snackisarna på formex...

...ernst och maria!?




hejhallå, på eftermiddagen ska jag till formex
ska bli sååå kul!!!
tror att årets snackisar blir
ernst
och maria motezami
guuu vad jag gillar dom,
hoppas jag får möjligheten att säga det till dom, blink!


Formex trendtema

Det mixade, matchade och återbrukade där gammalt och nött blivit nytt igen har fått ett starkt fäste här i Norden. Men nu händer det saker! Vi har börjat längta efter design, konst och skinande blanka ytor igen. Vårens tema på Formex är Glorious mix.
Den personliga blandningen är fortfarande ledstjärnan, men nu tar vi ut svängarna i en mer fantasifull, vågad och optimistisk stil där färgstark konst och design lyfts fram, med en stor dos humor!
Looken är sofistikerad och elegant med en modern jet set-atmosfär. Intrycket är grafiskt och stilrent men samtidigt avslappnat och humoristiskt, med mer stil än pengar som utgångspunkt.
Influenserna hämtas från sextiotalets pop-optimism med naiva former, skulpturala möbler, nya färgkombinationer och stora, grafiska, optiska och psykedeliska mönster som minner om sextiotalets Marimekko och Pucci.
Favoritfärgerna är en harmoni av turkost och jadegrönt, lila och citrongult mot en bas av luftiga, ljusa nästa vita nyanser. Och naturligtvis, massor av skimrande guld. Glamouren är tillbaka!
Vi sparar inte på krutet när det gäller scenografin. Varken inomhus eller utomhus. Vi inreder med umgängesvänliga loungemöbler och stora dekorativa växter som palmer och monstrea i miljöer dominerade av polerade ytor och blanka material som plast, plexi, lack, metall, chintz, massor av färgat glas, ädelstenar och mosaik. Förbered dig på en ny våg av humoristisk bling! Hemmet är ett ställe för frihet, experimentlusta och ungänge. Det handlar inte om att dra sig undan utan tvärtom - att öppna upp och bjuda in med en positiv, välkomnande och lustfylld atmosfär. 

må väl denna
härliga tordag!
Varmastekramen kommer här
svishhhhhhhhhhh

Kommentarer

  1. Så underbart med fågelkvittret och alla fina bilder.

    SvaraRadera
  2. Där träffade du nog spiken. Lyckost som ska dit! Ha så kul.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Själv kan jag inte gå på Formex så rapportera gäran godbitarna här i bloggen sen! :-)

    SvaraRadera
  4. Ha det helt underbart på formex kära Lotten, du får kika åt mig med.. =)
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  5. Åh, jag som också hade tänkt åka dit... Men, men det får bli ett annat år. Hoppas på lite intryck från dig:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Så spännande! Hoppas du träffar Ernst :)

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  7. Tjabba gumman

    Hoppas att du har haft en härlig eftermiddag på Formex.
    Liteb avis blir jag allt att man inte kan gå med.

    Precis som du e jag glad för Maria, hon känns lika genuint snäll och varm som du.

    Hoppas att du fick tillfälle att möta henne.
    Jag har tom blivit lite tofs tokig. Köpt värsta Montezami tofsen. Den hade hon gillat.
    Jag hade för många år sen massor av tofsar och massor av volanger och tyg så denna omgång av trenden stannar det vid denna enda.
    Detsamma gäller det där med tyger med mönster i grälla färgen etc som tydligen kommer att bli trend på nytt. Har man en gång genomgått ett orange kök, röd hall, blommig sängkammare osv.... ja då år det vita en lisa för själen.

    Kan dock förstå alla som upplever detta som nytt.

    Ha det bäst och må så gott.
    Kramsiar

    SvaraRadera
  8. Ha det så kul på Formex...jojo jag allt lite avis må du tro!!!

    Kram Marina

    SvaraRadera
  9. Mmmmmm Ernst.... Kommer han snart tlbake på tv? Snille du si ifra - følger alltid programmer med Ernst, men det er jo ikke noe i media her i Norge om dette....
    Synes han er helt vidunderlig!
    Hilde

    SvaraRadera
  10. Hallå , hallå, ska bli kul att se din formexrapport sedan då jag inte gick i år heller... va kostade dina lakan 75??? Mina kostade 300, och då var det ändå 50% !? Hm, vilken miss, men de är ljuvliga! Mari.

    SvaraRadera
  11. Hej lotten!

    Visst fanns det mycket fint och roligt att se men roligast var det att träffa dig och din vänner.
    Hoppas vi ses snart igen.
    Kramisar
    Annika

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg