cardagsrum ni har!

    SvaraRadera
  38. Aj aj aj! hm hoppas ni blir sams snart iallfall. Vad fint du har i vardagsrummet vännen!vi har också en vit soffa men som sagt överdraget är ju enkelt att lägga i tvättmaskinen och så är den som ny igen :) Hoppas du har en fin helg!!kram

    SvaraRadera
  39. grattis !!!

    Kul att du hittade en tallrikshylla...

    jag har fyndat fina saker..lite på loppis och fyndat i en affär där de har lager försäljning..jag har köpt en byst i italienskrustik stil..jag är lycklig..visar den en annan dag..
    kram
    vet inte vem jag håller på riktigt..jag tycker i alla fall om niklas strömstedts röst..
    kram anna

    SvaraRadera
  40. Go kväll...japp här laddas för mello!!!Ska kolla på hotellet!

    Många bra artister idag!Har tjuvlyssnat lite som vanligt...Tycker linda Bengtsings låt var bra!! alltid kul att se Perelli, men jag tror hon gör en "Carola". gillar ju Srömstedt , men tror inget vidare på honom här...alldglig låt...cibel blir nog bra...

    jaja... där fick du mamma-millan åsikter(!)...What ever!!

    Hoppas ni får en skön Kväll!!

    Grattis med till veckans blogarinna!!Ditt hem är underbart...kom hit o fixa till mitt;)

    kra millis

    SvaraRadera
  41. Så fint det var här!Håller med dig om symaskiner , dom ska funka!nostalgifyn är min favvis oxå, har handlat därifrån, men det blir tyvärr dyrt. det ska bli spännande att se dina buskrosor, jag har oxå en hel del..
    Tilde

    SvaraRadera
  42. AJ det gör ont mycket fint du har i vardagsrummet,vad härligt att associera till något att tänka på en annan människa när man ser något som man håller utav mvh Maria

    SvaraRadera
  43. Men åh, en till som äger en symaskin som gör allt för jäklas. Har lika problem med min, den gör mig galen.

    :0)

    SvaraRadera
  44. Ja men så kul att hitta en ny blogg med en bloggare som har så bra musiksmak! Gillar dina byster. & så fick jag se ditt linneskåp(vitmålat äpple)& ett liknande har ju jag också, som jag bara avskyr ekådringsmålningen på...snart närmar sig penseln....

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg