blått är flott...

...iris är vårlycka!



hej ni varma!
vilken dag, här har varit sol!
det var fler än vi som var solnödiga, det var som morgonrusningen i stockholm på gångbanorna, fniss!
sen en stund på ett fårskinn mot en vägg
värmande krafter spridde sig i själen
kände mig innan som en isglass, blink!!!
igår hade vi gäster här hemma
de varmaste härligaste kom med våren i form av irisar
när solen smekte de vackra blå
så det blir mitt bidrag till söndagbilden, kika efter andras här!!!



i mitt förra inlägg
ropade jag glatt ut en skön grön utlottning
10 sköna biljetter till rum & trädgård
som går av stapeln den 10-13 mars på kistamässan!
om du vill delta

lycka till!!!
varmkram lotten

Kommentarer

  1. The blue is so brilliant! I always tend to grow and buy pink and white flowers but I love how the bright blue and purples ones always seem so sassy!
    Gorgeous pictures, as always ~ :)

    SvaraRadera
  2. Underbara irisar vilken färg.
    Lotten jag ser att det blev lite fel på datumet, mässan pågår den 10-13 mars, jag set verkligen fram emot mässan då kan man få njuta av vårblommor i massor.
    Ha en fin kväll!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Visst var det väl underbart att vakna till dena energikälla SOLEN!! Så jag har längtat!!

    Underbara vårblommor du fick av dina vänner..så vacert i solkatterna!!

    Jag vill gärna vara med och tävla om biljetter till mässan!!

    Ha det gottis tjejen!! Kramis Sanne!!

    SvaraRadera
  4. Hej Lotten och tack snälla, snälla för fina kommentaren hos mig. Jag blev SÅÅÅ glad:) Synd att det inte var Älvsjömässan du lottade ut biljetter till, för dit ska jag. Hinner inte åka ända till Stockholm två gånger så tätt på vartannat:)
    Underbara irisar står på mitt matbord också i helgen. Underbart livgivande med blått just nu:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  5. Hej Lotten och tack för hälsningen på min blogg! Det låter som du hade det riktigt härligt i solen! Underbar färg på irisarna, jag väntar på att mina ska slå ut...
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  6. Hej! Vilka fina bilder du bjuder på, jag blir så sugen på att åka till landet när jag ser dina iris, men snart så, är våren här. Ha en fortsatt fin söndag/Eva

    SvaraRadera
  7. Vilka ljuvliga blå blommor och få, det var bra gebort-blomma. Hör att ni haft samma fina väder på östsidan, känns inte alls som januari.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Så vakkert, Lotten!!! Nydelig blomst.

    Ha en fin ny uke:)

    STØRSTE klemmen
    Anette

    SvaraRadera
  9. love the colour on them!
    Rosa

    SvaraRadera
  10. ljuvliga irisar. Jag har planterat idag och väntar nu bara på riringarna ska slå ut.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Hej brukar läsa din blogg regelbundet men har nog aldrig kommenterat..
    Du är anledningen att jag släpar hem en massa rostiga saker.. ;D

    Jag skulle älska att få biljetter till Kista mässan! Ska även till Stockholms mässan sen.. vore ju inte dumt att få en betalt.. =D

    Tack för en underbart inspirerande blogg. :)

    Mari

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg