har fått pippi!


jag berättade för mina arbetskamrater en gång för många år sedan om ett besök hos tage andersen, om hans burar, ägg och underbara fåglar.
jag har ju berätttat för er att han är verkligen den störtsta inspirationskällan för mig, denne blomsterkonstnär. en kort tid därefter fyllde jag år och fick ett stort paket som prasslade...
jag är ortoligt rädd för råttdjur, typ hamstrar och började nästan gråta då jag trodde de var det eller ett marsvin. när jag darrrandes fick av pappet satt där två förskrämda finkar, en hane och hona. arbetskopisarna var överlyckliga, en tagegåva typ! finkarna var såååååååå söta och jag blev överväldigad mest över att det inte var en hamster. för er som vet älskar finkar att just "älska"...många ägg blev det och som vi plockade bort. ett råkade dock bli en liten unge som var en lite hane, de har ju ingen känsla för det här med mamma så han satte också igång med sin henne med, situationen blev helt ohållbar, stackars finkkvinna...vi lämnade bort de till djuraffären där mamman äntligen fick lite ro.
mina burar som jag har nu, har jag låtsas ägg i och jag älskar det just så!
söndagskram lotten

Kommentarer

  1. Hahaha! Vilken bra historia! Stackars mamman....
    Och buren, den var verkligen något extra!
    Ha dt gott!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Hej Pippilotten!

    Jag har haft två finkbröder, som tutade glatt varje morgon. Men vi sålde dem när vi sålde kaninerna...
    Det var lite för mycket för mej med alla djuf (och utbrändhet)!

    Men fortfarande när man tänder lampan i köket på morgonen, så väntar man sig finkarnas tut!

    Det är fint med bur utan tutilur också!
    Kram
    Ingela

    SvaraRadera
  3. Hallå!! Vilken mysig blogg du har!!!

    Såg din kommentar hos Annas vita hjärtan om bloggträffen, det är hos mig det står om den, så maila mig så skickar jag en inbjudan till min bloggsida! Skriv i mailet vilken blogg du har så jag vet att det är DU!!!
    underenvind@telia.com

    Ha det gott, kram Sara

    SvaraRadera
  4. Fågelburar är så snyggt, jag har två men kommer säkert att köpa fler!

    Kram, Jenny :)

    SvaraRadera
  5. Ojoj...vilken historia...och är minst lika glad som du att det inte var någon gnagare. Har FOBI! :-S

    Fåglar är vackra, men har svårt för att tänka mig så frihetssökande djur i en liten bur. Däremot skulle jag gärna vilja ha ett antal tomma burar här hemma...helt underbart!

    Kram Bea

    SvaraRadera
  6. oj oj oj..som det kan gå!!!
    Men vilken underbar bur...jag skulle så gärna vilja ha en bur..undrar vad man kan hitta nån!!
    Kram anna

    SvaraRadera
  7. Haha, unnskyld meg,kan ikke noe for det, for en historie!
    Finker er jo sååå søte, små som de er men sin herlige kvitter. Man blir jo glad av sånt.
    Og et nydelig bur har du fått beholde.Buret er jo også fint uten Pippiper :))

    Takk forresten for besøk!

    SvaraRadera
  8. Hej hej!
    Ha, ha, ha... Stackars lilla finkkvinnan... Hon fick det nog bra när hon slapp resten av sin familj...*fniss*
    Åh, du visar så mycket fint hela tiden. skulle också vilja ha en bur, eller flera..
    kram Susanne

    SvaraRadera
  9. vad kul att hitta in till dig, jätte härlig blogg du har.

    SvaraRadera
  10. Hejsan!
    Det är bara lilla jag som är här och kikar runt på din vackra blogg! Ha en go söndagskväll!
    Kram Petra
    http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  11. Tackar!! Ja jag är nöjd med mina kuddar, dem blev bra för första gången jag har gjort såna.

    Du har en jätte fin bur !!

    kram

    SvaraRadera
  12. Vilken rolig historia...stackars lilla fink mamman...men hon fick ju det bra sen....Vilken vacker fågelbur....den skulle jag gärna ha här hemma (utan fåglar då alltså :-)Kram Paula

    SvaraRadera
  13. Buren e hur fin som helst..
    Tycker bara synd om finkmamman.. Herre gud.. Är det, det enda killar tänker på.. =)


    Kram Linda

    SvaraRadera
  14. Jättefin bur!
    Ja det är jättemysigt på Överjärvagård. Självklart var vi inne på byggnadsvården och antikboden :). Jag hittade två stycken gamla fina låsbeslag som fick följa med hem. Ha en bra dag.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  15. Hej på dej du pippilotta....vilken fin bur....skulle vilja ha ett par st burar till dekoration....

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Vilken rolig historia. Jag skrattade när jag läste din reaktion =) Att dom sen va så produktiva....

    Vilken underbar vit bur du har!!!

    Kram Caroline -<@

    SvaraRadera
  17. hejsan ! Trveligt att göra din bekantskap, första gången jag tittar in och det kommer bli fler kan jag lova !
    / Helena

    SvaraRadera
  18. måste kika in och se vad du bjuder på för härliga bilder

    ha en bra måndag

    SvaraRadera
  19. Hallå där, vad kul att hitta in här. Lika färsk som jag :-) Fint med bur utan fågel, såg en jättefin i veckan som jag funderar på att köpa. Å vad mycket fina saker du visar, tittar in här snart igen. Ha en bra vecka, Kram Malin

    SvaraRadera
  20. Älskar fåglar, men de skall helst inte sitta i bur. Men fågelburarna är ju ännu mer underbara, specillt din. Vart får man tag på sån fina fusk ägg?

    Kramar Kia

    SvaraRadera
  21. Vilka vackra tulpaner och så fina saker du visar!..Skönt att fågelmamman fick lite lugn och ro till slut och vilka fina burar! :)

    SvaraRadera
  22. : )))
    En mammaledig fågelkvitterälskande Tage-fan tackar för besöket hos mig och önskar trevlig helg!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg