morpat...


tjingeling!
jag har fått en utmaning av goa linnea och det kan ju inte annat bli
morpat (ett utmärkt ord skapat av min dotter)
att...
*berätta sju saker om mig själv, både alldagliga och knäppa.
gahhhhhhhhh den här är ju svår ju...klurat ett tag och här kommer lotten i miniformat;
  • var den där tysta snälla i klassen som alltid fick agera stötdämpare och sitta brevid värstingarna...satt i elvrådet och så och hade stoooooooora 70 tals brillor...när sen brillorna inte behövdes växte sedan sakta men säkert, världens största pratkvarn fram!

  • tävlade i gymnastik i 10 år, var rätt grym i barr, kan ju säga att takterna sitter inte i!

  • är född i skorpionens tecken fyller jämt om typ två veckor..., är jordnära i mitt tankesätt och låter mig inte impas av överdåd at all...

  • jag jobbade på h&m för ages ago... så kom en snygg kille springades in i affären med typ 100 tjejjer efter sig, jag visste inte vem han var men jag hjälpte honom in i vårt personalrum och ut i personalentren...'det visade sig vara nick carter från backstreetboys, han kysste mig på halsen, det är sant!
  • skulle vilja lära mig att svetsa, jag har sååååååå tokmånga idéer...
  • min absolut största inspiratör är blomsterkonstnären tage andersen
  • tycker inte om frisörbesök, grinar jämt efteråt...så hästsvans är det nästan för jämnan!

hoppas ni har det bra!!!! och anta gärna denna utmaning!

ja just det, bilderna är på lite mer pyssel á la lotten!

i dag har pippilotten varit på sakletarjakt...

mossa, pinnar och lavagrenar blev bytet, hihi!

varmkram lotten

Kommentarer

  1. Ja jag säger som Emils mamma; "Hujedamej"!! Så läckra kransar!!!!!! Jag har alltid älskat lammöron för den vackra färgens skull (grönsilvrigt) i kombination med formen och den lite håriga ytan. Men det blir ju en helt annan dimension när man gör något sådant här av dem! Hujedamej!! /Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Jag har bara en sak att säja-Underbara!!!!!!!För det är ju vad de är de små lammöronen. Kransarna är sååå jätte fina.

    Ha det gott/Anna

    SvaraRadera
  3. Hej raraste Lotten!

    Jag blir så glad när jag kikar in till dig! Underbara bilder, roliga saker att läsa, och idag var det ju extra roligt att få veta lite sanningar om dig! Du är för härlig. Dina lammörons pyssel kommer att bli klassiker. Jag har redan sett flera bloggare som ska plantera dem nästa år, och min väninna har blivit helt Lottenfrälst! Hon pysslar allt vad hon kan med sina blad. Ja, jag älskar ju också dig och din blogg förstås men jag har inga lammöron. Jag får sälla mig till skaran som skall plantera till våren!!!

    Kram på dig och tack för all inspiration!

    Karin

    SvaraRadera
  4. Mmm..En kyss på halsen av Nick Carter var ju inte helt illa=))

    Himmel vilken vacker krans!!
    Underbar!

    Kram Hannis

    Ps.Går det bra m bygget?

    SvaraRadera
  5. Härligt Lotten! Kyss på halsen, hmm, där bräcker du mig som pussade Jacob, sångaren i Poodles, på kinden i somras :D
    Kul att läsa om dig! Tycker absolut du ska lära dig att svetsa! Dina idéer är aldrig fel!
    Lammöronkransen är helt ljuvlig!
    Önskar dig en skön söndag!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att läsa om dig, verkligen presonligen och härligt, hoppas allt är bra, du har verkligen "pippi" på lammöron och du gör ju underbara skapelser utav dem, är ju på väg ut mot sisat äventyret i Löndon för den här gångën, åker hem med trötta ben som gått många mil, men vad vi har upplevt, här kan viverkligen prata om julskyltning, ha en bra söndag, kramis

    SvaraRadera
  7. Tänk en sån där rackarns fin krans har jag :)
    Vad kul att läsa om dig, 70-talsbrillor det låter härligt :)
    Har mailat dig.
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Så vackert du pyntar och så kul att få lära känna goa lotten lite bättre! =) Ha en skön söndag! Kram /Anna
    Ps. Hade jag känt dig när du fick en puss av Nick Carter hade jag blivit såå avis! Han var nämligen min stora idol när jag var ung tonåring.. =)

    SvaraRadera
  9. oh vilken harlig krans du har gjort!

    fran en kranstokig tjej

    kram
    stephanie

    SvaraRadera
  10. Jösses så fina kransar, gumman!
    Och vad kul att läsa mer om dig:)
    KRAMIS

    SvaraRadera
  11. Hej Lotten!

    Aha, så du är före detta stötdämpare, gymnast OCH pussobjekt för Nick Carter? Hur coolt är inte det? Ibland är det bara SÅ kul att läsa sådana där avslöjanden om andra bloggare, och dina avslöjanden var underbara!

    Superduperfina kransar och MASSOR av ögongodis att titta tindrande på efter att det har gått ett bra tag sedan jag kollade in din blogg senast. Du är makalös!

    Kram!

    Karin

    SvaraRadera
  12. Voölen underbar krans. Roligt att läsa din utmaning!
    Kram Frida

    SvaraRadera
  13. Vilken skulle det ju stå, gick visst lite för fort.

    SvaraRadera
  14. Hej,
    nu är jag här igen.
    Vad fint du gjort igen:)
    Blir så inspirerad av allt du gör.
    ha d
    Kram sari

    SvaraRadera
  15. hej =) fint !!!!!
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  16. Hej goa du!!

    men så många inlägg jag har missat den här veckan när ryggen har värkt.
    Nu har jag ju massor att ta igen här..bara njuter av det blå och vita i sonens rum...

    Det är alltid så härligt att kika in till dig.. dina texter och bilder är ljuvliga, tankvärda och vackra!!

    Herregud vad du pysslar Lotten... så duktig du är!

    Kul oxå me din utmaning... nu vet vi mera om dig

    kramar
    A-C

    SvaraRadera
  17. Otroligt vackert pyssel vännen!

    TACK för din kommentar..!

    : )

    Jag provade aldrig kamomillte, men magen mår iallafall betydligt bättre nu...tack & lov!Jag ska till Vårdcentralen på Onsdag, då ska de ta prover och kolla om jag har underfunktion på sköldkörteln eller om det kan vara nån annan hormonrubbning.Ser faktiskt fram emot att gå till doktorn för en gångs skull...vill ju ha vetskap om vad det är som är fel i kroppen..!

    Kram & ha en riktigt fin & bra vecka!

    /Jenny

    <3

    SvaraRadera
  18. Hej! Det var jättekul att läsa ditt svar på utmaningen! Du är så "hejjig" 6 fri på nå´t sätt. Kram Eva Linnea

    SvaraRadera
  19. Hej goa lotten!

    Är fullkomligt störtförälskad i dina lammöronkreationer...!!!

    Oavsett om det är kransar eller toppar eller små kottar..ljuvliga...

    Kul att läsa om dig också Lotten, du är för härlig, men det visste jag redan *hihi* :)

    Kraaaaam
    Mia

    SvaraRadera
  20. Tack du goa Lotten!
    Önskar dig en skön ny vecka!
    kram
    nina

    SvaraRadera
  21. Hej! Dina lammöron kransar är fantastiskt vackra! Ser så mjuka och goa ut!
    Kul fakta om dig!
    Ha en fin start på nya veckan!
    Kram Tulipa

    SvaraRadera
  22. Hej Lotten! Du försökte titta på min knasiga blogg för ett tag sedan, men texten syntes inte. Tänkte iaf bara säga att jag skaffat en annan blogg som du gärna får springa förbi om du vill. Jag besöker iaf din med jämna mellanrum, den är så myysig! Kransarna här var läckra!
    Tack för all inspiration :)

    SvaraRadera
  23. Hej min goa vän..
    Du skriver alltid så underbart..
    jag blir alltid så glad när jag besöker dig..

    Ljuvliga saker du pysslat ihop med lammöron!!
    Tänk att du fick en kyss av Nick..häftigt!!
    Kika in till mig så får su se vad jag har fyndat..
    kram anna

    SvaraRadera
  24. Vilken underbar krans. superfin.
    De var kul att läsa lite mer om dig, härligt med en kyss från en världsstjärna.

    Marit

    SvaraRadera
  25. Du är att go du Lotten som hjälper stjärnor i världsklass,
    min stora tjej var kär i Nick hela sin uppväxt och jag var tvungen att gå på konsert i Göteborg för att se dom tillsammans med ett antal tusen tonårs mammor till hahaha.

    Din krans är så fin och vacker och passar så fint nu i juletider, hur mycket lammöron har du igentligen?

    Ja det blir till att ska pa ännu mer nu då när du försett dig av skogens material.

    Ha en skön veckaoch kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  26. Ohh tusen tack Lotten för tipset om tidningen Rosie, jag hade en galen mani på tidningar om balkonger i somras, hade inte tanke på att det kunde finnas tidningar nu med vinter-på-balkongen-reportage. Ett stort varmt tack för det!!

    Tack också för fina ord om min balkong! :) I början undrade nog grannarna, då det knappt finns några innätade balkonger här och folk tycker överlag att man gott kan släppa ut katten trots att det är endast en skogsdunge och en vall bort till motorvägen.... Men efter att jag piffade till balkongen så har jag t o m smyghört folk utanför stå och berömma den hihi.

    Ha det gott!
    / Veronica

    SvaraRadera
  27. Hej vännen,,

    Som alltid lika piffig och pysslig
    Gillar allt du gör, tack för alla tips!
    Jasså en puss på halsen, hade du varit typ 15 vid den tiden så hade du säkert inte tvättat dig på hur länge som helst!

    Hoppas verkligen att vi ses på söndag en stund. Jag har ju en present att överlämna.....
    Minsann, är det 20 du fyller, hihihi

    Ha en skön vecka
    Kramisar
    Jeanette

    SvaraRadera
  28. Hej vännen,,

    Som alltid lika piffig och pysslig
    Gillar allt du gör, tack för alla tips!
    Jasså en puss på halsen, hade du varit typ 15 vid den tiden så hade du säkert inte tvättat dig på hur länge som helst!

    Hoppas verkligen att vi ses på söndag en stund. Jag har ju en present att överlämna.....
    Minsann, är det 20 du fyller, hihihi

    Ha en skön vecka
    Kramisar
    Jeanette

    SvaraRadera
  29. Åh så vackra kransar! Jag blir så inspirerad av allt tjusigt du gör med dina lammöron!
    Kram Petra

    SvaraRadera
  30. åh vilka fina kransar! du måste ha ett oändligt lager med lammöron ;)

    en kyss av nick carter!? ja va dökär i honom när dom va som mest heta! nu vet i tusan om dom ä så heta längre.. Haha!

    sköt om dej!
    KRAM

    SvaraRadera
  31. Nej men himmel vad du kan, vilken snygg lammöronskrans!!!! Mari.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg